بعد از ورود این پهپاد به اراضی اشغالی یک موشک از گنبد آهنین شلیک شد اما نتوانست این پهپاد آن را سرنگون کند

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،ارتش  رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در سرنگونی پهپادی که از لبنان به اراضی اشغالی وارد شده است، شکست خورد.

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر تأکید کرد که  یک پهپاد کوچک  برای نخستین بار در حریم هوایی لبنان دیده شد که به سمت اراضی اشغالی در پرواز بود.

این سخنگو تصریح کرد که بعد از ورود این پهپاد به اراضی اشغالی یک موشک از گنبد آهنین شلیک شد اما نتوانست این پهپاد آن را سرنگون کند و در پی آن بالگردهای و چند جنگنده فراخوانده شدند و آژیرهای خطر نیز به صدا در آمد.

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر در ادامه گفت که پهپاد چند دقیقه بعد توانست به حریم هوایی لبنان بازگردد.

این در حالی است که رسانه‌های عبری خبر دادند که آژیرهای خطر در چند نقطه از شمال فلسطین اشغالی در پی ورود یک یا دو پهپاد به صدا درآمده‌اند.

رسانه‌های عبری، بعدازظهر امروز (جمعه)، از فعال شدن آژیرهای خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

بنابر گزارش رسانه‌های عبری، آژیرهای خطر در شهرک‌های «جلیل علیا» و جولان اشغالی به صدا درآمده‌اند و ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که در حال بررسی علت فعال شدن آژیرهاست.

لحظاتی بعد، رسانه‌های عبری خبر دادند که برای بار دوم آژیرها در شمال «طباریا» فعال شده است و جنگنده‌های تل‌آویو در جولان اشغالی به پرواز درآمده‌اند.

برخی از رسانه‌های عبری از شنیده شدن صدای انفجار در شمال فلسطین اشغالی خبر می‌دهند و می‌گویند که نیروی هوایی تل‌آویو در شمال به حالت آماده باش درآمده‌اند.

لحظاتی بعد، رسانه‌های عبری بنابر گزارش‌های اولیه احتمال دادند که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده باشد. شبکه «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود نوشت: «صدای چند انفجار در منطقه "صفد" در جلیل علیا در نزدیکی مرز لبنان و جولان شنیده شده است».

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی «گلگلتز» رسما در گزارشی ورود یک پهپاد به حریم فلسطین اشغالی را تأیید کرد. «آویخای ادرعی» سخنگوی عربی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از ورود پهپاد به حریم فلسطین اشغالی، گنبد آهنین فعال شده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که این پهپاد از حریم لبنان وارد فلسطین اشغالی شده است.

ادرعی بدون اشاره به رهگیری پهپاد، افزود که جزئیات همچنان در حال بررسی است. با این حال، برخی از منابع خبری از ورود دو پهپاد به حریم فلسطین اشغالی سخن می‌گویند.

برخی از منابع خبری با انتشار ویدئوی زیر احتمال می‌دهند که این فیلم مربوط به محل برخورد پهپاد باشد. شبکه «الحدث» نیز به نقل از خبرنگار خود نوشت که دو پهپاد بر فراز منطقه الجلیل به پرواز درآمدند که یکی از آن‌ها از حریم لبنان وارد فلسطین شده بود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که ارتش رژیم صهیونیستی دیشب در بیانیه‌ای مدعی شد که دو کوادکوپتر را در شمال و جنوب فلسطین اشغالی رهگیری کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی در حالی این ادعا را مطرح کرد که رسانه‌های عبری بیست و چهارم ماه جاری خبر داده بودند که ارتش این رژیم به اشتباه یک پهپاد خود را در مرز لبنان سرنگون کرده است. پایگاه عبری‌زبان «والا» در این خصوص خبر داده بود که نیروهای تل‌آویو با این تصور اشتباه که پهپاد از مرز لبنان عبور کرده و وارد خاک فلسطین اشغالی شده است، یک پهپاد خود را سرنگون کردند.

بیانیه حزب الله

حزب الله لبنان درباره ورود امروز یک پهپاد لبنانی به حریم هوایی فلسطین اشغالی بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: پهپاد "حسان" طی عملیات اطلاعاتی به مدت 40 دقیقه و در عمق 70 کیلومتری فلسطین اشغالی به پرواز درآمد.

حزب الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: این پهپاد با وجود تمام تلاش های دشمن برای سرنگونی آن، به سلامت به لبنان بازگشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی لبنان و اسرائیل
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.