برخی پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس جان خود را از دست می دهند و برخی کشورها نیز شروع به ساختن دیوار مرزی کرده اند.

به گزارش جماران، در حالی که شمار پناهجویانی که در مرز لهستان و بلاروس جان خود را از دست دادند تا کنون به 10 نفر رسید،برخی منبع از ساخت دیوار در مرزهای بلغارستان با ترکیه خبر می دهند.

رسانه‌های لهستانی روز جمعه خبر پیدا شدن جسد یک پناهجوی عراقی در مرز با بلاروس را تائید کردند. به این ترتیب شمار مهاجرانی کهه از تابستان تاکنون در این منطقه جان باخته‌اند به ۱۰ نفر رسید.

ماموران مرزبانی بلاروس روز شنبه اعلام کرده بودند که این مرد در پس از عبور از مرز و در خاک لهستان فوت کرده است. مقام‌های مرزبانی بلاروس می‌گویند همتایان لهستانی آن‌ها مهاجران دیگر را مجبور کرده اند تا جسد را به خاک بلاروس ببرند.

یک سخنگوی مرزبانی لهستان با تکذیب این ادعای بلاروس می‌گوید نیروهای این کشور هیچ اطلاعی از مرگ این پناهجوی عراقی ندارند. روزنامه محلی گازتا ویبروژکا نوشته است ۷ مهاجر در ماه‌‌های گذشته در خاک لهستان جان باخته اند.

مقام‌های مرزبانی لهستان از ارائه توضیح بیشتر درباره مرگ اخیر به خبرگزاری خارجی امتناع می‌کنند.

هزاران پناهجو که عمدتا از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه می‌آیند در سه ماه گذشته تلاش کرده‌اند با عبوز از مرز بلاروس وارد لیتوانی، لهستان یا لتونی شوند.

اتحادیه اروپا «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس را متهم می‌کند که عامدانه این موج مهاجرت را با قصد انتقام از تحریم‌های اروپایی به راه انداخته است.

بسیاری از مهاجران گرفتار در مرز بلاروس و لهستان می‌گویند پلیس و ارتش بلاروس آن‌ها را به عبور از مرز و رویارویی با پلیس لهستان مجبور می‌کنند. وضعیت این مهاجران با سرد شدن هوا بیش از پیش پیچیده شده است.

در تحولی دیگر، پارلمان بلغارستان به ساخت دیوار مرزی در مرز این کشور با یونان و ترکیه رای مثبت داد.

« bTV کانال» گزارش داد که «گئورگی پانایوتوف» وزیر دفاع بلغارستان اعلام کرد که نیروهای این کشور برای پشتیبانی از نیروهای پلیس مرزی و به منظور جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک این کشور، به محل ماموریت رسیدند. ۳۵۰ نفر با ۴۰ واحد تجهیزات اعزام شدند.

طبق اعلام این وزارتخانه، شمار مهاجران وارد شده به بلغارستان در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش وزارت کشور بلغارستان، از ماه ژانویه تا سپتامبر بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مهاجر پس از ورود غیرقانونی به بلغارستان دستگیر شدند.

پارلمان بلغارستان در ماه اوت به ارسال بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ سرباز برای کمک به ساخت حصار مرزی در مرز این کشور با یونان و ترکیه رای مثبت داد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی بحران پناهجویان

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.