وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در اثر حمله ارتش اوکراین به دو پایگاه هوایی در استانهای ریازان و ساراتوف روسیه، سه نظامی کشته شدند.

به گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در اثر حمله ارتش اوکراین به دو پایگاه هوایی در استانهای ریازان و ساراتوف روسیه، سه نظامی کشته و چهار نفر مجروح شدند که این افراد برای درمان به بیمارستان منتقل شده اند.

بخش رسانه ای وزارت دفاع روسیه اعلام کرد کرد که اوکراین حمله ای را به پایگاه های هوایی نظامی روسیه در استانهای ریازان و سراتوف روسیه صورت داده که در نتیجه آن سه نظامی روس جان خود را از دست داده اند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «صبح روز 5 دسامبر توسط رژیم کیف تلاشهایی برای حمله با پهپادهای تولید شوروی به پایگاه های هوایی نظامی «دیاگیلوو» در استان ریازان و «انگلس» در استان ساراتوف صورت گرفت».

بر مبنای داده های وزارت دفاع روسیه، در این حمله سه نظامی بخش فنی کشته و چهار نفر مجروح شدند که کمک های پزشکی لازم به آنها ارائه شده است».

در این اطلاعیه تاکید شده است که نیروی هوایی روسیه با کمک سیستم های ضدهوایی این پهپادهای اوکراینی در ارتفاع پایین پرواز می کردند، ردیابی نمودند.

وزارت دفاع روسیه اذعان کرد: «در نتیجه سقوط و انفجار قطعات این پهپاد ها در پایگاه های هوایی نظامی روسیه، سطح فوقانی بدنه دو هواپیما به شکل مختصری خسارت دیدند».

روسیه در قالب پاسخ به این تهاجات اوکراین، حملات وسیعی را به سیستم های نظامی فرماندهی اوکراین و پایگاه های مجموعه های دفاعی مرتبط با آن، صورت داد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: «علیرغم تلاش رژیم کیف برای متوقف کردن فعالیت نظامی نیروی هوایی دوربرد روسیه با این حمله تروریستی، امروز حدود ساعت 15:00 به وقت مسکو به سیستم فرماندهی جنگی و پایگاه های مجموعه های دفاعی مرتبط با آن، گره های ارتباطاتی، انرژی و بخش های نظامی اوکراین حمله وسیعی با تسلیحات دقیق از هوا و دریا صورت گرفت. تمامی 17 هدف نابود شدند».

به گفته این وزارتخانه این حمله انتقال نیروهای اوکراینی و تسلیحات خارجی از مسیر ریلی به مناطق جنگی را غیر ممکن کرد. 

این درحالی است که پیش از این منابع روسی گزارش داده بودند که  در اثر انفجار یک تانکر سوخت و آتش سوزی در فرودگاهی در حومه شهر«ریازان» روسیه 3نفر کشته شدند و 6 نفر نیز زخمی شدند.

این انفجار در فضایی که تجهیزات هواپیمایی در آن قرار دارد به وقوع پیوسته است.

سخنگوی وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه اعلام کرد که این انفجار منجر به آسیب یه یک هواپیما شد.

این سخنگو افزود که تحقیقات درباره دلایل این حادثه آغاز شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.