داستان فساد اخلاقی فرماندار نیویورک موضوع جدیدی نیست زیرا فساد اخلاقی و جنسی چون سرطان به جان مقامات آمریکا افتاده و تنها در رئیس جمهور و فرمانداران این کشور خلاصه نمی شود.

 

به گزارش جماران، جنجال بر سر اتهامات آزار و اذیت جنسی فرماندار نیویورک هر روز بیشتر و بیشتر می شود. در تازه ترین مورد «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک آمریکا برای سومین بار به آزار جنسی متهم شده است.

فرماندار 63 ساله نیویورک که بیش از یک دهه است در این منصب حضور دارد، در هفته‌ های اخیر از چند جبهه تحت فشار بوده است.

 

164534892

 

اکنون زن سومی وارد عمل شده تا فرماندار نیویورک را به سوءرفتار جنسی متهم کند.

«آنا روچ» که اکنون 33 ساله است، به نیویورک تایمز گفت که با اندرو کومو در یک مراسم ازدواج در سپتامبر 2019 آشنا شد.

 

39930208-9315043-image-a-66_1614656589168 (1)

 

کوومو که اکنون 63 ساله است، به تازه عروس ها تبریک می گفت و روچ، عضو سابق دولت اوباما و عضو ستاد مبارزات انتخاباتی بایدن در سال 2020، از او به دلیل سخنانش تشکر کرد. او اکنون می گوید که کومو در آن زمان پشت او را لمس کرد، اما روچ سریع دستش را کنار زد.

او گفت که آنا چقدر «پرخاشگر» است، سپس صورتش را در دستان خود گرفت و به شکل وقیحانه ای پرسید: «آیا می توانم تو را ببوسم؟»

یک عکاس این لحظه را شکار کرده، روچ مضطرب و مبهوت به نظر می رسید، در حالی که کومو به او خیره شده بود.

روچ در توصیف این لحظه می گوید: «من خیلی گیج و مبهوت و خجالت زده بودم. سرم را برگرداندم و در آن لحظه حرفی برای گفتن نداشتم.» 

اتهامات آنا روچ در پی اتهامات «لیندزی بویلان و شارلوت بنت» بود که هر دو توسط اندرو کومو مورد آزار جنسی قرار گرفتند. بویلان و بنت هر دو توئیت کردند که از روچ پشتیبانی می کنند.

بویلان نوشت: من در مورد تجربه آنا احساس تهوع می کنم. من برایش عشق می فرستم. من و شارلوت با تو هستیم، آنا.»

 

39866444-9315043-Lindsey_Boylan_accused_him_of_attempting_to_kiss_her_on_the_mout-a-119_1614655127417

 

بنت هم نوشت: «من کنار آنا روچ هستم. آنا - می شنوم، می بینمت. خیلی متاسفم. رفتار نامناسب و پرخاشگرانه کومو قابل توجیه و عادی نیست. از شجاعت و قدرت شما متشکرم. همیشه برای شما اینجا هستم.»

بویلان یکی دیگر از مشاوران پیشین فرماندار نیویورک که اکنون 36 ساله است، در سال 2018 در آژانس توسعه اقتصادی ایالت نیویورک مشغول به کار بود که کوومو او را بوسید. او روز چهارشنبه ادعا کرد که کوومو چندین بار او را بین سال های 2016 و 2018 آزار داده است.

کومو این واقعه را انکار می کند.

اما بویلان 36 ساله گفت که کومو فرهنگی را در دولت خود جا انداخته است که آزار و اذیت جنسی آنقدر فراگیر است که نه تنها مورد تأیید قرار نمی گیرد بلکه انتظار می رود.

وی ادامه داد: او از ارعاب استفاده کرد تا منتقدان خود را ساکت کند. و اگر جرأت گفتن داشته باشید، با عواقبی روبرو خواهید شد.»

وی پیشتر در ماه دسامبر فضای دفتر فرماندار نیویورک را مسموم توصیف کرده بود. دفتر کومو در گفت‌ و گو با شبکه فاکس نیوز این اتهامات را رد کرد.

بنت هم که اکنون 25 ساله است، در ژوئن گذشته در بخش بهداشت ایالتی مشغول به کار بود که کوومو از وی در مورد روابطش و اینکه آیا او هرگز با مردان مسن رابطه برقرار کرده است، سوال کرد. او به نیویورک تایمز گفت که در آن زمان احساس بسیار ناخوشایندی داشت.

 

39866442-9315043-Charlotte_Bennett_25_accused_Cuomo_of_sexually_harassing_her_dur-a-118_1614655127401

 

بنت می گوید: من تعجب می کردم که چگونه می خواهم از شر او خلاص شوم و تصور می کردم این پایان کار من است.

او سپس خواست که دوباره به یک کار دیگر منتقل شود.

کوومو از او عذرخواهی کرد و ادعا کرد که این یک شوخی بوده است.

فشارها بر فرماندار سه دوره ای که قبلاً به دلیل لاپوشانی اطلاعات مربوط به شمار قربانیان کووید 19 در خانه های سالمندان تحت انتقادات شدید  بود، در حال افزایش است.

براساس نتایج نظرسنجی دانشگاه هاروارد، 71 درصد از مردم آمریکا بر این باورند در صورتی که مشخص شود اندرو کومو آمار کشته شدگان کرونا در خانه ‌های سالمندان را پنهان کرده وی باید استیضاح شود.

 

thumbs_b_c_b86d243fdf7a19986606a5c2a9ee11f2

 

فرماندار نیویورک متهم است که در سال گذشته آمار واقعی کشته شدگان را اطلاع رسانی نکرده است.

حال پرونده فساد جنسی او هم قوز بالا قوز شده است. جو بایدن رئیس جمهور، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، «چاک شومر و کیرستن گیلیبراند» دو سناتور نیویورک و «الکساندریا اوکاسیو-کورتز و جرالد نادلر» نمایندگان نیویورک هم از دموکرات هایی بودند که از کومو خواستند تحقیق را آغاز کند.

مسئله فساد اخلاقی فرماندار نیویورک امروز بدتر شد، زمانی که تصاویری از او به دست دیلی میل رسیده که نشان می دهد با نزدیکترین دستیار خود در جای دنجی است - زنی که اعتراف کرد دولت وی تعداد مرگ و میرهای ناشی از کووید 19 در خانه سالمندان را کمرنگ کرده است.

این تصاویر از کوومو و «ملیسا دروزا» توسط یک شاهد عینی در 8 سپتامبر سال 2016 در شهر نیویورک در یک رستوران گرفته شده است.

 

39910040-9315043-image-a-120_1614655127425

39904014-9315043-The_pictures_show_DeRosa_s_brand_new_wedding_ring_as_she_sits_wi-a-124_1614655127485

39903998-9315043-An_eyewitness_who_snapped_the_photos_tell_DailyMail_com_Cuomo_wa-a-130_1614655127524

 

دروزا تنها 12 روز زودتر در 27 اوت با «متیو وینگ» سخنگوی سابق کومو ازدواج کرده بود.

عکس های جدید ممکن است فشار بیشتری را بر فرمانداری که در هفته گذشته توسط سه زن به آزار و اذیت جنسی متهم شده است، افزایش دهد.

در آن زمان اندرو کومو با «ساندرا لی کریستینسن» (متولد 3 ژوئیه 1966) یک آشپز تلویزیونی آمریکایی و نویسنده هم رابطه داشت.

 

39905462-9315043-At_the_time_Cuomo_of_the_dinner_was_in_a_long_term_relationship_-a-127_1614655127505

 

عنوان رسمی دروزا منشی فرماندار است. کومو او را در سال 2013 استخدام کرد و چهار سال بعد او را به سمت فعلی ارتقا داد. او قبلاً به عنوان کارمند ارشد «اریک اشنایدرمن» دادستان کل سابق نیویورک فعالیت می کرد - که در سال 2018 استعفا داد پس از اینکه چهار زن وی را به حمله فیزیکی به آنها در هنگام رابطه جنسی متهم کردند.

 

39904598-9315043-DeRosa_s_official_title_is_secretary_to_the_governor_Cuomo_hired-a-137_1614655127568

 

دروزا سالانه 207323 دلار درآمد کسب می کند. در برهه ای از زمان، دستمزد او از کومو هم بالاتر بود اما از آن زمان حقوق وی افزایش یافته است.

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق روز دوشنبه سکوت خود را شکست تا خواستار آغاز تحقیقات در مورد ادعاهای آزار و اذیت جنسی علیه فرماندار نیویورک شود. پیش از این یکی از مشاوران ارشد فرماندار نیویورک گفته بود که دولت تصمیم گرفته است تا «باربارا جونز» قاضی پیشین فدرال را به عنوان مسئول تحقیقات این پرونده انتخاب کند.

هیلاری کلینتون خودش هم زخم خورده همین رابطه ها از سوی همسرش «بیل کلینتون» است. رسوایی جنسی بیل کلینتون رویدادی است که در جریان آن «مونیکا لوینسکی» کارآموز جوان کاخ سفید که از سال 1994 به تدریج با بیل کلینتون رئیس ‌جمهور وقت آمریکا رابطه نزدیکی برقرار کرده بود، اقدام به برقراری رابطه جنسی پنهانی می ‌کند. موضوع در آغاز از طریق یکی از دوستان نزدیک لوینسکی فاش‌ شد. البته کلینتون در آن پرونده هرگز محکوم نشد.

رسوایی های جنسی مقامات رده بالای آمریکا از شدت فساد اخلاقی در سیستم حاکم بر این کشور حکایت دارد. 

فساد جنسی مسئولان در آمریکا

فساد اخلاقی و جنسی چون ویروسی مخرب به جان مقامات آمریکا افتاده و تنها در رئیس جمهور و فرمانداران این کشور خلاصه نمی شود.

«پاتریک میهان» عضو جمهوری خواه کمیته «اخلاق»(!) مجلس نمایندگان آمریکا پس از افشای این که با پیشنهادهای جنسی، یکی از کارکنان زن دفتر خود را مورد آزار قرار داده و 39 هزار دلار از بودجه کنگره را برای حل و فصل شکایتی علیه خود مبنی بر آزار جنسی هزینه کرده است، از مقام خود استعفا کرد.

 

پاتریک میهان

 

«استیو وین» مدیر مالی کمیته ملی جمهوری خواه آمریکا نیز پس از افشاگری وال استریت ژورنال از سوء رفتار یا تجاوز جنسی به زنانی که در دفتر کار یا منزل وی کار می کردند، تحت فشار سران حزب جمهوری خواه آمریکا از مقام خود کناره گیری کرد.

داستان فساد اخلاقی مقامات آمریکایی اما به همین جا خلاصه نمی شود.

«ال فرانکن» سناتور دموکرات، «ترنت فرنکز» عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، «جان کانیرز» با سابقه ترین عضو مجلس نمایندگان آمریکا، «روی مور» کاندیدای سنای آمریکا از ایالت آلاباما، «تونی توکه» رئیس سازمان جنگلداری آمریکا و «بلیک فارنتولد» نماینده جمهوری خواه، در مواجهه با اتهام های مشابه جنسی از مقام خود کناره گیری کردند.

 

24sanford.480

 

«رالف شرتی» سناتور پیشین ایالت اوکلاهامای آمریکا نیز پس از آن که از جانب دادگاه به چهار فقره سوءاستفاده جنسی از کودکان متهم شد، از سنا استعفا کرد.

در میان تیترهای پرشمار حاکی از فساد اخلاقی نمایندگان آمریکایی اما تیتر «خودکشی یک نماینده کنگره آمریکا در پی رسوایی جنسی» که از عمق اختلالات جنسی و روانی در میان این گروه حکایت دارد، جلب توجه می کند.

داستان از این قرار است که «دن جانسون» 57 ساله و از نمایندگان ایالت کنتاکی در کنگره آمریکا پس از آن که از سوی یک زن به آزار جنسی وی در دوران نوجوانی متهم شد، با شلیک تیر به زندگی اش خاتمه داد. این در حالی است که وی در حساب فیس بوکی خود این اتهامات را «ساختگی» خوانده بود.

حتی جرج بوش پدر رئیس جمهوری اسبق آمریکا نیز از قافله عقب نمانده است؛ یک بازیگر هالیوودی وی را نیز به دست درازی و سوءاستفاده کلامی متهم کرده است؛ اتهامی که از سوی بوش پذیرفته شد.

پرونده‌ های رسوایی از سال 1776 تا زمان حال

در گزارش حاضر لیستی از رسوایی‌ های جنسی دولتمردان آمریکا در تقریباً دو و نیم قرن گذشته، به ‌ترتیب زمان وقوع، ارائه می‌شود. در تمام این موارد رسوایی جنسی یا عملی که در نهایت منجر به این رسوایی شد در زمانی رخ داده است که این افراد دارای سمت‌ های مهمی در دولت فدرال بوده‌اند.

در این گزارش به پرونده‌ های رسوایی از سال 1776 تا زمان معاصر می‌پردازیم.

الکساندر همیلتون (Alexander Hamilton)، وزیر خزانه‌ داری، با ماریا رینولدز (Maria Reynolds)، در حالی که هر دو نفر با افراد دیگری ازدواج کرده بودند، رابطه نامشروع داشت. همسر رینولدز برای اینکه این راز را برملا نسازد مدتی طولانی از همیلتون حق ‌السکوت می‌ گرفت. (1796)

 

2017

 

در سال 1797، زمانی که همیلتون دیگر عهده‌دار منصب وزارت خزانه‌داری نبود، روزنامه‌نگاری به‌نام جیمز کلندر (James Callender) رابطه نامشروع وی را افشاء کرد و همیلتون مجبور شد به‌صورت علنی عذرخواهی کند.

پس از رسوایی همیلتون نوبت به توماس جفرسون (Thomas Jefferson)، رئیس‌ جمهور آمریکا، رسید. کلندر فاش کرد که وی از سالی همینگز (Sally Hemings) چندین بچه دارد.

همینگز خواهر ناتنی مارتا، همسر متوفی جفرسون، بود و محققین اکنون بر اساس آزمایشات دی ‌ان ‌ای اتفاق نظر دارند که توماس جفرسون و سالی همینگز چندین فرزند داشتند. (1806)

«اندرو جکسون» (Andrew Jackson)، نماینده کنگره، سناتور، فرماندار فلوریدا و رئیس‌جمهور آمریکا، در سال 1791 با «راشل دونلسون» (Rachel Donelson) ازدواج کرد. این دو نفر فکر می ‌کردند جدایی راشل از همسر الکلی‌ اش، لوئیز روباردز (Lewis Robards) به پایان رسیده است. اما روباردز هیچگاه کارهای اداری خود را به پایان نرسانده بود و همین امر منجر به ابطال ازدواج جکسون و راشل در سال 1791 شده و آنها مجبور شدند در سال 1795 بار دیگر ازدواج کنند.

در تمام دوران کاری جکسون، رقیبانش همسر وی را به ‌عنوان زنی شوهردار که با فرد دیگری ازدواج کرده بود ترسیم کردند. اندکی پس از انتخاب جکسون به ‌عنوان رئیس‌جمهور در سال 1828 (پیش از مراسم تحلیف) راشل دچار یک فروپاشی عصبی شده و درگذشت. جکسون اتهام ‌زنی ‌ها در زمان مبارزات انتخاباتی را عامل مرگ راشل می ‌دانست. (1828)

«ریچارد منتور جانسون» (Richard Mentor Johnson)، سناتور دموکرات از ایالت کنتیکات، هیچ‌ گاه سعی نکرد رابطه نامشروعش با برده‌ ای به ‌نام «جولیا چین» (Julia Chinn) را مخفی نگه‌ دارد. این امر باعث شد حزب دموکرات از جانسون دوری جوید و وی انتخابات سنا را در سال 1828 نیز واگذار کرد.

 

Richard Mentor Johnson

 

اگر چه این دو نفر حق ازدواج را نداشتند اما جانسون با وی ‌مانند همسر قانونی‌ اش رفتار می‌ کرد و این دو دارای چند فرزند بودند. چین در سال 1833و پیش از اینکه جکسون معاون رئیس‌ جمهور مارتین وان بورن (Martin Van Buren) شود، درگذشت.

«جان هنری ایتون» (John Henry Eaton)، وزیر جنگ دولت اندرو جکسون، با همسر فردی به ‌نام «جان بی. تیمبرلیک» (John B. Timberlake) رابطه نامشروع داشت. گفته می ‌شود همین رابطه باعث خودکشی تیمبرلیک شد.

ایتون سپس با مارگارت بیوه تیمبرلیک ازدواج کرد؛ مسأله ‌ای که منجر به مشکلات سیاسی و اجتماعی در دوران ریاست ‌جمهوری اندرو جکسون شد (1831).

«جیمز هنری هاموند» (James Henry Hammond) نماینده مجلس آمریکا که بعدها به سناتوری رسید، رابطه همجنس ‌بازی با یکی از دوستان دوران دانشگاهش داشت، وی با برادرزادگان نوجوانش نیز رابطه‌ای داشت که از آن تعبیر به «یک هوسبازی کوچک» می ‌کرد. وی همچنین با برده‌ ها نیز رابطه جنسی داشت. یکی از این برده‌ ها تنها 12سال سن داشت.

 

James Henry Hammond

 

سوء استفاده جنسی وی از برادرزاده‌ هایش در سال 1843 علنی شده و هاموند مجبور شد از کاندیداتوری ورود به سنا در سال 1846 کنار برود. اما وی در سال 1857 بار دیگر به‌عنوان سناتور برگزیده شد.

«دانیل وبستر» (Daniel Webster)، سناتور ایالت ماساچوست، از جانب گزارشگری به ‌نام «جین گری سوئیسهلم» (Jane Grey Swisshelm) در ماه مه 1850و زمانی که متأهل بوده و هنوز در کنگره خدمت می‌ کرد، متهم شد: «معشوقه ‌های وی اغلب، اگر نه همیشه، زنان رنگین‌ پوست بودند، برخی از آنها زنان سیاه درشت هیکلی بودند که قیافه ‌ای به زمختی خودش داشتند».

 

20127

 

مطبوعات ملی آمریکا این اتهامات را به‌صورت گسترده ‌ای تحت پوشش قرار دادند. دست ‌کم بخشی از این اتهامات را منابع دیگر نیز تأیید می‌ کردند. (1850)

«جیمز بوچانان» (James Buchanan)، سناتور دموکرات، دیپلمات و رئیس‌ جمهور آمریکا و «ویلیام روفوس کینگ» که در دوران فرانکلین پیرس (Franklin Pierce) به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور فعالیت می ‌کرد، متهم بودند که برای سال‌ های طولانی در واشنگتن با یکدیگر رابطه همجنس ‌بازی داشتند.

پیرس در سال 1853 و قبل از اینکه بوچانان به ریاست‌ جمهوری برسد درگذشت. اندرو جکسون به کین با عنوان «نانسی خانم» اشاره می ‌کرد. (دهه 1850)

«گرووِر کلیولند» (Grover Cleveland)، رئیس جمهوری از حزب دموکرات بود. وی در انتخابات سال 1884 زمانی که هنوز مجرد بود کمک ‌هزینه بزرگ کردن کودک به زنی به ‌نام «ماریا کرافتز هالپین» (Maria Crofts Halpin) پرداخت می ‌کرد اگرچه ممکن است وی پدر این پسر که در سال 1874 متولد شد، نبوده باشد. هالپین با کسان دیگری چون اسکار فولسام (Oscar Folsom)، دوست و پدرزن آتی کلیولند، رابطه داشت. کودک وی نیز به نام فولسام نامگذاری شده بود.

 

Grover Cleveland

 

خواسته کلیولند از هوادارانش ساده بود: «حقیقت را بگویید.» این رویداد مخالفین کلیولند را بر آن داشت که شعاری مرتبط با آن برای خود برگزینند: «ماما، کجاست بابا؟» پس از اینکه کلیولند در انتخابات برنده شد پاسخی به این شعار داده شد: «رفته به کاخ سفید، ها، ها، ها!» (1884)

«ویلیام کمپل پرستون برکینریج» (William Campbell Preston Breckinridge)، نماینده دموکرات کنتیکات بود. مادلین پولارد (Madeleine Pollard) از برکینریج شکایت و اعلام کرد که وی وعده داده بود پس از مرگ همسرش با او ازدواج خواهد کرد، اما این کار را نکرد. برکینریج در دور بعدی انتخابات برنده نشد. (1894)

«وارن هاردینگ» (Warren Harding)، رئیس‌ جمهور جمهوری ‌خواه، روابط نامشروعی با کری فیلیپس (Carrie Phillips) و نان بریتون (Nan Britton) در دهه ‌های 1910 و 1920 داشت. هاردینگ در سال 1923 درگذشت.

 

Warren Harding

 

بریتون در کتاب پرفروشی به‌ نام «دختر رئیس ‌جمهور» مدعی شد که دخترش وقتی هاردینگ سناتور بود متولد شد. ادعاهای وی بالاخره در اوت 2015 و پس از انجام آزمایش دی ‌ان‌ ای ثابت شد. هاردینگ پدر الیزابت بود.

«دیوید آی. والش» (David I. Walsh)، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست، متهم به ملاقات مردی تن ‌فروش شد که جاسوس‌ های نازی به‌ صورت مکرر در بروکلین در سال 1942 به دیدارش می ‌رفتند.

«جان اف. کندی» (John F. Kennedy)، رئیس‌ جمهور دموکرات متهم بود که چندین رابطه غیرمشروع داشت، از جمله اینکه با مریلین مونرو (Marilyn Monroe)، یکی از معروف‌ ترین هنرپیشه‌ های زن تاریخ هالیوود، و نیز میمی آلفورد (Mimi Alford) رابطه داشته است.

 

John F. Kennedy

 

او را در تاریخ معتاد به آزار جنسی می دانند.

«ویلیام اُ. داگلاس» (William O. Douglas)، قاضی دیوان عالی آمریکا، بنا بر گزارش‌ ها سعی داشت یک زن دیگر را زمانی که ازدواج سومش را نیز انجام داده بود، اغفال کند. این امر در ترکیب با سه طلاق و ازدواج مجدد وی تبدیل به یک رسوایی شد.

وی همچنین متهم است که سعی داشت یک مهماندار هواپیما را مورد اذیت و آزار جنسی قرار دهد. تلاش‌ ها برای استیضاح وی به ‌دلیل اقدامات غیراخلاقی با شکست مواجه شد. کمیته قضایی مجلس نمایندگان اعلام کرد که اسناد کافی برای این استیضاح وجود ندارد. (دهه 1960)

«نیوت گینگریچ» (Newt Gingrich)، نماینده جمهوری‌ خواه ایالت جورجیا و رهبر انقلاب جمهوری ‌خواهان در سال 1994 بود. وی در سال 1998 و پس از اذعان به اینکه در زمان دومین ازدواجش رابطه نامشروع با دستیارش داشته، از سمت خود استعفا داد.

 

گینگریچ

 

وی در آن زمان یکی از رهبران استیضاح کلینتون به دلیل ادعای شهادت دروغ در پرونده رسوایی اخلاقی مونیکا لوینسکی بود. (1998)

«هنری هاید» (Henry Hyde)، نماینده جمهوری ‌خواه ایالت ایلینویز بود. در سال 1998 وب ‌سایت «سالن» اعلام کرد که وی از سال 1965 تا 1969 (پیش از دستیابی به منصب رسمی)، با زنی متأهل که دارای سه فرزند نیز بود رابطه نامشروع داشته است. هاید که در آن زمان 41 ساله و متأهل بود، در سال 1998 به این رابطه اعتراف کرد.

 

هنری هاید

 

این رسوایی زمانی رخ داد که هاید یکی از طلایه ‌داران استیضاح بیل کلینتون به دلیل رسوایی لوینسکی بود.

«پیت دومنیچی»(Pete Domenici)، سناتور جمهوری‌ خواه ایالت نیومکزیکو نیز یکی از کسانی بود که در سال 1998 و پس از افشای رابطه بیل کلینتون با لوینسکی به استیضاح و برکناری وی رأی داد. دومنیچی در سال 2013 اعتراف کرد که خارج از ازدواجش دارای یک پس از یکی از مشاورین ارشد روابط عمومی جمهوری‌ خواهان و مفسر تلویزیونی در دهه 1970 است.

بیل کلینتون (Bill Clinton)، رئیس ‌جمهور دموکرات‌ ها بود که افشای رابطه جنسی ‌اش با یکی از کارکنان کاخ سفید تبدیل به یکی از بزرگترین جنجال ‌های سیاسی آمریکا شد. پس انتشار اخبار رابطه جنسی مونیکا لوینسکی با کلینتون وی در 26 ژوئن 1998 در مقابل دوربین‌ های تلویزیونی ظاهر شده و گفت: «من با آن زن، خانم لوینسکی، رابطه جنسی نداشته‌ ام.»

 

1280px-Bill_Clinton_and_Monica_Lewinsky_on_February_28__1997_A3e06420664168d9466c84c3e31ccc2f

 

این رسوایی منجر به استیضاح کلینتون به دلیل ادای شهادت دروغ درباره این رابطه نامشروع شد. در سنا 55 سناتور به بی ‌گناهی وی رأی دادند و او تبرئه شد.

«مل رینولدز» (Mel Reynolds)، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ایلینویز بود. وی در سال 1995 پس از اینکه به دلیل تجاوز جنسی محکوم شد، از سمت خود استعفاء داد. در اوت 1994، وی متهم به تجاوز جنسی و سوء‌استفاده جنسی در رابطه با یک نوجوان 16 ساله که به صورت داوطلب در کارزار انتخاباتی وی در سال 1992 فعالیت می ‌کرد، شد. رینولدز علی ‌رغم این اتهامات کارزار انتخاباتی را ادامه داده و در ماه نوامبر بار دیگر انتخاب شد. وی هیچ رقیبی نداشت.

رینولدز در ابتدا اتهامات را با ادعای اینکه دارای انگیزه ‌های نژادپرستانه هستند رد کرد. در 22 اوت 1995، وی در 12 فقره تجاوز جنسی، ممانعت از اجرای عدالت و پورنوگرافی کودکان مجرم شناخته شد. می رینولد در 1 اکتبر همان سال از کرسی خود در کنگره کنار کشید.

«گری کاندیت» (Gary Condit)، نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا بود. رابطه پنهانی وی با دستیاری 23 ساله به نام «چاندرا لوی» (Chandra Levy) پس از ناپدید شدن لوی فاش شد. جسد این زن جوان یک سال بعد در 2008 کشف شد و یک مهاجر غیرقانونی که هیچ ارتباطی با کاندیت نیز نداشت به قتل وی متهم شد.

 

گری کاندیت

 

کاندیت اغلب در سخنان خود از بیل کلینتون می‌خواست درباره رسوایی مونیکا لوینسکی واقعیت‌ها را بازگو کند.

«اد شروک» (Ed Schrock) نماینده جمهوری‌ خواه ایالت ویرجینیا در سال 2004 اعلام کرد که کارزار خود برای سومین دوره حضور در کنگره را پس از انتشار فیلمی که طی آن سعی داشت یک تن ‌فروش مرد را به خدمت بگیرد، متوقف خواهد کرد.

شروک یکی از سرسخت ‌ترین مخالفان همجنس بازی در کنگره به شمار می ‌رفت و بارها با قوانینی جون ازدواج همجنس بازها و یا حضور همجنس بازها در ارتش مخالفت کرده بود.

«استورم تورموند» (Strom Thurmond)، سناتور جمهوری ‌خواه از ایالت کارولینای شمالی و یکی از حامیان شناخته شده جدایی سفیدپوست ‌ها و سیاهپوستان در اماکن عمومی، دارای یک فرزند نامشروع به نام «اسی مائه واشنگتن-ویلیامز» (Essie Mae Washington-Williams) بود.

 

Strom Thurmond

 

این فرزند حاصل رابطه جنسی وی با یک آفریقایی-آمریکایی که توسط خانوده ‌اش استخدام شده بود، است. (2003)

«استیون سی. لاتورته» (Steven C. LaTourette)، نماینده جمهوری ‌خواه ایالت اوهایو، در سال 1994 به عضویت کنگره درآمد. وی نیز به استیضاح و برکناری بیل کلینتون پس از رسوایی لوینسکی رأی داده بود.

 

Steven C. LaTourette

لاتورته خود در حالی که متأهل بود رابطه ‌ای طولانی‌مدت با «جنیفر لپ ‌توک» (Jennifer Laptook) رئیس دفترش، داشت. وی پس از جدایی از همسرش با لپ ‌توک ازدواج کرد. (2003)

«دیوید دریر» (David Dreier)، نماینده جمهوری‌ خواه ایالت کالیفرنیا علیه قوانین مرتبط با تسهیل وضعیت همجنس بازها در آمریکا رأی داد اما پس از اینکه رابطه ‌اش با مردی که رئیس دفترش بود فاش شد، دیگر نتوانست به کرسی نمایندگی تکیه زند. (2004)

«دان شروود» (Don Sherwood)، نماینده جمهوری‌ خواه ایالت پنسلیوانیا پس از اینکه فاش شد پنج سال رابطه نامشروع با «سینتیا اور» (Cynthia Ore) داشت نتوانست در انتخابات دور بعدی کنگره به پیروزی برسد. سینتیا وی را متهم به سوءرفتار فیزیکی کرده بود. (2004)

«مارک فولی» (Mark Foley)، نماینده جمهوری ‌خواه ایالت فلوریدا، پس از اینکه متهم به ارسال ایمیل ‌های حاوی مطالب جنسی به نوجوانان مذکر کارآموز کنگره شد، از سمت خود استعفا داد. تیم ماهونی (Tim Mahoney) کرسی وی را در کنگره بدست آورد. (2006)

 

فولی

 

«دیوید ویتر» (David Vitter)، سناتور جمهوری‌ خواه لس ‌آنجلس، پس از اینکه رابرت لیوینگستون، نماینده سابق کنگره در پی رسوایی جنسی سال 1999 کرسی خود را از دست داد، به جای وی نشست. ویتر در آن زمان گفت: «فکر می‌کنم استعفای لیوینگستون نشان می‌ دهد که کلینتون نیز باید استعفا دهد…» بعدها اسم ویتر در دفتر تلفن «دوبره جین پالفری» (Deborah Jeane Palfrey) کشف شد.

 

David Vitter

 

پالفری که رسانه ‌ها به وی لقب «دی‌ سی مادام» را داده بودند مدیر فاحشه ‌خانه ‌ای در واشنگتن بود. بررسی دفاتر تلفن وی نشان می‌ دهند که مقامات فدرال نیز جزو مشتریان وی بوده‌ اند. دادگاه انتشار جزئیات بیشتر از لیست مشتریان دی ‌سی مادام را ممنوع اعلام کرده است. (2007)

«راندال ال. توبیاس» (Randall L. Tobias)، معاون وزیر خارجه آمریکا در دوران زمامداری جرج بوش اعلام کرده بود که کمک‌ های مالی آمریکا نباید شامل کشورهایی باشد که روسپی ‌گری در آنها آزاد است. وی پس از اینکه تأیید شد جزو مشتریان دبورا جین پالفری معروف به دی‌سی مادام بود از سمت خود استعفا داد. (2007)

«لری کریگ» (Larry Craig) به مدت 18 سال سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیداهو بود. ور در 11 ژوئن 2007 به علت ارتکاب اعمال مستهجن در فرودگاه بین ‌المللی مینا‌پلیس دستگیر شد.

 

Larry Craig

 

وی سه ماه بعد در 1 سپتامبر 2007 استعفای خود را اعلام کرد اما بار دیگر نظرش را عوض کرد. کریج در انتخابات دور بعد شرکت نکرد.

«تیم ماهونی» (Tim Mahoney)، نماینده دموکرات ایالت فلوریدا، پس از اینکه مارک فلوی در پی اتهامات اذیت و آزار جنسی از جانب دستیاران کنگره استعفا داد، جایگزین وی شد. ماهنوی در کمپین انتخاباتی خود وعده «جهانی امن ‌تر و اخلاقی‌ تر» را می ‌داد.

وی در اکتبر 2008 اذعان کرد که معشوقه‌ اش را ابتدا در میان کارکنانش جای داده و سپس با گفتن اینکه «تو به میل من کار می ‌کنی» وی را اخراج کرده است. وی بعدها به چند رابطه نامشروع دیگر اعتراف کرد.

«ویتو فوسلا» (Vito Fossella)، نماینده جمهوری‌ خواه ایالت نیویورک، به علت مستی در حین رانندگی بازداشت شد. وی که متأهل و دارای سه فرزند بود در جلسات بازجویی اعتراف کرد درگیر رابطه‌ای نامشروع است که حاصلش یک فرزند دختر بود.

 

Vito Fossella

 

«جان ادواردز» (John Edwards) سناتور دموکرات کارولینای شمالی اذعان کرد که با «ریلی هانتر» (Rielle Hunter) هنرپیشه و تولید کننده فیلم‌ های سینمایی، رابطه داشته و از وی یک دختر دارد. این امر به شدت کارزار انتخاباتی ریاست ‌جمهوری وی در سال 2008 را تحت تأثیر قررا داد.

«جان انساین» (John Ensign)، سناتور جمهوری ‌خواه ایالت نوادا، پس از اذعان به رابطه نامشروع با همسر یکی از دوستان نزدیکش – هر دو نفر در کارزار انتخاباتی انساین فعالیت می ‌کردند – از ریاست کمیته سیاستگذاری جمهوری‌ خواهان سنا استعفا داد.

 

John Ensign

 

وی که تحت بازرسی قرار گرفته بود 20 ماه زودتر از موعد پایان دوره سناتوری ‌اش استعفا داد. سناتور انساین در سال 1998 و پس از رسوایی لوینسکی خواهان استعفای بیل کلینتون شده بود. (2009)

«چیپ پیکرینگ» (Chip Pickering)، نماینده جمهوری ‌خواه ایالت ماساچوست بود. در 16 ژوئیه 2009 گزارش شد که همسر پیکرینگ علیه زنی که با وی رابطه نامشروع داشت اقامه دعوی کرده است. در این دعوی اعلام شده بود که این رابطه نامشروع موجب نابودی ازدواج و پیشه سیاسی پیکرینگ شد.

«اریک ماسا» (Eric Massa) نماینده دموکرات ایالت نیویورک پس از اجتناب از شرکت در تحقیقات اخلاقی مرتبط با اتهاماتی که درباره آزار جنسی کارمندان مرد وی مطرح شده بود، از سمتش استعفا داد .(۲۰۱۰)

 

Eric Massa

 

«مارک سودر» (Mark Souder)، نماینده جمهوری ‌خواه ایالت ایندیانا و از حامیان سرسخت پرهیز از نوشیدنی ‌های الکلی و ارزش ‌های خانواده، برای پرهیز از تحقیقات درباره روابط نامشروعش با یکی از کارمندان زن، از سمت خود استعفا داد. (2010)

«کریس لی» (Cris Lee)، نماینده جمهوری‌ خواه و متأهل ایالت نیویورک، چند ساعت پس از اینکه فاش شد یک عکس بدون پیراهن را از طریق وب ‌سایت Craigslist به یک زن فرستاده، از سمت خود استعفا داد. وی برای این کار نه از ایمیل مستعار بلکه از ایمیل رسمی ‌اش در کنگره استفاده کرده بود. (2011)

 

Cris Lee

 

«آنتونی وینر» (Anthony Weiner)، نماینده دموکرات از ایالت نیویورک، که به تازگی ازدواج کرده بود به ارسال تصاویر برهنه خود به چندین زن از طریق اکانت توئیترش اذعان کرد و وی در 16 ژوئن 2011 از سمتش استعفا داد اما به ارسال پیام ‌های جنسی پس از استعفایش ادامه داد. (2011)

«اسکات دسژارلیس» (Scott DesJarlais) نماینده جمهوری ‌خواه ایالت تگزاس بود. در سال 2012 اعلام شده که دسژارلیس، پزشکی در مرکز بهداشتی گرندویو در جاسپر، زمانی که در کارزار «حمایت از زندگی» فعالیت می ‌کرد، همسرش را واداشت که دو بار سقط جنین کند. وی همچنین معشوقه ‌اش که بیمارش بود را نیز تشویق به سقط جنین کرد.

 

Scott DesJarlais

 

دسژارلیش بعدها اذعان کرد که دستکم با شش نفر شامل دو نفر از بیماران و نیز کارمندانش، رابطه نامشروع داشته است.

«دیوید وو» (David Wu)، نماینده دموکرات ایالت اورگان، پس از اینکه متهم به آزار و اذیت جنسی دختر یکی از حامیان مالی‌اش شد، در 26 ژوئیه 2011 از سمت خود استعفا داد.

«وینس مک ‌آلیستر» (Vance McAllister)، نماینده جمهوری‌ خواه ایالت لس ‌آنجلس که متأهل و دارای پنج فرزند بود، در یک فیلم ویدئویی در حالیکه یکی از کامندان متأهلش را می‌ بوسید، رویت شد. چندین عضو برجسته حزب جمهوری ‌خواهان خواهان استعفای مک ‌آلیستر شدند. وی در واکنش اعلام کرد که در انتخابات سال 2016 کنگره شرکت نخواهد کرد.

 

Vance McAllister

 

«بلیک فرانتهولد» (Blake Farenthold) نماینده جمهوری خواه تگزاس 84 هزار دلار پول مالیات دهندگان را از طریق دفتر انطباق مجلس نمایندگان برای پرداختن به شکایت آزار جنسی یکی از کارمندان سابق پرداخت کرده است. 

«لورن گرین»، مدیر ارتباطات سابق فرانتهولد در دسامبر 2014 از نماینده مجلس شکایت کرد و در سال 2015 توافق صورت گرفت. هویت فرانتهولد در رابطه با مشارکت مالیات دهندگان در سال 2017 علنی شد. این اولین پرونده مستند استفاده از وجوه مالیات دهندگان بود که برای حل و فصل شکایات مربوط به آزار جنسی علیه یکی از اعضای کنگره استفاده می شد. (2014)

«دنیس هاسترت» (Dennis Hastert) رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا (جمهوری خواه - ایلینوی، به برداشت های بانکی برای لاپوشانی بدرفتاری عمدی و نامشخص در برابر فردی که نامش فاش نشده متهم شد. 

 

Dennis Hastert

 

در جلسه صدور حکم در اکتبر 2015، هاسترت اعتراف کرد که در حالی که دهه ها قبل به عنوان مربی کشتی دبیرستان کار می کرد، از پسران سوءاستفاده جنسی کرده است. (2015) 

دونالد ترامپ (Donald Trump) چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در انتخابات 2016 توسط 25 زن به آزار جنسی متهم شد و او این ادعاها را رد کرد. 

 

181003134702-20181003-trump-accusers-super-169

 

این ادعاها پس از آن منتشر شد که روزنامه واشنگتن پست سال 2005 ویدئویی از ترامپ را که توسط اکسس هالیوود بر روی یک میکروفون داغ ضبط شده بود، منتشر کرد و در آن او در مورد زنان رجز خوانی می کرد. ترامپ خود یک سال بعد با ادعای جعلی بودن این ویدئو بحث و جدل را تمدید کرد  که اکسس هالیوود در پاسخ گفت: «بگذارید این موضوع را کاملاً واضح بیان کنیم - نوار فیلم بسیار واقعی است.»

اولین گزارش ها در رابطه با ادعای رابطه دونالد ترامپ و «استورمی دانیلز» بازیگر فیلم های مستهجن در سال 2006 در اکتبر 2011 توسط وبلاگ درتی و مجله «لایف و استایل» منتشر شد.

«تیم مورفی»(Tim Murphy) نماینده جمهوری خواه پنسیلوانیا با «شانون ادواردز» روانشناس قانونی 32 ساله، رابطه خارج از ازدواج داشت. مورفی که خود را «طرفدار زندگی» معرفی کرد، از ادواردز خواست پس از بارداری سقط جنین کند. این اطلاعات در دادگاه ایالتی پنسیلوانیا مطرح شد. مورفی از سمت خود در کنگره استعفا داد.

 

Tim Murphy

 

«آل فرانکن» (Al Franken)سناتور دموکرات مینه سوتا توسط «لیان تویدن» (Leeann Tweeden) گوینده خبر رادیو متهم شد که او را به زور بوسیده.

 

آل فرانکن

 

فرانکن به این ادعا اعتراف کرد و از عملکرد خود عذرخواهی کرد و سپس استعفا داد. 

جو بارتون (Joe Barton) نماینده جمهوری خواه تگزاس پس از انتشار عکس های برهنه خود در نوامبر 2017، اذعان کرد که او در سال 2015 آنها را از طریق ایمیل ارسال کرده است. او تصمیم گرفت در سال 2018 به دنبال انتخاب مجدد نباشد.

«جان کانیرز جونیور» (John Conyers Jr) نماینده دموکرات میشیگان از سوی کارمندش به آزار جنسی متهم شد. زنی که ادعای آزار و اذیت جنسی را مطرح کرده بود، اظهار داشت که این قانونگذار بارها به وی برای رابطه جنسی پیشنهاد داده. او سپس استعفا داد. (2017) 

 

جان کانیرز جونیور

 

کمیسیون اخلاق مجلس نمایندگان درباره «ترنت فرانکس» (Trent Franks) نماینده جمهوری خواه آریزونا در مورد ادعاهای رفتار نامناسب تحقیق کرد. قبل از پایان یافتن تحقیقات، فرانکس ناگهان استعفا داد. (2017)

در ژانویه 2018 مشخص شد که «پت میهان» (Pat Meehan) نماینده جمهوری خواه پنسیلوانیا از بودجه مالیات دهندگان برای تسویه دعوی آزار جنسی توسط یک کارمند زن استفاده کرده است. وی از کمیته اخلاق مجلس برکنار شد، اما در سمت خود باقی ماند تا اینکه در 27 آوریل 2018 استعفا داد و اظهار داشت که پول مالیات دهندگان را که برای تسویه دادخواست استفاده می کرده، بازپرداخت می کند. (2018)

«جیم جوردن» (Jim Jordan) نماینده جمهوری خواه اوهایو به لاپوشانی و عدم گزارش سوء استفاده جنسی از افراد زیر سن قانونی اعضای سابق تیم کشتی دانشگاه ایالتی اوهایو توسط پزشک تیم متهم شد.

 

Jim Jordan

 

از سال 1987 تا 1995 در دوره زمانی که جردن دستیار مربی تیم بود، قربانیان زیادی وجود داشت. در 12 فوریه سال 2020  ادعاهایی از سوی یکی از اعضای سابق مبنی بر اینکه جردن مرتبا التماس می کرد که تأییدیه های مربوط به سوء استفاده جنسی علیه پزشک تیم کشتی دانشگاه در زمان مربیگری جردن منتشر نشود.

«برت کاوانا» (Brett Kavanaugh) عضو دیوان عالی کشور با طوفانی از اتهامات روبرو شد. بعد از اینکه یک استاد دانشگاه در کالیفرنیا ادعا کرد که کاندیدای دونالد ترامپ برای دیوان عالی آمریکا چند دهه پیش به او تجاوز کرده است سیلی از افشاگری ‌های جنسی علیه او صورت گرفت.

 

کاوانا

 

«مایکل آوناتی» وکیل «استورمی دانیلز» که خود پرونده ‌ای علیه ترامپ مبنی بر دادن حق السکوت در ازای عدم افشای رابطه جنسی داشت، در ایمیلی به «مایک دیویس» یک عضو کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا گفت که در دهه 1980 کاوانا به همراه دوست دوران مدرسه خود به نام «مارک یانگ» به تعدادی از زنان تجاوز کرده است.

وی همچنین گفت که او از طریق دادن مواد مخدر و همچنین مشروبات الکلی به زنان باعث شده است که مردان به صورت زنجیره ای به زنان تجاوز کنند.

کاواناو تمام ادعاها را به شدت رد کرد و صلاحیتش توسط سنا تأیید شد و به عنوان قاضی دیوان عالی کشور سوگند یاد کرد.

«روی اس. مور» (Roy S. Moore) کاندیدای مجلس سنا توسط 9 زن به تجاوز جنسی در دهه 1980 متهم شد؛ زنانی که در آن زمان دختران نوجوانی بودند. اگرچه مور این ادعاها را انکار کرد، اما در انتخابات شکست خورد. (2017) 

 

Roy S. Moore

 

«کتی هیل» (Katie Hill) نماینده دموکرات کالیفرنیا در اکتبر سال 2019 گزارش های خبری حاکی از این بود که وی در مورد ادعاهای روابط جنسی با یک زیردست تحت بررسی کمیسیون اخلاق مجلس قرار گرفت. ادعا می شد که هیل با «گراهام کلی» مدیر قانونگذاری مرد خود، و همچنین یک کارمند زن 22 ساله درگیر یک رابطه خارج از ازدواج بوده است. وی بعداً به دلیل اتهامات و تحقیقات بعدی استعفا داد. 

«جو بایدن» (Joe Biden) سناتور سابق دلاور، معاون رئیس جمهور در زمان باراک اوباما و رئیس جمهور فعلی آمریکا به ارتباط نامناسب جسمی و تجاوز جنسی توسط «تارا رید» (Tara Reade) در سال 1993 متهم شد.

 

reade-biden-diptych

 

 

بایدن این ادعا را انکار کرد. ادعاهای رید بررسی شده و صحت آنها رد شده است. 

پزشک اوباما و ترامپ

در جدیدترین رسوایی مسئولان و مقامات بلندپایه آمریکایی، روزنامه هیل نوشت که وزارت دفاع آمریکا خود را برای انتشار گزارشی با جزئیات کامل درباره فعالیت«رونی جکسون» نماینده جمهوریخواه از ایالت تکزاس آماده می کند که به عنوان پزشک کاخ سفید در دو دولت سابق آمریکا فعالیت کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا نیز گزارش داد که  پنتاگون در حال آماده سازی گزارشی در خصوص اقدامات غیراخلاقی پزشک ارشد سابق کاخ سفید است.

 بر اساس گزارش بازرس کل در پنتاگون  که سی ان ان به نسخه ای از آن دست یافته است «جکسون که به عنوان پزشک در دولت های دونالد ترامپ و باراک اوباما روسای جمهور پیشین آمریکا کار کرده است سخنان جنسی، غیراخلاقی و توهین آمیزی به یکی از همکاران زن خود زده است و در زمان سفرهای ریاست جمهوری با نقض پروتکل ها اقدام به نوشیدن مواد الکلی کرده است؛ امری که باعث شد نگرانی هایی درباره انجام وظیفه اش به عنوان پزشک به وجود بیاید.

ronny_l._jackson

در این گزارش آمده است که جکسون بسیار تند مزاج است و کسانی که بازرس کل پنتاگون با آنها مصاحبه کرده است گفتند که گاهی وقت ها می شنیدند که وی«فریاد می زند یا فحش می دهد یا به زیردستان خود توهین می کند، همچنین دیده شده است که در جریان سفر روسای جمهور از جمله یک بار در سفر رئیس جمهور در سال 2014 به مانیل مشروب می خورد به طوری که مست شده است و سخنان غیراخلاقی و زشتی به یکی از زنان زیر دست خود زده است.وی همچنین در سفرهای مشابه دیگری نیز چنین سخنانی به زبان آورده است».

در این گزارش آمده است که شش نفر از کسانی که بازرس کل پنتاگون با آنها مصاحبه کرده است گفتند که جکسون داروی«امبین» را در سفرهای هوایی طولانی مدت و طی کارش مصرف کرده است امری که باعث شد آنها نگران شوند مبادا وی نتواند کار خود را به عنوان پزشک انجام دهد زیرا این دارو باعث خواب آلودگی می شود.

رونی جکسون با انتقاد از این گزارش به سی ان ان گفت که این گزارش تلاش دموکرات ها برای تخریب چهره وی است.

جکسون در سال 2019 از نیروی دریایی بازنشسته شد و یکی از کرسی های ایالت تکزاس در مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
13 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.