عربستان سعودی هشدار داده است که اگر کنگره آمریکا لایحه ای علیه سازمان اوپک تصویب کند اوراق قرضه خود در خزانه آمریکا که بیش از 100 میلیارد دلار ارزش دارد را می فروشد.

به گزارش جماران به نقل از وال استریت ژورنال، عربستان سعودی هشدار داده است که اگر کنگره آمریکا لایحه ای علیه سازمان اوپک تصویب کند اوراق قرضه خود در خزانه آمریکا که بیش از 100 میلیارد دلار ارزش دارد را می فروشد.

مسئولان عربستانی به شکل مخفیانه گفته اند که  اگر کنگره آمریکا لایحه ای را علیه سازمان کشورهای صادر کننده نفت«اوپک» تصویب کند،عربستان سعودی اوراق قرضه خود در  خزانه داری آمریکا را می فروشد.

بر اساس آنچه روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع منتشر کرده است، مقامات سعودی به طور محرمانه اعلام کرده‌اند که اگر کنگره آمریکا قانونی را علیه اوپک تصویب کند، عربستان می‌تواند اوراق خزانه‌داری آمریکا را که در اختیار دارد، بفروشد.

به نوشته این روزنامه، این هشدار عربستان، یکی از گزینه‌های رادیکال روی میز در مورد ارزیابی مجدد روابط عربستان و آمریکا است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود آورده است: سعودی‌ها می‌دانند که نمی توانند یک شبه جایگزینی را برای ایالات متحده به عنوان یک شریک امنیتی پیدا کنند.

این منابع افزودند: مقامات ریاض با اندیشکده‌ها و مقامات آمریکایی دیدار کردند و گفتند که واشنگتن میزان کمک عربستان سعودی به اوکراین را دست کم گرفته و سعودی‌ها از واکنش آمریکا به تصمیم اوپک پلاس شوکه شدند.

بر اساس داده‌های خزانه داری ایالات متحده، دارایی عربستان از اوراق قرضه و اسناد خزانه داری آمریکا در آگوست گذشته بالغ بر 122.1 میلیارد دلار بود و برای مقایسه، ریاض در ابتدای سال جاری 119.2 میلیارد دلار از این اوراق قرضه را در اختیار داشت.

بر اساس این داده‌ها، عربستان سعودی در فهرست بزرگترین کشورهای صاحب اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در رتبه شانزدهم قرار دارد.

 

 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.