خمینی یک شخصیت جهانی است ، شخصیتی کاملا مشهور و شناخته شده که نه تنها دارای ویژگیهای معنوی ، روحانی و فرا مادی است ، بلکه به لحاظ سیاسی نیز بسیار زیاد معروف است

یازدهمین کنگره بین المللی پژوهشکده رویان فرصتی بود تا میهمانان خارجی شرکت کننده با حضور درحسینیه جماران از نزدیک با زندگی حضرت امام خمینی آشنا شوند. تروزیانی پیر جورجیو ، استاد بیولوژی دانشگاه میلان ایتالیا ازجمله این اساتید بود که دراین بازدید محو ساده زیستی و دیگر ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی شد. او درگفتگو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران حضرت امام خمینی را شخصیتی دارای ویژگیهای معنوی ، روحانی و فرا مادی توصیف کرد.

پیش از هرچیز ابتدا خودتان را معرفی کنید ؟

تروزیانی پیر جورجیو ، استاد بیولوژی دانشگاه میلان ایتالیا و عضوهیئت علمی انجمن پژوهشی اروپا هستم و نخستین باری است که به ایران آمده ام و از نزدیک با فرهنگ ایرانی ، حسینیه و نگارستان جماران و بیت امام خمینی آشنا می شوم .

مهمترین ویژگی امام خمینی (س) از نظر شما چیست ؟

خمینی یک شخصیت جهانی است ، شخصیتی کاملا مشهور و شناخته شده که نه تنها دارای ویژگیهای معنوی ، روحانی و فرا مادی است ، بلکه به لحاظ سیاسی نیز بسیار زیاد معروف است . به جرات می توانم بگویم که رهبران " کاریزما و فرهمندی " همچون خمینی که دارای جذبه سیاسی هستند در جهان بسیار محدود و انگشت شمارند . نقش وی در انقلاب اسلامی ایران و بازتاب آن در جهان از ارزش و جایگاه ویژه ای برخوردار است .

پس از بازدید از مجموعه حسینیه ، نگارستان و بیت امام خمینی (س) درجماران شخصیت امام و دیدگاه ایشان را چگونه ارزیابی می کنید ؟

فوق العاده بود ، واقعا شگفت زده شدم . تنها می توانم بگویم که ایشان واقعا یک انسان ساده زیست و فرا مادی بودند . در مورد حسینیه و نگارستان باید بگویم که خیلی خوب است که در چنین مدت کوتاهی یک بازدید کوتاه از تاریخچه زندگی امام ، عکسهای انقلابی و تاریخی ایشان برای مطلع کردن مردم وجود دارد و ما می توانیم ابعاد مختلف شخصیت ایشان را درک کنیم .

آیا با کتابها و تالیفات امام خمینی آشنا هستید ؟

متاسفانه خیر ، تنها اطلاعات کمی درباره ایشان دارم ، اما واقعا از وقتی که به ایران آمده ام و فرهنگ ایرانی و محل زندگی امام را دیده ام ، بسیار مشتاقم تا آثار ایشان را مطالعه کنم تا با دیدگاه های ایشان درباره مسائل مختلف بیشتر آشنا شوم .

درمجموع سفر خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

سفر خود را یک سفر علمی و معنوی می دانم و سال دیگر هم اگر از من دعوت شود حتما به ایران و بیت امام خواهم آمد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.