گونه جدید کرونا جهان و به طور خاص اروپا را به وحشت انداخته است.

 

به گزارش جماران روزنامه رای الیوم ، در سرمقاله خود به قلم عبدالبارى عطوان سردبیر روزنامه نوشت:در حال حاضر همه چیز در اروپا در حال نزول است،این حالت نزولى از درجه حرارت شروع می شود، از بورس های مالی عبور می کند، به قیمت نفت ختم می شود و بارزترین چیزی که در حالت افزایشى وحشتناک قرار دارد، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا است ، چه کرونا قدیمی و چه کرونا جدید وجهش یافته یا به اصطلاح ویروس «امیکرون» است.

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته در یکی از گزارش‌های خود مبنی بر اینکه به دلیل تشدید موج چهارم شیوع ویروس که با فرارسیدن زمستان سخت کنونی آغاز شده، ممکن است تا مارس آینده به ۷۰۰ هزار نفر برسد.

در بریتانیا، کشوری که ما در آن زندگی می کنیم، تعداد مبتلایان به حدود 60 هزار نفر در روز رسید.

و احتمال دارد هر لحظه به صد هزار نفر برسد،مواردی از ابتلا به ویروس جهش یافته جدید شناسایی شده است، در هلند (13 مورد) و در دانمارک و استرالیا و فلسطین اشغالی دو مورد ابتلا جدید ثبت شد، اتریش اولین کشوری بود که مرزهای خود را به طور کامل بست و سپس رژیم اسرائیل حضور در فضای باز اجتماعی را به حداقل رساند، آلمان هم ظرف چند ساعت همین کار را خواهد کرد و پوشیدن ماسک در اکثر نقاط قاره اروپا اجباری شده است.

طبق معمول، سردرگمی دوباره شروع شد، هم از نظر نحوه طبقه بندی اپیدمی جدید و هم از نظر علل آن، وهم میزان خطر آن در مقایسه با ویروس‌های مشابه یا جهش‌یافته قبلی مانند «دلتا» و خواهرانش، در میان ترس های جهانی مبنی بر اینکه این ویروس جدید ممکن است به واکسن ها مقاوم باشد، و گفته می شود که خطرناک ترین و کشنده ترین در بین همتایان خود تا کنون است واحتمالا عمرش از عمر ویروس اصلی «کووید 19» طولانى تر است.

بسیاری از دولت ها در اروپا به سمت جرم انگاری عدم تزریق واکسن حرکت می کنند، و این به این معنی است، که ممکن است تزریق واکسن  به آزادی اختیاری و شخصی تبدیل نشود، نظریه های جدیدی در حال ترویج هستند می گویند که مخالفان واکسن دیگر با مرگ مواجه نمی شوند، بلکه جان دیگران را به خطر می اندازند و ویروس را به دیگران نیز منتقل کند.

اکثر کشورهای غربی تصمیم گرفتند سفر رفت و برگشت خود به حدود هفت کشور در جنوب آفریقا را که در رأس آنها آفریقای جنوبی است راممنوع کنند، جایی که موارد ویروس جهش یافته جدید برای اولین بار ظاهر شد، و انتظارات میرود که تا زمان کاهش زیان هاى ناشىى از ویروس جدید بازگشت به سیاست های بسته شدن مجدداً ظرف چند روز گسترش یابد.

وضعیت هنوز در کشورهای در حال توسعه بدتر است، در حالی که کشورهای توسعه یافته شروع به تزریق دوز سوم به شهروندان خود کرده اند،این وضعیت آنها پس از مصرف بیش از 80 درصد از واکسن‌ها است، در صورتیکه تنها 7 درصد از کشورهای جهان سوم اولین دوز را مصرف کردند.

تئوری توطئه با هر کشف یک ویروس جهش یافته جدید از اپیدمی کرونا ریشه دوانید، و نظریه پردازان امکان جنگ بیولوژیکی داده اند، ویروس ها یک اقدام موثر برای کاهش جمعیت کره زمین است  به ویژه براى مردم جهان سوم ساخته شده اند، این امر به نوعی در تظاهرات اعتراضی سازماندهی شده توسط هوادارانش است  که از تزریق واکسن در بیش از یک پایتخت اروپایی خودداری می کنند،  و در آن منعکس شده است.

حمایت یا مخالفت با این تئوری توطئه حداقل در حال حاضربرای ما دشوار است، اعتراف می کنیم که در اردوگاه مردم گمشده و سردرگم ایستاده ایم که نمی توانند براى تصمیم خود را بگیرند ومسائل را حل و فصل کنند و شک و شبهه زیاد داریم، این ما هستیم که از سوراخ این نظریه و به ویژه غرب نیش خورده ایم، و ما زجر کشیدیم و رنج کشیدیم ، رنجى که بیش از یک جنگ در منطقه ما وارد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی اومیکرون
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.