ممنوعیت نقاب شامل ممنوعیت پوشاندن صورت توسط تماشاگران فوتبال و معترضان نیز می شود.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، دولت سوئیس یکشنبه هفته آینده همه پرسی الزام آوری در سطح کشور برای ممنوعیت نقاب در اماکن عمومی برگزار می کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثریت سوئیسی ها این ممنوعیت را تأیید می کنند تا تبدیل به قانون شود.

«وولتر وبمن» عضو پارلمان از حزب «ملت» سوئیس و رئیس کمیته همه پرسی گفت:« یکی از سنت های ما در سوئیس این است که صورت را نپوشانیم...این یکی از علامت های آزادی های اساسی ماست».

وبمن مدعی شد:همه پرسی دین اسلام را به طور خاص هدف قرار نمی دهد. پوشاندن صورت نماد افراط و اسلام سیاسی است که به شکل روزافزونی در اروپا گسترش پیدا کرده است و جایی در سوئیس ندارد.

شایان ذکر است که این پیشنهاد قبل از شیوع ویروس کرونا مطرح شد. این پیشنهاد برای برگزاری همه پرسی تأیید کافی را به دست آورد.

خبرگزاری رویترز در این زمینه گزارش داد که این پیشنهاد به شکل مستقیم به دین اسلام اشاره نکرده و نپرداخته است و یکی از اهدافش جلوگیری از پوشاندن صورت توسط معترضان و تماشاگران «آشوب طلب» فوتبال است و سیاستمداران محلی و رسانه ها آن را ممنوعیت برقع توصیف کردند.

این در حالی است که فرانسه نقاب زدن در مکان های عمومی را در سال 2011 ممنوع کرد و کشورهای دانمارک، اتریش، هلند و بلغارستان نیز به طور کلی یا جزئی نقاب را در مکان های عمومی ممنوع کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.