بدنبال تبعات پس از درگیری ‌های مرگبار کنگره، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا هم استعفا کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از نیویورک تایمز، «چاد اف. ولف» وزیر امنیت داخلی کابینه ترامپ استعفا داد.

چاد ولف در نامه ‌ای به کارکنان این وزارتخانه اعلام کرد از ساعت 23:59 دقیقه امشب، به عنوان سرپرست وزارت شما کنار می ‌روم.

وی افزود: من از انجام این اقدام ناراحت هستم، زیرا قصد من این بود که تا پایان این دولت فعالیت کنم. 

سرپرست وزارت امنیت داخلی ادامه داد: متاسفانه، این اقدام به دلیل رویدادهای اخیر از جمله احکام غیر شایسته دادگاه در مورد اعتبار صلاحیت من به عنوان سرپرست وزارت‌خانه، انجام شده است. 

ولف اضافه کرد: این حوادث و نگرانی‌ ها به طور فزاینده‌ ای باعث دور شدن توجه و منابع از کار مهم وزارت، در این برهه حساس انتقال قدرت می ‌شود.

این سومین وزیر دولت آمریکا است که در 6 روز گذشته پس از درگیری ‌های مرگبار کنگره در پی حمله هواداران رئیس جمهور آمریکا، کناره گیری کرده است.

پیش از وی، وزرای حمل نقل و آموزش و پرورش در پی بالا گرفتن انتقاد‌ها از رفتار و مواضع ترامپ استعاده کرده بودند.

خانم «ایلین چاو» با انتشار توئیتی روز پنجشنبه 18 دی ‌ماه گفت: «در پی دعوت ترامپ از هوادارانش برای اعتراضات، شاهد تجربه‌ ای تکان ‌دهنده و کاملا قابل اجتناب حمله طرفداران ریاست جمهوری به کنگره بودیم.»

ایلین گفته است به همین دلیل از سمت خود در کابینه دونالد ترامپ استعفا می ‌دهد و این استعفا از 11 ژانویه به اجرا در خواهد آمد.

«بتسی دووس» وزیر آموزش و پرورش نیز در بیانیه ‌ای اعلام کرده است که از سمت خود استعفا خواهد کرد.

در اعتراض به مواضع ترامپ و حمله گروهی از خشونت طلبان طرفدار وی به ساختمان کنگره، دو مقام ارشد دیگر دولت وی نیز روز پنجشنبه استعفا دادند.

«متیو پوتینپر» معاون مشاور امنیت ملی و «رایان تالی» مدیر ارشد بخش اروپا و روسیه شورای امنیت ملی از سمت ‌های خود استعفا داده‌ اند.

با این حال، استعفای چاد ولف می ‌تواند مهم ‌تر از سایرین تلقی شود چرا که وزارت تحت امر او - امنیت داخلی - یکی از حوزه هایی بود که سیاست‌ های مهاجرستیزانه، احداث دیوار مکزیک و جداسازی کودکان از والدین در مرزها و در چند ماه گذشته، برخورد با معترضان به مرگ «جورج فلوید» جوان سیاه پوستی که بدست پلیس آمریکا کشته شد، و خشونت پلیس را دنبال می ‌کرد.

استعفای چاد ولف در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن - 20 ژانویه - روی می ‌دهد که رویدادی با حساسیت‌ های فوق امنیتی است و بخشی از تامین امنیت آن بر عهده همین وزارتخانه است.

دوران ریاست جمهوری ترامپ قرار است 20 ژانویه، 8 روز دیگر پایان یابد و وی گفته است به رغم پافشاری ‌اش به «تقلب در انتخابات»، متعهد به تحویل قدرت به «جو بایدن» رئیس‌ جمهور منتخب است. 

بسیاری از دموکرات ‌ها و حتی جمهوری‌ خواهان، از جمله «میک مولوینی» رئیس سابق دفتر ریاست جمهوری ترامپ خواهان کنار گذاشته شدن وی از قدرت هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.