مجلس نمایندگان در اقدامی بی‌سابقه به فعالیت مارجری تیلور گرین از سرسخت‌ ترین هواداران راستگرای ترامپ است که همچنان تندترین شعارهای رئیس جمهور سابق آمریکا را تبلیغ می ‌کند، در دو کمیسیون کنگره پایان داد.

 

به گزارش جماران، اسکای نیوز گزارش داد مجلس نمایندگان آمریکا «مارجری تیلور گرین» یکی از اعضای تندرویش را از دو کمیته اصلی این نهاد قانونگذاری یعنی آموزش و کار و همچنین کمیسیون بودجه اخراج کرد. (زندگینامه تیلور گرین)

مجلس نمایندگان که اکثریت آن را دموکرات ها تشکیل می دهند با 230 رای در مقابل 199 رای به اخراج خانم گرین از این دو کمیته داد.

«استنی هویر» رئیس فراکسیون اکثریت دموکرات در مجلس، پیش از رای ‌گیری درباره وضعیت گرین، به شدت از رفتارها و اظهارات او دال بر «توهین به همکاران و حمایت از خشونت سیاسی» انتقاد کرد. خانم نماینده در دفاع از خود برخی از موضع‌ گیری‌ های پیشین خود را پس گرفت. او با ابراز تأسف از گفته‌ های گذشته خویش تصریح کرد که به چیزهایی اعتقاد داشته که حقیقت نداشتند.

اکنون چندین هفته است که رفتارها و گفتارهای جنجالی مارجری تیلور گرین که به تازگی از ایالت جورجیا برای عضویت در کنگره انتخاب شده، در صدر اخبار رسانه ‌های جمعی آمریکا قرار گرفته است.

گرین جمهوری خواه و از هواداران پروپاقرص دونالد ترامپ، به دلیل حمایت های جنجالی اش از نظریه توطئه گروه «کیو انان» و موضع گیری هایش از سوی دیگر نمایندگان مورد سوال قرار گرفت.

حامیان نظریه کیو انان معتقدند که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در حال نبرد با گروهی شیطان پرست و کودک آزار و آدم خوار است.

رفتارها و گفتارهای او مخالفت ‌های زیادی حتی در میان هم حزبی های او در جمهوری‌ خواه برانگیخته است. این نماینده 46 ساله از مبلغان پرشور انواع و اقسام تئوری توطئه است. او هنوز هم رای نیاوردن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را حاصل دستکاری و تقلب می ‌داند.

مارجری تیلور گرین پیش از انتخاب به عنوان نماینده، برخی از پست های هواداران حمله به کنگره را لایک کرده بود؛ پست هایی که خواستار خشونت علیه قانون گذاران دموکرات شده بود و ادعا می کردند هیچ مسلمانی نباید در دولت آمریکا خدمت کند.

مارجری گرین پیش از انتخاب به عنوان نماینده کنگره، حملات 11 سپتامبر 2001 را صحنه سازی خوانده بود. او پس از ورود به مجلس نمایندگان نسبت به این سخنان، اظهار پشیمانی کرد.

پس از استیضاح دوم دونالد ترامپ، وی قصد خود را برای تشکیل پرونده استیضاح علیه «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا در 21 ژانویه اعلام کرد. در 21 ژانویه 2021 وی بیانیه ای منتشر کرد و گفت که در آن بندهای استیضاح علیه بایدن را مطرح کرده است. چندی پیش نیز  روزنامه ایندیپندنت گزارش داد که این عضو جمهوری خواه کنگره آمریکا با ارائه یک شکایت خواستار برکناری رئیس جمهور جدید این کشور شد.

گرین، بایدن و خانواده اش را به ارتکاب جرایم فساد متهم کرد.

تیلور گرین که از حامیان فعال قانون آزادی حق حمل اسلحه است از افراطی ‌ترین نمایندگان دست ‌راستی شناخته می‌ شود. گرین حدود دو سال پیش در واکنش به انتخاب چند نماینده مسلمان به نمایندگی کنگره، در پیامی ویدیویی از «هجوم اسلام» سخن گفت.

در ژانویه 2019 هنگامی که یکی از کاربران فیس‌ بوک پیشنهاد کرد که باید در مغز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان «یک گلوله خالی کرد» مارجری تیلور گرین از پست یادشده با یک «لایک» پشتیبانی کرد.

اظهارات این نماینده حتی انزجار برخی از سران حزب جمهوری ‌خواه را برانگیخته است؛ در همین رابطه «میچ مک ‌کانل» رئیس فراکسیون این حزب در مجلس سنا، «دروغ‌ های احمقانه و تئوری ‌های توطئه» ای که گرین ترویج می کند را «آفتی خطرناک» و «به مثابه غده سرطانی برای حزب جمهوری خواه»  دانست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.