دموکرات ها در آستانه انتخابات با سناریوی کابوس خود مواجه می شوند زیرا نگرانی های اقتصادی بر نگرانی های سقط جنین و دموکراسی سایه انداخته است.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان دموکرات‌ها کارزار انتخاباتی میان‌دوره‌ای خود را روز دوشنبه با سناریوی کابوس‌آمیزی که همیشه از آن می‌ترسیدند به پایان می‌رسانند - با برگزاری همه‌پرسی شادی‌بخش در مورد ریاست جمهوری جو بایدن و شکست در مهار تورم.

امیدها به اینکه دموکرات ها بتوانند از لغو حق سقط جنین توسط دادگاه عالی و انبوهی از پیروزی های قانونی برای جلوگیری از شکست کلاسیک انتخابات میان دوره ای یک حزب در قدرت استفاده کنند، اکنون به یادگار مانده است. بایدن به دلیل بالا بودن هزینه زندگی در 40 سال گذشته با یک محیط سیاسی تاریک روبرو است - و امیدهای او برای بازگشت سریع در سال آینده با ترس فزاینده از رکود اقتصادی تیره شده است

در آستانه انتخابات، دموکرات‌ها در خطر از دست دادن کنترل مجلس نمایندگان هستند و جمهوری‌خواهان به طور فزاینده‌ای امیدوار به اکثریت سنا هستند که بایدن را در محاصره قرار دهد، زیرا او شروع به انتخاب مجدد خود می‌کند و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، ظاهراً تصمیم خود را اعلام می‌کند.

برای پس از مرگ خیلی زود است. چهل میلیون آمریکایی قبلاً رای داده اند. و عدم قطعیت موجود در نظرسنجی های مدرن به این معنی است که هیچ کس نمی تواند مطمئن باشد که یک موج قرمز در راه است. حتی در صورت سقوط مجلس نمایندگان، دموکرات ها همچنان می توانند به سنا بچسبند.

اما نحوه صحبت هر طرف در آستانه انتخابات و گستره ای از قلمرو آبی - از نیویورک تا ایالت واشنگتن - که دموکرات ها از آن دفاع می کنند، تصویر روشنی از حرکت حزب جمهوری خواه ارائه می دهد.

ملتی که از نظر سیاسی به وسط تقسیم شده و تنها با احساس نارضایتی از مسیر خود متحد شده است، عادت کرده است که مکرراً از انتخابات برای مجازات حزبی که بیشترین قدرت را دارد استفاده کند.

این بدان معناست که دموکرات ها این بار بیشتر در معرض دید قرار گرفته اند.

درست مانند رقابت باخت سال گذشته برای فرمانداری در ویرجینیا، که رئیس جمهور با 10 امتیاز در سال 2020 پیروز شد، دموکرات ها کمپین انتخاباتی را با هشدار درباره دموکراسی و نفوذ ترامپ می بندند در حالی که جمهوری خواهان معتقدند که به موضوعی که رای دهندگان بیشتر به آن توجه دارند، می پردازند.

رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان، روز یکشنبه در برنامه «وضعیت اتحادیه» سی ان ان  گفت: «دموکرات ها اینجا هستند: آنها منکر تورم هستند، آنها منکر جنایت هستند، آنها منکر آموزش هستند».

هیلاری روزن، مشاور قدیمی حزب دموکرات، در همان برنامه گفت که حزب او در مورد روحیه رای دهندگان اشتباه ارزیابی کرده است.

وی گفت: من یک دموکرات وفادار هستم، اما خوشحال نیستم. من فقط فکر می کنم که ما هستیم - ما در این انتخابات به حرف رای دهندگان گوش نکردیم. روزن به دانا باش از سی ان ن  گفت و من فکر می‌کنم که شب بدی خواهیم داشت.

و این گفتگو در روز سه‌شنبه تأثیر چندانی نخواهد داشت، اما امیدوارم در آینده نیز تأثیر بگذارد، زیرا وقتی رأی‌دهندگان بارها و بارها به شما می‌گویند که بیشتر به اقتصاد اهمیت می‌دهند، به آنها گوش دهید. از صحبت در مورد دموکراسی که در خطر است دست بردارید.»

روزن تنها چهره کلیدی در سمت چپ نیست که از استراتژی میان مدت ناراضی است. برنی سندرز، نامزد سابق ریاست جمهوری دموکرات، سناتور مستقل از ورمونت، از کاخ سفید خواست تا در هفته های اخیر برای تاکید بر نگرانی های اقتصادی بیشتر تلاش کند، حتی در حالی که بحران دموکراسی و اهمیت حقوق سقط جنین را تصدیق می کند. در نگاهی به گذشته، به نظر می‌رسد دموکرات‌ها دیر تشخیص دادند که یک دوره مساعد در تابستان، که به دلیل کاهش قیمت بنزین و موج داغ برای رئیس‌جمهور در تصویب قوانین به وجود آمد، آنقدر طول نخواهد کشید که فضای سیاسی ویران‌کننده‌ای را جبران کند.

هشدارهای جدی بایدن در مورد دموکراسی

در واقع، تاکید بایدن بر تهدیدی که ترامپ علیه نهادهای سیاسی آمریکا ایجاد می‌کند، اساساً از رای‌دهندگان می‌خواهد که بنیاد تاریخی نظام سیاسی آمریکا را بر ترس‌های اقتصادی فوری‌تر خود اولویت دهند.

این پیامی است که به شدت در واشنگتن دی سی طنین انداز می شود، جایی که زخم های شورش کنگره آمریکا به شدت احساس می شود. و این غیرقابل انکار مهم است زیرا بقای مهم ترین دموکراسی جهان در خطر است. به هر حال، ترامپ شورشی را برانگیخت که تلاش کرد سنت ناگسستنی انتقال مسالمت آمیز قدرت بین روسای جمهور را خنثی کند.

اما خارج از حباب کمربند سیاستمداران و روزنامه نگاران، دموکراسی مفهومی بسیار دورتر و باطنی تر از مبارزه روزانه برای تغذیه یک خانواده و توانایی پرداخت هزینه رفت و آمد به محل کار است. از پنسیلوانیا تا آریزونا، بازگشت به حالت عادی پس از کابوس کووید-19 که بایدن وعده داده بود، برای بسیاری مبهم باقی مانده است، زیرا اثرات اقتصادی ناشی از اورژانس بهداشتی که در قرن یک بار باقی مانده است.

در نظرسنجی CNN/SSRS که هفته گذشته منتشر شد، ناممکن بودن فضای سیاسی برای دموکرات ها آشکار شد. حدود 51 درصد از رای دهندگان احتمالی گفتند که اقتصاد مسئله کلیدی در تعیین رای آنها بوده است. تنها 15 درصد نام سقط جنین را دادند - یافته ای که توضیح می دهد که چگونه میدان نبرد انتخابات به سمت جمهوری خواهان متمایل شده است. در میان رای دهندگانی که دغدغه اصلی آنها اقتصاد است، 71 درصد قصد دارند در ناحیه مجلس نمایندگان به جمهوری خواهان رای دهند. و 75 درصد از رای دهندگان فکر می کنند که اقتصاد در حال حاضر در رکود است، به این معنی که تلاش های بایدن برای تاکید بر مناطق غیرقابل انکار اقتصادی قوی - از جمله نرخ بیکاری بسیار پایین - احتمالاً در گوش ها ناشنوا باشد.

چگونه بایدن در مورد اقتصاد صحبت کرد

خیلی ساده است که بگوییم بایدن تأثیر تورم را نادیده گرفته یا درد و رنجی را که برای کشور به همراه دارد را درک نمی کند.

پیش‌فرض ریاست‌جمهوری داخلی و کل فعالیت سیاسی او بر بازگرداندن توازن اقتصادی و بازگرداندن مقداری امنیت به آمریکایی‌های کارگر و طبقه متوسط ​​بوده است. موفقیت های قانونی او می تواند هزینه های مراقبت های بهداشتی برای سالمندان را کاهش دهد و یک اقتصاد سبز متنوع ایجاد کند که آمریکایی ها را در برابر قیمت های بالای انرژی در آینده در میان آشفتگی های جهانی محافظت می کند. اما سود حاصل از چنین اقداماتی سال ها طول خواهد کشید. و میلیون‌ها رای‌دهنده در حال حاضر آسیب دیده‌اند و برنامه‌ای قابل اجرا از رئیس‌جمهور برای کاهش سریع قیمت‌ها در کوتاه‌مدت نشنیده‌اند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که برنامه های جمهوری خواهان برای تمدید کاهش مالیات دوره ترامپ و الزام حفاری انرژی جدید تأثیر زیادی بر بحران تورم داشته باشد. و دولت تقسیم شده احتمالاً به معنای بن بست بین دو دیدگاه اقتصادی دوئل است. اما انتخابات به وسیله ای برای رای دهندگان تبدیل شده است تا بر ناامیدی خود تاکید کنند، بدون هیچ امیدی قریب الوقوع که اوضاع به زودی بهتر شود.

بایدن به برجسته کردن نقاط روشن اقتصاد متوسل شده است - ادعا می کند که تولید را دوباره شعله ور کرده، ایجاد شغل بالا و تلاش قوی برای رقابت با چین. او اکنون هشدار می دهد که جمهوری خواهان امنیت اجتماعی و مدیکر را که بسیاری از آمریکایی ها در دوران بازنشستگی به آن متکی هستند، نابود خواهند کرد.

و در عمل، رئیس جمهور نمی تواند به تنهایی تورم را به سرعت کاهش دهد. فدرال رزرو پیشتاز است و استراتژی بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره می تواند باعث رکود شود که می تواند ریاست جمهوری بایدن را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.

تورم و قیمت بالای گاز نیز یک مسئله جهانی است و توسط عوامل خارج از کنترل بایدن، از جمله جنگ در اوکراین و مشکلات زنجیره تامین ناشی از همه‌گیری، بدتر شده است. با این حال، همزمان، اقتصاددانان درباره حکمت صورت‌حساب‌های پرهزینه بایدن بحث می‌کنند که میلیاردها دلار را وارد یک اقتصاد بیش از حد گرم کرد. و کم اهمیت جلوه دادن مکرر کاخ سفید از هزینه های سرسام آور زندگی به عنوان «گذرا» وضعیت را بد ارزیابی کرد و یکی دیگر از مواردی بود که اعتبار بایدن را خدشه دار کرد - علاوه بر اعتماد برخی از رأی دهندگان به او در جریان خروج ایالات متحده از افغانستان در سال گذشته.

حزب جمهوری‌خواه نیز دقیقاً به آنچه می‌خواست رسید، زیرا ترامپ اعلامیه کمپین انتخاباتی مورد انتظار خود را تا بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای به تعویق انداخت و بایدن را از این فرصت برای شکل دادن به این انتخابات به عنوان یک درگیری مستقیم با یک سلف شورشی که در سال 2020 شکست داد و عموماً محبوب نیست، سلب کرد. چنین رویارویی ممکن است به رئیس جمهور این امکان را بدهد که تأثیر محبوبیت پایین خود را کاهش دهد و رأی دهندگانی را که هنوز هم رئیس جمهور سابق دوبار استیضاح شده را تحقیر می کنند، جلب کند.

از قضا، مبارزات بایدن در قالب بندی یک پیام اقتصادی قابل باور می تواند همان بحران دموکراسی را که او درباره آن هشدار می دهد، ایجاد کند.

هر اکثریت جمهوری خواه آینده تحت سلطه رادیکال های طرفدار ترامپ خواهد بود. روسای بالقوه کمیته قبلاً اعلام کرده‌اند که تمام تلاش خود را می‌کنند تا از مقصر بودن ترامپ در قیام 6 ژانویه 2021 دور شوند و وزارت دادگستری را در حالی که تحقیقات جنایی متعددی درباره رفتار رئیس‌جمهور سابق ادامه می‌دهد، دنبال کنند. و انتخابات روز سه‌شنبه می‌تواند منجر به تعداد زیادی از منکران انتخابات در دفاتر ایالتی شود که می‌توانند در نهایت کنترل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را در برخی از میدان‌های جنگ کلیدی به دست آورند. تسلط GOP بر مجالس ایالتی می تواند حق رای را بیشتر کاهش دهد.

تورم بالا نیز همواره نیرویی سمی بوده است که افراط گرایی سیاسی را ایجاد می کند و برخی از رای دهندگان را وسوسه می کند که به سمت عوام فریبی و رادیکال ها کشیده شوند که مرام سیاسی آنها بر تحریک خشم و انگ زدن به بیگانگان استوار است.

اگر دموکرات‌ها در سه‌شنبه شب شکست بزرگی بدهند، ترامپ یک ذینفع خواهد بود.

دموکرات ها با رای دهندگان آمریکایی ارتباطی ندارند

هر انتخابات یک ماراتن است، نه یک سرعت. در طول مبارزات انتخاباتی، نامزدها مایل‌های زیادی را طی می‌کنند، با چالش‌های بی‌شماری مواجه می‌شوند و امیدوارند از رقبا پیشی بگیرند. ما اکنون در مرحله نهایی انتخابات میان دوره ای 2022 هستیم و به نظر می رسد که حرکت در سمت حزب جمهوری خواه باشد. بر اساس نظرسنجی اخیر ABC News - IPSOS، رای دهندگان در مورد مسائل مهمی مانند اقتصاد، تورم و قیمت بنزین بیش از دموکرات ها به جمهوری خواهان اعتماد دارند.

در حالی که بایدن قول داده است که «روح ملت ما» را احیا کند، بسیاری از رأی دهندگان بیشتر نگران امور مالی خود هستند. با توجه به محبوبیت بایدن در دهه 40، واضح است که رای دهندگان احساس می کنند که رئیس جمهور با مبارزات روزمره آنها ارتباطی ندارد. لفاظی های بزرگ در مورد دموکراسی زمانی که اقتصاد نزدیک به یکنواخت شدن است، از بین می رود.

اجازه دهید آنچه را که اغلب می گویم تکرار کنم: هیچ تقلب گسترده ای در کشور وجود ندارد، جو بایدن رئیس جمهور منتخب ما است که در انتخابات 2020 پیروز شده است، و حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا اشتباه بود. کسانی که خلاف این را باور دارند، باید با سطحی از موشکافی مواجه شوند. مشکل این است که مردم در ایالت های برفراز نمی توانند تجملات رای دادن را برای تغذیه روایت «دموکراسی در خطر است» تحمل کنند. آنها باید به خانواده خود غذا بدهند.

همانطور که این هفته در سی ان ان  اشاره کردم، مردم بیشتر نگران پول در بانک هستند تا دموکراسی در آستانه.

در آخرین نظرسنجی سی ان ان، 51 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی می گویند که اقتصاد و تورم موضوع کلیدی تعیین کننده رای آنها خواهد بود و پس از آن سقط جنین (15 درصد)، حق رأی و صداقت انتخابات (9 درصد)، سیاست اسلحه (7 درصد)، مهاجرت. (6%) تغییرات آب و هوایی (4%) و جرم و جنایت (3%).

این بدان معناست که سخنرانی بایدن در مورد دموکراسی در این هفته یک پیام خوب بود، اما زمان بدی بود که تنها چند روز تا انتخابات میان دوره ای باقی مانده است.

در همین حال، نامزدهای جمهوری خواه بر موضوعاتی تمرکز کرده اند که برای خانواده ها و رای دهندگان در سراسر کشور مهم است: کاهش قیمت مواد غذایی و سوخت، ایمن نگه داشتن جوامع و سرمایه گذاری در آموزش.

سناتور ریک اسکات از فلوریدا، رئیس کمیته ملی سناتورهای جمهوریخواه، روز جمعه بحث پایانی را در مورد آنچه که کنگره جمهوریخواه در مورد تورم انجام خواهد داد، بیان کرد. او گفت: «مرحله اول، ما باید در دولت همان کاری را انجام دهیم که خانواده ها انجام می دهند. شما در حد توان خود زندگی می کنید. علاوه بر این، ما باید چگونگی تولید انرژی در این کشور را بی خطر کنیم.»

کوین مک کارتی همچنین در طرح پیشنهادی خود به نام "تعهد به آمریکا" طرح جمهوری خواه برای مبارزه با تورم را تشریح کرد. برنامه او شامل محدود کردن هزینه های بیهوده دولت، اجرای سیاست های مالیاتی حامی رشد، و مستقل کردن انرژی آمریکا برای کاهش قیمت گاز است. مک کارتی همچنین طرحی را برای رسیدگی به ایمنی با حمایت از اجرای قانون و ایمن سازی مرزها برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی ترسیم کرد.

با توجه به اعداد نظرسنجی که می بینیم، من انتظار دارم که حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان و سنا را دوباره به دست آورد. برخی از نامزدهای جمهوری خواه در حال کاهش فاصله با رقبای خود در رقابت های کلیدی سنا هستند. من گمان می کنم که این به دلیل تمرکز جمهوری خواهان بر موضوعاتی است که برای رای دهندگان مهم است.

در جورجیا، هرشل واکر، نامزد جمهوری خواه، با رافائل وارناک، سناتور دموکرات کنونی، در حال تنش است. آگهی پایانی واکر به «تورم شدید» و نگرانی‌های مربوط به جرم و جنایت در دولت فعلی می‌پردازد. و در بیانیه‌ای به واشنگتن اگزمینر گفت: «رافائل وارناک و جو بایدن زندگی گرجی‌ها را بدتر از دو سال پیش کرده‌اند.»

در نیوهمپشایر، دن بولدوک، نامزد جمهوری خواه سنا، باهوش بود که روی مسائل «گرم کردن و غذا خوردن» که بر رای دهندگان ایالت گرانیتی در مناظره نهایی علیه سناتور مگی حسن تأثیر می گذارد، تمرکز کرد.

اغلب گفته می شود که تاریخ تکرار می شود، و من می بینم که این چرخه انتخاباتی کنونی یادآور دهه 1990 است. دن بالز، ستون نویس واشنگتن پست و ران براونشتاین، تحلیلگر سی ان ان، در کتاب خود با عنوان «توفان به دروازه ها: سیاست اعتراض و احیای جمهوری خواهان» در مورد به اصطلاح «انقلاب جمهوری خواه» نوشتند که در انتخابات میان دوره ای سال 1994 در اولین دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون، رئیس جمهور دموکرات، پدیدار شد. . حزب جمهوری خواه برای اولین بار پس از 40 سال کنترل هر دو اتاق کنگره را به دست آورد و 54 کرسی در مجلس و 8 کرسی در سنا را به دست آورد.

بالز و براونشتاین در مورد سه گرایش وسیعی که امروزه هم می‌بینیم بحث می‌کنند: «رکود اقتصادی، چندپارگی فرهنگی، و بیگانگی سیاسی».

امروز ما مشکلات تورم، موج جرم و جنایت، بحث های حقوق باروری، جنگ های مرزی و درگیری های نژادی داریم. هر موضوعی با نگرانی رای دهندگان و مقامات منتخب آمیخته است.

در آن زمان، مانند اکنون، جمهوری خواهان پیام «دولت مشکل است» را برای تطابق با احساسات رو به رشد ضد واشنگتن برجسته کردند. مردم خواهان تغییر بودند و برای ارائه آن در سال 1994 به GOP نگاه کردند. من انتظار دارم که در سال 2022 چنین باشد.

حزب جمهوری خواه آماده است تا مجلس نمایندگان و سنا را به دست آورد، زیرا آنها به رای دهندگان گوش داده اند، نگرانی های آنها را شنیده و راه حل هایی ارائه کرده اند. دموکرات‌ها در مورد مسائل واقعی که آمریکایی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند ناشنوا بوده‌اند و ترجیح می‌دهند بر تهدیدات علیه دموکراسی تمرکز کنند تا نگرانی‌های روزمره در مورد هزینه خواربار و گاز. این انتخابات به جای دامن زدن به ترس از سقوط دموکراسی، درباره نیاز اساسی به تغذیه خانواده ها است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.