روسیه در جریان حمله نظامی به اوکراین از ابتدای سال تا کنون به 702 مرکز زیرساختی حیاتی این کشور آسیب وارد کرده است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت کشور اوکراین اعلام کرد 702 مرکز زیرساخت حیاتی کشور از ابتدای سال دچار خسارت شده است.

یوگنی ینین معاون اول وزیر کشور اوکراین در برنامه تلویزیونی "رادا" در اوکراین،  اعلام کرد که حملات روسیه به 702 مرکز زیرساخت حیاتی کشور آسیب رسانده است.

وی تاکید کرد که بیش از هر چیز بحث در خصوص لولن های گاز و پایگاه های برقی می باشد.

ینین افزود: "در مجموع در حال حاضر ما اطلاعاتی در خصوص بیش از 35 هزار مرکز خسارت دیده در نتیجه حملات روسیه، در اختیار داریم".

علاوه بر آن امروز پتر پانتالییف معاون شهردار کیف نیز اعلام کرده بود که حالت قطعی های اضطراری برق در شهر کیف در طول فصل زمستان ادامه خواهد داشت و تا کنون امکان تثبیت جریان برق در شبکه های برقی پایتخت اوکراین میسر نشده است.

در تحولی دیگر، آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان روز سه‌شنبه گفت که سوال در مورد مشارکت احتمالی او در حل و فصل بحران اوکراین ارزشی ندارد.

 آنگلا مرکل در مصاحبه با هفته نامه ایتالیایی "ست" گفت: "هیچ سوالی وجود ندارد. مرکل افزود که نمی داند درگیری در اوکراین چگونه پایان خواهد یافت".

صدراعظم سابق آلمان گفت: "این درگیری روزی با مذاکره به پایان می رسد. جنگ ها بر سر میز مذاکره خاتمه می یابد. بین صلح تحمیلی (که من نیز مانند بسیاری دیگر نمی خواهم) و مذاکرات آزاد و دوستانه تفاوت وجود دارد. نمی خواهم چیزی بیشتر اضافه کنم."

مرکل در مورد سیاستی که در قبال روسیه و اوکراین در پیش گرفته بود، خاطرنشان کرد که در آن زمان تصمیماتی را که اتخاذ می کرد هنوز برای او منطقی به نظر می رسید.

او گفت: " این سیاست‌ها برای جلوگیری از جنگ بود، مشابه درگیری که اکنون در حال وقوع است. اما با وجود شکست، این بدان معنا نیست که تلاش کردن اشتباه بود".

مرکل در اوایل ماه دسامبر در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی Die Zeit، انعقاد قراردادهای مینسک را "تلاشی برای دادن زمان به اوکراین برای قوی تر شدن" خواند. به گفته او، "برای همه روشن بود" که درگیری متوقف شده است و مشکل حل نشده است، "اما این چیزی است که به اوکراین زمان بسیار ارزشمندی داد."

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.