در پی وقوع سه حمله موشکی به یک میدان گازی در اقلیم کردستان عراق اوضاع در شمال عراق متشنج شده است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، در پی وقوع سه حمله موشکی به یک میدان گازی در اقلیم کردستان عراق اوضاع در شمال عراق متشنج شده است.

بعد از این حملات موشکی دولت اقلیم کردستان عراق از دولت مرکزی در بغداد خواست که تدابیر فوری برای جلوگیری از وقوع حملات بیشتر را اتخاذ کند.

سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق ضمن محکوم کردن این حملات موشکی که میدان گازی«کورمور» در استان «سلیمانیه» در منطقه اقلیم کردستان عراق طی روزهای اخیر را هدف قرار داد، از دولت فدرال خواست که تدابیر فوری برای جلوگیری از وقوع حملات بیشتر اتخاذ کند.

در همین حال، «قباد طالبانی» معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز گفت که تحقیقات درباره این حملات ادامه دارد اما تا کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

طالبانی گفت که این حملات باعث نگرانی اقلیم کردستان عراق می شود.

« برهم صالح» رئیس جمهور عراق نیز با انتشار توئیتی حملات موشکی به میدان گازی کورمور در شمال عراق را محکوم کرد و چنین حملاتی را هدف قرار دادن ثبات کشور و اقتصاد ملی دانست.

برخی منابع نیز گفتند که چند ساعت بعد از حمله موشکی نیروهای پیشمرگه به لشکر 45 ارتش عراق اجازه ندادند که داخل میدان گازی عملیات شناسایی انجام دهند. این منابع گفتند که دلیل این اقدام پیشمرگه عدم هماهنگی قبلی بوده است.

همچنین وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق به منطقه نیرو فرستاده است و این وزارتخانه اعلام کرد که هدف از اعزام این نیروها مقابله با هر گونه تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در اقلیم کردستان عراق است.

این در حالی است که منابع خبری عراق گزارش دادند که شرکت اماراتی «دانة غاز» در شمال عراق، برای سومین بار، هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

بنابر گزارش شبکه خبری السومریه، بعد از ظهر امروز (شنبه) شرکت وابسته به امارات عربی متحده در شمال عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت.

السومریه گزارش داد که برای سومین بار، میدان گازی«کورمور» در سلیمانیه واقع در شمال عراق هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز گزارش داد که این حمله راکتی، به تأسیسات شرکت اماراتی «دانة غاز» (Dana Gas) در چمچمال انجام شده و برای سومین بار صورت گرفته است.

این کانال گرامی خاطرنشان کرد که این حملات با چهار راکت ۱۰۷ میلیمتری انجام شد و در پی آن شرکت دانة و هلال احمر امارات در چمچال هدف قرار گرفت.

پایگاه خبری شفق نیوز هم به نقل از یک منبع امنیتی، وقوع این حمله را تأیید کرد. این منبع گفت که چند راکت میدان کورمور را هدف قرار داد و هنوز اطلاعی از خسارات وارد شده منتشر نشده است.

خبرگزاری رویترز نیز حمله موشکی جدید به تاسیسات شرکت اماراتی دانه گاز در استان سلیمانیه در شمال عراق را تایید و خاطرنشان کرد که این حمله بدون تلفات انسانی و زیانهای مادی بوده است.

حمله روز گذشته هم از روستای کورمور انجام شده بود. این روستا در هفت کیلومتری منطقه قادر کرم قرار دارد.

رسانه‌های عراقی، عصر روز گذشته هم از حمله راکتی به تأسیسات شرکت دانه غاز در شمال این کشور خبر دادند. یک منبع خبر داد که میدان کومور که توسط شرکت اماراتی دانه غاز در منطقه چمچمال مدیریت می‌شود، دست‌کم با یک راکت هدف حمله قرار گرفته است.

تأسیسات گازی امارات در جریان حمله مذکور، با راکت‌های کاتیوشا هدف قرار گرفت و پس از حمله، در محل دود به آسمان برخاست. همزمان با انجام حمله، آژیرهای خطر در مجمتع مسکونی اماراتی این شرکت به صدا در آمد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.