دست « یوتیوب» در حذف «دیس لایک» های جو بایدن رو شد.

 

به گزارش جماران به نقل از نیویورک پست، چند روز پیش مشخص شد که شبکه «یوتیوب»، «دیس لایک»های (نپسندیدن های) زیر ویدئوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را حذف کرده است.

طبق تحلیل انجام شده، از زمان حضور جو بایدن در کاخ سفید، نزدیک به 2.5 میلیون «دیس لایک» از فیلم ‌های بایدن در کانال رسمی کاخ سفید در یوتیوب، حذف شده است.

این پلتفرم، «دیس لایک» های جو بایدن و «جن پساکی» سخنگوی وزارت خارجه را حذف می کند.

یوتیوب در توضیحی اعلام کرد این تصمیم برای حفظ «سلامت» عملکرد این سایت و مقابله با «کارزارهای هدفمند دیس لایک» اتخاذ شده است.

حال سخنگوی این پلتفرم می‎ گوید «ما سیاست‌ ها و سیستم ‌هایی برای اطمینان از معتبر بودن تعامل در یوتیوب و حذف هرگونه معیار‌های جعلی در نظر گرفته ایم.» اما او جزئیاتی در مورد معیار‌های مورد استفاده برای نتیجه گیری «لایک» یا «دیس لایک» جعلی ارائه نکرد.

با توجه به داده‌ های منتشر شده، تقریبا 2.5 میلیون مورد از 3.7 میلیون «دیس لایک» از 300 ویدئوی ارسال شده این کانال حذف شده است. براساس این داده ها، هیچ موردی از «لایک» ها حذف نشده است.

بسیاری این اقدام یوتیوب را به عنوان صدمه ای به بینندگان و تلاشی اساسی برای کمک به یک «ایجادکننده قلدر مآب» می دانند.

یکی از کاربران توییتر با تمسخر گفت: «... بچه ها ما با ساختن آن می خواهیم «قلدری» را حل کنیم تا فقط قربانی بتواند بگوید که مورد آزار و اذیت قرار گرفته است! خیلی کار هوشمندانه ای است.»

یک منتقد گفت: «این کار مفید نیست. شما [بازخورد خالق را برطرف نمی کنید ، قضاوت کاربر را محدود می کنید. من به عنوان یک کاربر باید بتوانم ببینم که ارزش یک ویدئو چقدر است، بنابراین می توانم ببینم ارزش گذاشتن وقت را دارد یا باید به ویدئوی دیگری بروم.»

از زمان روی کار آمدن بایدن، بلافاصله پس از انتشار ویدئو‌های کاخ سفید هزاران مورد «دیس لایک» ثبت شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.