این گزارش به بررسی پول های میلیاردرهایی می پردازد که به انتخابات 2020 آمریکا سرازیر شدند.

 

به گزارش جماران، مجله فوربز در گزارشی نوشت: فکر می کنید ثروتمندترین افراد آمریکا در انتخابات 2020 از یک میلیاردر دیگر حمایت کردند؟ اما این چنین نبود.

این گزارش به بررسی پول های میلیاردرهایی می پردازد که به انتخابات 2020 آمریکا سرازیر شدند.

کمی بیش از یک سال پیش «برنی سندرز» طی یک بحث دموکراتیک در لس آنجلس جو بایدن را هدف قرار داد. او به حاضران گفت، بایدن از بیش از 40 میلیاردر اهدا کننده کمک مالی چک دریافت کرده است. در آستانه روز انتخابات، همانطور که دموکرات ها از همه طبقات در اطراف بایدن به هم پیوستند، این رقم بیش از پنج برابر شد.

بر اساس بررسی سوابق ثبت شده در کمیسیون انتخابات فدرال، ستاد انتخاباتی بایدن از 230 میلیاردر یا همسر میلیاردرها پول دریافت کرد. میلیاردرهای بسیار بیشتری نسبت به رئیس جمهور قبلی از رئیس جمهور فعلی حمایت کردند. در میان حامیان بایدن: نام های خانواده هایی مانند «استیون اسپیلبرگ، تایلر پری و رالف لورن» و همچنین افرادی مانند «حیم سابان، جورج سوروس و جیم سیمونز»، به علاوه مدیران شرکت های معروف مانند لباس ورزشی کلمبیا، پاندا و ایر بی ان بی به چشم می خورد.

حامیان میلیاردر

مبارزات انتخاباتی 2020 ترامپ دو سال قبل از رقیب اش (بایدن) جمع آوری پول از میلیاردرها را آغاز کرد. اما بایدن به سرعت درگیر شد، در حالی که تعداد اهدا کنندگانش تقریباً زمانی که وی به عنوان کاندیدای احتمالی دموکرات ها در بهار سال 2020 شناخته شد، افزایش یافت.

در مجموع حدود 25٪ از ثروتمندترین سرمایه داران آمریکا، مستقیم یا از طریق همسرانشان، به مبارزات انتخاباتی بایدن کمک کردند؛ در حالی که فقط 14٪ به ترامپ کمک کردند. این بدان معنی است که طبق تجزیه و تحلیل، از هر 10 میلیاردر 4 نفر به ستادهای حمایت از یکی از دو کاندیدا پول می دهند.

در نهایت بایدن با اهدا کنندگان بیشتر، اما هزینه کنندگان بزرگ کمتری روبرو شد. فقط 47٪ از اهداکنندگان میلیاردر بایدن 100000 دلار یا بیشتر در یکی از کمیته های جمع آوری سرمایه وی مشارکت داشته اند و متوسط ​​کمک آن حدود 170،000 دلار بوده است. در مقایسه، 63٪ از سرمایه گذارهای ترامپ حداقل 100،000 دلار هزینه کردند و میانگین کمک مالی آن حدود 285،000 دلار بود.

ترامپ که زمانی مباهات می کرد که آنقدر ثروتمند است که «از اهدا کنندگان استفاده نمی کند»، دو سال قبل از انتخابات جمع آوری کمک ها را آغاز کرد. وی برای راه اندازی مبارزات انتخاباتی خود در سال 2020 در روز تحلیف خود در سال 2017 مقالات و مدارکی را به ثبت رساند. میلیاردرها نوشتن چک را در شش ماه نخست حضورش در دفتر آغاز کردند. زمانی که بایدن در آوریل 2019 مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرد، گروهی متشکل از 48 میلیاردر و همسران میلیاردر قبلا بیش از 5 میلیون دلار برای انتخاب مجدد ترامپ پول جمع آوری کرده بودند.

کمک های چندمیلیونی

قوانین مالی کارزار انتخاباتی میزان پولی را که هرکسی –از جمله میلیاردرها- می تواند مستقیماً به یک ستاد بدهد محدود می کند. اما کمیته های جمع آوری کمک های مالی مجاز به جمع آوری مبالغ بسیار بیشتری هستند، که به همین دلیل وقتی بایدن در بهار 2020 دو کمیته تأسیس کرد، کمک های بسیاری جمع کرد.

در اولین ماه های تبلیغات بایدن، معاون سابق رئیس جمهور از حمایت مالی ده ها میلیاردر و همسرانشان برخوردار شد. در ابتدا هیچ یک از اینها پول زیادی نبود، زیرا قانون فدرال میزان اهداهایی را که طرفداران می توانند مستقیماً به ستادها بدهند محدود می کند. در بهار سال 2020، هنگامی که بایدن کاندیدای احتمالی شد، او دو کمیته جمع آوری کمک مالی مشترک با کمیته ملی دموکرات ها را راه اندازی کرد، که به او اجازه می داد درخواست کمک های شش رقمی را شروع کند.

در اینجا بود که پول سرازیر شد. در پایان آوریل سال 2020، وی بیش از 100 میلیارد دلار کمک مالی بیشتر از ترامپ جمع آوری کرد. بایدن تا پایان ماه ژوئیه 20 میلیون دلار از میلیاردرها و همسران آنها جمع کرده بود، در حالی که ترامپ 27 میلیون دلار درآمد در این زمینه داشت. چهار ماه بعد، هنگامی که مبارزات انتخاباتی به پایان رسید، ترامپ با 133 میلیاردر حامی که مجموعاً 37.8 میلیون دلار به او اعطا کردند، کار خود را تمام کرد. در همین حال ، بایدن 230 اهدا کننده داشت که 39.1 میلیون دلار کمک مالی اهدا کردند.

این مبالغ تنها بخشی از داستان را بیان می کند. بسیاری از بزرگترین اهداکنندگان نیز مبالغ زیادی را به کمیته های اقدام سیاسی پشتیبانی کننده از دو کاندیدا منتقل کردند. کمیته های اقدام سیاسی نمی توانند با کارزارها هماهنگ شوند، به همین دلیل مجله فوربز این وجوه را به عنوان بخشی از مبلغ کل جمع آوری شده توسط بایدن یا ترامپ حساب نکرده است. اما گروه هایی که مجاز به جمع آوری مبالغ نامحدود هستند، با این وجود می توانند پول را در تبلیغات تلویزیونی که از یک کاندیدا پشتیبانی می کند، هزینه کنند. «شلدون آدلسون» و همسرش «میریام»، با اهدای 90 میلیون دلار علاوه بر 1.2 میلیون دلار به یکی از کمیته های جمع آوری سرمایه مشترک ترامپ، کمک مالی به یکی از بزرگترین کمیته های اقدام سیاسی طرفدار ترامپ اهدا کردند. «داستین مسکوویتز» معاون بنیانگذار فیس بوک، 820،600 دلار به یکی از گروه های جمع آوری کمک مالی بایدن تحویل داد و 47 میلیون دلار بیشتر در یک کمیته اقدام سیاسی طرفدار بایدن واریز کرد. «مایک بلومبرگ» کاندیدای دموکرات هرگز مستقیماً به مبارزات انتخاباتی بایدن کمک نکرد، اما وی بیش از 100 میلیون دلار به گروه های حمایت کننده از کاندیدای دموکرات ها کمک کرد.

بنابراین هیچ کس هزینه های زیادی را خرج نکرده است. حدود 9٪ از ثروتمندترین حامیان ترامپ و یک چهارم از ثروتمندترین حامیان بایدن کمتر از 5000 دلار کمک مالی کردند.

میلیاردرهای دیگر اصلاً هیچ کمکی نکردند. فوربز هیچ کمک مالی از سوی «جف بزوس، وارن بافت، بیل گیتس، الون ماسک یا مارک زاکربرگ» به ترامپ یا بایدن پیدا نکرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.