اردوغان با خواسته رهبران احزاب مخالف برای برگزاری انتخابات زودهنگام برای عبور از بحران مالی مخالفت کرد.

به گزارش جماران به نقل از روزنامه زمان چاپ ترکیه،رئیس جمهور ترکیه  برای عبور از بحران اقتصادی دست رد به سینه مخالفان در این کشور زد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه تأکید کرد که انتخابات زوهنگام در این کشور قبل از موعد مقرر آن در ژوئن 2023 برگزار نمی شود.

پیش از این «فائق اوزتراک»معاون رئیس حزب  «جمهوریخواه خلق» و سخنگوی حزب «برگزاری انتخابات زودهنگام را تنها راه خروج از بحران هایی دانست که ترکیه در حال حاضر با آنها دست به گریبان است.

اوزتراک گفت: کشورهایی که اقتصاد آنها شبیه ترکیه است یا سود نرخ بانکی را افزایش دادند یا آماده این کار شده اند».

سخنگوی حزب جمهوریخواه خلق در ادامه گفت که در حال حاضر مهمترین کار برای اقتصاد ترکیه پایان نوسان شدید پول ملی و بی ثباتی در اقتصاد این کشور است.

شنبه نیز «علی بابا جان»رهبر حزب مخالف«دموکراسی و پیشرفت» نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام فوری برای خروج ترکیه از بحران مالی اش شد ولی گفت که اردوغان با این اقدام موافقت نمی کند زیرا بعید است که در سایه شرایط کنونی در این انتخابات پیروز شود.

در ماه نوامبر گذشته هم اردوغان درخواست مخالفان برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرده بود و تأکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه در زمان برنامه ریزی شده آن یعنی ژوئن 2023 برگزار می شود.

«صلاح الدین دمیرتاش» رهبر کرد که در ترکیه در بازداشت به سر می برد نیز شنبه خواستار برگزاری انتخابات زوهنگام پیش از «فروپاشی کامل کشور» شد.

دمیرتاش که از 4نوامبر 2016 در بازداشت به سر می برد در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: هیچ چیزی به جز انتخابات نمی تواند بحرانی را که نظام وحشی موسوم به ریاست جمهوری به وجود آورده است،حل کند.

دمیرتاش تصریح کرد که مشکل اصلی در ترکیه بحران اعتماد و قانون اساسی است و نمی توان با افزایش حداقلی دستمزدها شکاف سیاهی که ایجاد شده است را ببندد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سایه افزایش تورم و  سقوط ارزش لیره در برابر ارزهای خارجی در سایه اصرار رئیس جمهور ترکیه برای کاهش نرخ بهره بانکی،دستور افزایش دستمزدها را صادر کرد.

رهبران احزاب اصلی مخالف در ترکیه رئیس جمهور ترکیه را به بی کفایتی متهم کردند و خواستار برگزاری انتخابات زوهنگام شدند.

این در حالی است که بحران اقتصادی کنونی ترکیه باعث شده ست که محبوبیت اردوغان به شدت کاهش پیدا کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.