انتظار نمی رود که موج افزایش قیمت انرژی های فسیلی و الکتریسیته به این زودی ها کنترل شده و کاهش پیدا کند.

به گزارش جماران، نشست روز سه‌شنبه وزرای انرژی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بدون کسب توافق پایان یافت.

«کادری سیمسون» کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، سه شنبه به خبرنگاران گفت که ۲۷ کشور عضو نتوانسته اند «به هیچ زمینه مشترکی در مورد اقدامات جدید برای مقابله با افزایش قیمت انرژی»‌ برسند.

قیمت گاز در اروپا از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

محور اصلی گفتگوهای وزرای انرژی کشورهای اروپایی که در کشور لوکزامبورگ برگزار می شد یافتن راهکارهای لازم برای کاهش قیمت انرژی در سراسر اتحادیه بود.

نشست لوکزامبورگ بصورت اضطراری برگزار می شد چرا که در آخرین نشست، رهبران ۲۷ کشور عضو موفق نشدند به «اختلافات عمیق خود در مورد چگونگی مقابله با بحران قیمت انرژی در قاره اروپا» به یک توافق برسند.

با این حال سه شنبه وزرای انرژی ۲۷ کشور عضو هم به توافقی نرسیدند و انتظار نمی رود که موج افزایش قیمت انرژی های فسیلی و الکتریسیته به این زودی ها کنترل شده و کاهش پیدا کند.

به گزارش یورونیوز، حالا هر کدام از کشورهای عضو سعی خواهند کرد راه های ملی را برای مبارزه با قیمت انرژی بکار گیرند. یکی از آنها بی تردید کاهش مالیات برای مشاغل کوچک در خطر و همچنین حمایت از خانواده های آسیب پذیر خواهد بود. کارشناسان می گویند یکی از دلایل افزایش قیمت های بالارفتن تقاضای جهانی برای انرژی خصوصا گاز است.

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا پس از نشست سه شنبه به خبرنگاران گفت که یکی از بهترین راه ها برای عبور از بحران «خرید مشترک گاز از سوی تمامی کشورهای اتحادیه» است. در حال حاضر هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه بصورت جداگانه برای خرید گاز وارداتی که اغلب از روسیه صورت می گیرد اقدام می کنند.

۴۰ درصد گاز مصرفی اتحادیه اروپا را روسیه تامین می کند. همچنین گاز طبیعی یک پنجم الکتریسیته مصرفی اروپا و نزدیک به پنجاه درصد از انرژی مورد استفاده در گرمایش خانه‌ها را تامین می‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.