از هفته گذشته صف‌های طولانی مقابل پمپ‌بنزین‌ها ایجاد شده که دلیل آن کمبود راننده کامیون است.

به گزارش جماران ،دولت انگلیس اعلام کرد که حدود ۲۰۰ نیروی ارتش از روز دوشنبه در کل این کشور مستقر می‌شوند تا سوخت را به ایستگاه‌های سوخت‌رسانی برسانند. انگلیس در روزهای اخیر به دلیل کمبود راننده کامیون و خرید سوخت دچار مشکل شده است.

دولت در بیانیه‌ای گفت: «حدود ۲۰۰ ارتشی از جمله ۱۰۰ راننده از روز دوشنبه برای ارائه خدمات موقت پشتیبانی به‌عنوان بخشی از اقدام دولت در کاهش فشار بر پمپ‌بنزین‌ها و رفع کمبود راننده‌های کامیون مستقر می‌شوند.»

دولت تاکید کرد که این نیروها در حال حاضر آموزش خود را برای این منظور به پایان می‌رسانند.

دولت انگلیس همچنین اعلام کرد که بلافاصله به ۳۰۰ راننده خارجی تانکر سوخت اجازه می‌دهد تا پایان مارس ۲۰۲۲ در انگلیس کار کنند. این تصمیم بخشی از اعطای هزاران ویزای موقت کار با هدف تسکین زنجیره تامین است.

از هفته گذشته صف‌های طولانی مقابل پمپ‌بنزین‌ها ایجاد شده که دلیل آن کمبود راننده کامیون است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه این وضعیت استثنایی آخرین پیامد کمبود نیروی کار ناشی از همه‌گیری کرونا و برکسیت است که می‌تواند سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و بارها را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش یورونیوز،به گفته «کواسی کوارتنگ» وزیر بازرگانی و انرژی انگلیس، «تقاضا برای سوخت در طول هفته تثبیت شده‌ است» اگرچه «برخی از مناطق همچنان با مشکل روبرو هستند.»

با این حال دولت انگلیس مدام تکرار می‌کند که این کشور هیچ کمبود سوختی ندارد اما این کمبودها ناشی از تقاضای بالای مصرف کنندگان است که نگران تمام شدن سوخت هستند.

آقای کوارتنگ با این حال گفت که نشانه‌های مداوم بهبود وضعیت در پمپ‌بنزین‌ها را مشاهده می‌کنند.

این در حالی است که بحران سوخت به بخش دارو در انگلیس کشیده شد.

رویترز گزارش داد که بحران سوخت در انگلیس بر توزیع دارو نیز اثر گذاشته و داروخانه‌ها را با مشکل جدی مواجه کرده است.

 رویترز روز جمعه در گزارشی به نقل از مقامات یکی از انجمن‌ های بزرگ داروخانه‌ داران انگلیس اعلام شد، که بحران سوخت در این کشور داروخانه‌ ها را نیز به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

طبق این گزارش، همه زنجیره توزیع دارو در انگلیس به دلیل بحران سوخت دچار اختلالات جدی شده و تحویل اقلام دارویی به داروخانه‌ ها به‌ سختی انجام می‌ شود.

همزمان انجمن خرده‌ فروشان فرآورده‌ های نفتی انگلیس (PRA) که ۶۵ درصد جایگاهداران سوخت در آن عضویت دارند، اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های دریافتی از اعضا، ۲۷ درصد جایگاه‌ های سوخت روز گذشته پنجشنبه فاقد سوخت بوده‌ اند و ۲۱ درصد از جایگاه‌ ها نیز تنها یک نوع سوخت موجود داشته‌اند.

«گوردون بالمر» مدیرکل انجمن خرده‌ فروشان فرآورده‌ های نفتی انگلیس  در این خصوص به رویترز گفت: سوخت به دلیل تقاضای بی‌ سابقه، سریعتر از حد معمول به اتمام می‌ رسد. هنوز هم گزارش‌ هایی از حملات لفظی یا فیزیکی به کارکنان جایگاه‌ های سوخت دریافت می‌کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.