توفانی بزرگ و زمستانی در آمریکا بیش از یک میلیون نفر را در روزهای سرد زمستان از برق محروم کرده است.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، در اثر توفان زمستانی و یخبندان که آمریکا را در حال حاضر در نوردیده است تا کنون 9 نفر  جان خود را از دست داده اند.

توفانی بزرگ و زمستانی در آمریکا بیش از یک میلیون نفر را در روزهای سرد زمستان از برق محروم کرده است.

 یک توفان مهیب زمستانی روز جمعه با بادهای شدید و برف سنگین، ایالات متحده را درنوردید و دست‌کم 9 نفر را از پای درآورد. این توفان، برق بیش از یک میلیون نفر را قطع و برنامه‌های سفرها و تعطیلات مردم را از غرب تا شرق ایالات متحده لغو کرد.

این توفان - که انتظار می رود با عبور از غرب میانه و شرق تشدید شود - حرکت در جاده ها را با دید ضعیف و خیابان های پوشیده از یخ دشوار کرده است. ایجاد سیلاب در سواحل نیز یک معضل بزرگ محسوب می شود - به ویژه در امتداد سواحل شمال شرق.

بخش بزرگی از سفرهای هوایی، ریلی و زمینی در آمریکا مختل شده و صدها کیلومتر از جاده‌ها نیز بسته شده است. این در حالی است که لغو پروازها نیز به سرعت رو به افزایش است.

میک ساندرز، ساکن بوفالو، نیویورک، که دو ساعت در شرایط کولاک گرفتار شده بود - وضعیتی که انتظار می‌رود تا صبح یکشنبه ادامه داشته باشد، در این خصوص گفت: «کریسمس لغو شد. همه خانواده و دوستان موافق هستند که این وضع، امن‌تر است.»

از روز چهارشنبه دست‌کم 9 کشته بر اثر وزش این توفان گزارش شده است.

سرمای مختل‌کننده زندگی تمام مسیر را به سوی سواحل خلیج مکزیک و مرز مکزیک در بر گرفته است و بادهای سردِ زیر صفر تا جنوب منطقه آستین و آتلانتا گزارش شده است. بسیاری از مناطق در شرق ایالات متحده سردترین شب کریسمس خود را در دهه‌های اخیر تجربه می‌کنند زیرا سرمای کم‌سابقه قطب شمال به اوج خود رسیده است.

به نوشته وب‌سایت PowerOutage.US، حدود 1.2 میلیون مشتری در ایالات متحده در بحبوحه هوای زمستانی و دمای پایین، با قطع برق مواجه شده اند. ایالت‌های مِین، نیوهمپشایر، نیویورک، ویرجینیا و پنسیلوانیا بیشترین خاموشی را پشت سر می‌گذارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.