این بانوی بازرگان قصد دارد با 21 کاندیدای نخست وزیری لیبی رقابت کند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «ایمان الکشر» تلاش می کند که به فهرست 21 نفر کاندیدایی ملحق شود که قصد دارند ریاست دولت لیبی را به عهده بگیرند، تا تبدیل به نخستین زنی شود که رهبری کشورش را به عهده می گیرد.

الکشر یک بانوی بازرگان لیبی است که کاندیدای مستقل و بیرون از گرایش های سیاسی است و تلاش می کند که با شخصیت های برجسته ای برای ریاست دولت جدید که انتظار می رود در کنفرانس مذاکرات سیاسی در ژنو در 5 فوریه انتخاب شود، رقابت کند.

تنها کاندیدای زن نخست وزیری لیبی به رسانه ها گفت که وی مهارت و توان رقابت بر سر این پست بلندپایه را دارد.

در زندگینامه ایمان عمران الکشر آمده است که وی«علوم سیاسی را در دانشگاه اردن تحصیل کرد و در مجلس نمایندگان اردن آموزش دید و نیز در پژوهشکده دیپلماتیک اردن تحصیل کرد و دیپلم دیپلماسی و حل نزاع ها به دست آورده است».

الکشر تصریح کرد که با هدف نمایندگی زنان و جوانان کاندید ریاست دولت لیبی شده است زیرا وی در فهرست کاندیداها جوان ترین است.

الکشر اولویت های خود را برای نخست وزیری اعلام کرد و گفت که در صورت انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر لیبی مردم کشورش را متحد می کند  همه طرف های درگیری را تحت لوای دولت می آورد.

تنها کاندیدای زن نخست وزیر لیبی تأکید کرد که همه پرسی قانون اساسی و حمایت از جوانان و اقلیت ها مانند «آمازیغ» و «التبو» را در برنامه های خود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.