یک قاضی فدرال به شدت به دونالد ترامپ حمله کرد.

به گزارش جماران، یک دادگاه فدرال در آمریکا روز سه‌شنبه درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق این کشور برای جلوگیری از تحویل برخی اسناد به کمیته تحقیق درباره یورش هواداران او به ساختمان کنگره را رد کرد.

رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده به طور خاص در تلاش بود تا از تحویل اسنادی که شامل فهرست ملاقات‌ها و تماس‌های او با اشخاص مختلف در جریان حمله روز ششم ژانویه (۱۷ دی سال گذشته شمسی) به ساختمان کنگره می‌شد جلوگیری کند.

او به دنبال جلوگیری از دسترسی کمیته تحقیق مجلس نمایندگان به بیش از ۷۷۰ صفحه از اسنادی بود که پرونده‌های مارک مدوز، رئیس پیشین کارکنان کاخ سفید، استفن میلر، مشاور پیشین رئیس‌جمهوری و پاتریک فیلبن، از اعضای تیم مشورتی کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را در بر می‌گرفت.

دونالد ترامپ در درخواست حقوقی خود از دادگاه فدرال به حق قوه مجریه برای محرمانه نگه داشتن برخی مدارک اشاره کرده بود. اما قاضی دادگاه فدرال در حکم خود آورده است که «منافع عمومی» ایجاب می‌کند که این اسناد به کمیته تحقیق مجلس نمایندگان درباره حوادث روز ششم ژانویه تحویل داده شود.

وی در بخشی از حکم خود آورده است: «روسای جمهور پادشاه نیستند و شاکی [دونالد ترامپ] رئیس‌جمهور نیست.»

وکلای مدافع دونالد ترامپ اعلام کرده‌اند که تقاضای تجدیدنظر در تصمیم قاضی دادگاه را ارائه خواهند کرد.

کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه برای شماری از نزدیکان رئیس‌جمهوری سابق از جمله کیلی مک انینی، سخنگوی پیشین کاخ سفید احضاریه فرستاد تا برای ادای شهادت در جلسه این کمیته حاضر شوند.

هزاران نفر از طرفداران دونالد ترامپ روز ششم ژانویه برای جلوگیری از تائید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته به ساختمان کنگره ایالات متحده یورش بردند. دونالد ترامپ ساعاتی پیش از این حمله در جریان سخنرانی در واشنگتن ادعای خود مبنی بر پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری را تکرار کرده بود.

کمیته تحقیق مجلس نمایندگان در تلاش است تا به میزان اطلاع دونالد ترامپ از طرح یورش به ساختمان کنگره پیش از این رویداد و اقدامات او در جریان این حمله پی ببرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی دونالد ترامپ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.