بایدن که در مراسم استقبال سرگردان شده است می گوید:«الان چه کار باید بکنم؟» که تعدادی از افراد پیرامونش به فرش قرمز اشاره می کنند به معنی این که اکنون باید روی آن راه برود.

به گزارش جماران به نقل از  روسیا الیوم، فعالان در شبکه های اجتماعی ویدیوئی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا منتشر کردند که طی  مراسم استقبال از او در اراضی اشغالی در زمان رسیدنش در روز چهارشنبه سئوال می کند که چه کار باید بکند.

در این ویدیو بایدن که در مراسم استقبال سرگردان شده است می گوید:«الان چه کار باید بکنم؟» که تعدادی از افراد پیرامونش به فرش قرمز اشاره می کنند به معنی این که اکنون باید روی آن راه برود. 

این اتفاق با واکنش بسیاری از فعالان در  شبکه های اجتماعی رو به رو شد.

یکی از فعالان در شبکه های اجتماعی بایدن را «جاهل» توصیف کرد و اتفاقی که افتاد را «مساله ای حزن انگیز» دانست.  

یکی دیگر نوشت:«آمریکا ما در مخمصه هستیم».

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی های جدید 64 درصد از دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024  کاندیدای دیگری به جز بایدن را می خواهند. همچنین 46درصد از رای دهندگان آمریکایی گفتند که بایدن نباید بار دیگر خودش را برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید کند. 

هواپیمای حامل «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، بعدازظهر روز (چهارشنبه)، در فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو فرود آمد.

منابع عبری گزارش دادند که مقامات رژیم صهیونیستی برای استقبال از جو بایدن در فرودگاه بن گوریون حاضر شده‌اند.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی پس از ورود بایدن گفت: «سفر رئیس‌جمهور بایدن بازتاب دهنده عمق روابط دوجانبه است. رئیس‌جمهور بایدن همواره حامی اسرائیل بوده است. ما چالش‌های امنیتی ایجادشده از سوی ایران که اسرائیل و همسایگانش را تهدید می‌کند، مورد بررسی قرار خواهیم داد.»

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی نیز گفت: «ما با بایدن درباره مسائل امنیت داخلی گفت‌وگو خواهیم کرد.»

لاپید در ادامه با ادعای اینکه این رژیم بسیار پیشرفت کرده است، افزود: «ما درباره ایجاد یک ساختار امنیتی و اقتصادی جدید در خاورمیانه بحث خواهیم کرد. سفر بایدن تاریخی است و ما نیاز به تشکیل یک ائتلاف جدید که برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند، مورد بررسی قرار خواهیم داد.»

اما در مقابل، رئیس‌جمهور آمریکا بیان کرد: «باعث افتخار من است که در میان دوستانم به اسرائیل یهودی و مستقل سفر کنم. روابط ما با اسرائیل قوی‌تر و عمیق‌تر از سابق است.»

جو بایدن در ادامه مدعی شد: «ما حمایت مستمر خود از راهکار دودولتی را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد؛ ما به دنبال صلحیم و نمی‌خواهیم اشتباهات گذشته تکرار شود. به اقدام مشترک خود برای مبارزه با یهودستیزی ادامه خواهیم داد.»   

رئیس‌جمهور ایالات متحده در سفر خود به فلسطین اشغالی یک گاف جدید به لیست طولانی گاف‌های خود افزود و گفت که باید افتخار هولوکاست را زنده نگه داریم.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که روز گذشته (چهارشنبه) به فلسطین اشغالی سفر کرده است، یک گاف دیگر به لیست بلند گاف‌های خود افزود و به اشتباه گفت که «ما باید «افتخار هولوکاست» را زنده نگه داریم».

بنا بر گزارش شبکه «فاکس‌نیوز»، رئیس‌جمهور ایالات متحده درست اندکی پس از فرود در فرودگاه «بن‌گوریون» و آغاز سفر دو روزه خود به غرب آسیا، این اشتباه را مرتکب شد.

بایدن گفت: «اواخر امروز، یک بار دیگر به سرزمین مقدس یاد واشم می‌روم تا یاد ۶ میلیون یهودی را گرامی دارم. زندگی‌هایی که در یک نسل‌کشی ربوده شده‌اند و همچنان ادامه دارد -که ما هر روز باید هر روز انجام دهیم-همچنان باید حقیقت و افتخار هولوکاست و افتخار هولوکاست را زنده نگه داریم. آن‌هایی که ما از دست دادیم را گرامی بداریم».

این اولین سفر بایدن به غرب آسیا از زمانی است که به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شده است و در روزهای اخیر رسانه‌های ایالات متحده می‌گویند که بایدن در صدد است در این سفر بیانیه‌ای مشترک با مقام‌های صهیونیست در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اعلام کند.

طبق این گزارش، انتظار می رود که ایالات متحده و تل‌آویو روز پنجشنبه از بیانیه مشترکی رونمایی کنند که در آن بر تقویت روابط نظامی تأکید کنند و همچنین درخواست‌های ضدایرانی که قبلاً مطرح شده است را مجدد اعلام و بر آن تأکید کنند.

یک مقام ارشد صهیونیست قبل از ورود بایدن گفت که هر دو طرف متعهد خواهند شد «از همه عناصر قدرت ملی خود در برابر تهدید هسته‌ای ایران استفاده کنند».

بایدن از زمان رسیدن به ریاست جمهوری در مسائل داخلی و سیاست خارجی با ناکامی‌های بزرگی مواجه شده است. او از یک سو قادر به مهار تورم سنگین آمریکا نبوده است و از سوی دیگر ناتوانی در بازگشت به برجام، خروج مفتضحانه نیروهای آمریکایی از افغانستان و وخامت اوضاع در اوکراین موجب شده‌اند میزان رضایت آمریکایی‌ها از دولت او کاهش چشمگیری پیدا کند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی که میان جوانان آمریکایی انجام شده، محبوبیت دولت بایدن با سقوط حدود بیست درصدی همراه شده است.                     

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.