سیل در آلمان تا کنون 81 کشته و 1300 مفقود داشته است.

 

به گزارش جماران، دولت آلمان اعلام کرد وقوع شدیدترین سیل طی سال‌های اخیر در این کشور تا کنون ۱۳۰۰ مفقود برجا گذاشته و جان دستکم ۸۱ نفر را گرفته است.

رسانه‌های آلمان با توجه به خسارت‌های وارده، این بلای زیست‌محیطی را «سیل مرگ» نامیده‌اند. «آندریاس فریدریش» سخنگوی سازمان هواشناسی آلمان، به شبکه سی‌ان‌ان گفته است در برخی مناطق «در ۱۰۰ سال گذشته شاهد این حجم از میزان بارندگی نبوده‌ایم.»

گزارش شده است که اکثر مفقود شدگان ساکن مناطق شمالی ایالت‌های راین-وستفالن و راینلاند-فالتس بوده‌اند. در منطقه خسارت دیده اهروایلر در ایالت راینلاند-فالتس از سرنوشت حدود ۱۳۰۰ نفر اطلاعی در دست نیست، هرچند مقامات محلی به نشریه بیلد آلمان گفته‌اند که این تعداد زیاد به دلیل آسیب‌دیدگی شبکه خطوط تلفنی است.

«اجبر لوانتز» وزیر امور داخلی این ایالت در مصاحبه‌ای با بیان اینکه شمار قربانیان احتمالا طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت گفت رقم کنونی را تا حدود ۶۰ نفر می‌داند اما «تا وقتی برای مدت طولانی خبری از افراد ندارید... باید از بدترین حالت بترسید.»

به گزارش یورونیوز، بارش ۲۴ ساعته باران در دو ایالت راین-وستفالن و راینلاند-فالتس که ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر گزارش شده است بیش از میانگین بارش متوسط یک ماه در این مناطق است. تنها در منطقه ریفرشاید طی ۹ ساعت باران سیل‌آسا ۲۰۷ میلیمتر باران باریده است.

این در حالی است که با ادامه بارش باران در مناطقی از غرب آلمان، سطح آب رودخانه راین و رودهای منشعب از آن همچنان به صورت خطرناکی در حال بالا آمدن است. در تصاویر منتشر شده خیابان‌ها و خانه‌ها زیر آب دیده می‌شوند، در شرایطی که خودروها در آب غوطه‌ور هستند و درختان از ریشه درآمده‌اند.

حدود هزار سرباز برای کمک به عملیات نجات و آواربرداری در شهرها و روستاهای آسیب‌دیده مستقر شده‌اند.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، که در واشنگتن به سر می‌برد در جریان دیدار با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ابراز همدردی با قربانیان گفت بیم آن را دارد که در روزهای آینده ابعاد گسترده‌تری از فاجعه روشن شود. این در حالی است که بلژیک در همسایگی آلمان و همچنین هلند و لوگزامبورگ نیز به شدت تحت تاثیر طغیان آب رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند.

در بلژیک شش نفر کشته‌ شده‌اند و چهار نفر هنوز مفقود هستند. ارتش برای کمک به عملیات امداد و نجات به چهار ایالت از ۱۰ ایالت این کشور اعزام شده است. مسئولین محلی درباره نزدیک شدن خطر به شهر ۲۰۰ هزار نفری «لیژ» هشدار داده‌اند، این در حالی است که همزمان هزاران نفر از شهر ماستریخت هلند تخلیه شده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.