هیلاری کلینتون توئیتی قدیمی از خود خطاب به ترامپ را منتشر کرد که اکنون به واقعیت پیوسته است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا و رقیب «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا پس از حذف حساب ترامپ در توئیتر با بازنشر توئیتی از خود به ترامپ زخم زبان زد.

کلینتون با بازنشر یک توئیت قدیمی خود و زدن علامت«درست» روی آن به حذف حساب ترامپ از توئیتر واکنش نشان داد. در این توئیت که هیلاری آن را در ژوئن 2016 منتشر کرده بود از ترامپ خواسته بود که حساب خود را از این شبکه اجتماعی حذف کند.

هیلاری کلینتون 5 سال پیش در پاسخ به یکی از توئیت های ترامپ از وی خواسته بود که حسابش را در توئیتر حذف کند.ترامپ قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 در توئیتی نوشت: همین الان اوباما از هیلاری کلینتون پست و فرومایه حمایت کرد، او می خواهد 4 سال دیگر حکومتش ادامه پیدا کند اما هیچ کس این را نمی خواهد».

هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا که ترامپ در آن برنده شد، به نام حزب دموکرات با وی رقابت کرده بود.

این در حالی است که توئیتر حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را برای همیشه بست.

مسئولان شبکه اجتماعی توییتر روز جمعه ۸ ژانویه (۱۹ دی) با اعلام این موضوع در بیانیه‌ای گفتند که پس از «بررسی دقیق» توییت‌های اخیر این حساب کاربری و به دلیل «خطر تحریک بیشتر به خشونت» این تصمیم را گرفته‌اند.

حساب کاربری رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه نیز به دنبال هجوم شماری از هواداران افراطی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره به مدت ۱۲ ساعت بسته شده بود.

در بیانیه توییتر آمده است: «با توجه به وقایع وحشتناک این هفته، ما روز چهارشنبه روشن کردیم که تخلفات تازه از قوانین توییتر می‌تواند به طور بالقوه به چنین اقدامی منجر شود.»

علت حذف حساب کاربری ترامپ در توییتر دو توییتی بوده که او بعد از ظهر روز جمعه همرسان کرده بود. توییتر این دو توییت را در جهت «تجلیل از خشونت» ارزیابی کرده و گفته است که آنها در تناقض با خط مشی و سیاست این شرکت هستند.

توییتر همواره رسانه اجتماعی مورد علاقه دونالد ترامپ بوده و او در طول دوران ۴ ساله ریاست جمهوری، بسیاری از تصمیمات و مواضع مهم سیاسی خود را در این شبکه اعلام کرده بود. حساب کاربری او در زمان بسته شدن نزدیک به ۸۹ میلیون فالوئر داشت.

فیسبوک هم روز چهارشنبه گفته بود که دست کم تا پایان مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری آمریکا و انتقال قدرت به جو بایدن، حساب کاربری دونالد ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام را بسته نگاه خواهد داشت. چند شبکه اجتماعی دیگر از جمله یوتیوب هم از تصمیمات مشابهی در مورد حساب‌های کاربری رئیس جمهوری آمریکا خبر داده‌اند.

«مارک زاکربرگ» رئیس فیس بوک اعلام کرد که فیس بوک و اینستاگرام حسابهای ترامپ را «برای مدت نامحدود و حداقل برای دو هفته آینده تا زمان کامل انتقال قدرت مسالمت آمیز» مسدود نگه می‌دارند.

فیسبوک و اینستاگرام پیش از این حساب آقای ترامپ را به مدت ۲۴ ساعت بستند. یوتیوب هم گفت که ویدیوی  ترامپ را حذف کرده است.

 زاکربرگ رئیس فیس بوک تأکید کرد که خطرات اجازه دادن به آقای ترامپ برای ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی«بسیار زیاد است».

این بدان معناست که دونالد ترامپ حداقل تا پس از انتقال قدرت به جو بایدن در 20 ژانویه قادر به ارسال پست در فیس بوک و اینستاگرام نخواهد بود.

دونالد ترامپ در نخستین واکنش به بسته شدن حساب‌های کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی، از قصد خود برای ایجاد «پلتفرم و تریبون» جدید برای انتشار پیام‌هایش خبر داد.

از سوی دیگر، پس از آن‌که شرکت‌های گوگل و اپل نرم‌افزار شبکه اجتماعی «پارلِر» را به خاطر اجازه دادن به انتشار پیام‌های خشونت‌طلب از فروشگاه‌های آن‌لاین خود حذف کردند، روز یک‌شنبه شرکت آمازون هم به همین روند پیوست.

در روزهای اخیر و پس از آن‌که توئیتر حساب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا،‌ در این شبکه اجتماعی را به خاطر «ترغیب» شماری از هواداران خشونت‌طلب او در هجوم به ساختمان کنگره ایالات متحده بست، گروهی از هواداران او فعالیت خود را به پارلر منتقل کردند.

پارلر که کار خود را از دو سال پیش آغاز کرده در آغاز محلی برای تبادل پیام بین افراد افراطی بود و سپس شمار زیادی از کاربران هوادار دونالد ترامپ نیز به این شبکه پیوستند. شرکت آمازون می‌گوید در پست‌های این شبکه ۹۸ پیام با محتوای فراخوان به خشونت پیدا کرده است.

شرکت‌های بزرگی چون آمازون، گوگل و اپل می‌گویند پیام‌های پشتیبانی از حمله روز چهارشنبه به کنگره، به همراه فراخوان برای اقدامات جدید، در پارلر رواج زیادی پیدا کرده است.

پارلر اکنون به دنبال یک میزبان وب جدید است و جان متز، بنیان‌گذار پارلر گفته است که تا آن زمان ممکن است این شبکه به مدت یک هفته از دسترس خارج شود.

در حالی که دونالد ترامپ در پارلر حسابی باز نکرده است اما چهره‌های مختلف جمهوری‌خواه یا هوادار آن حزب در آن حضور دارند، ازجمله «تد کروز» سناتور تگزاس با ۴.۹ میلیون دنبال‌کننده در پارلر و «شان هنتی» مجری شبکه خبری فاکس‌نیوز که او نیز در پارلر حدود هفت میلیون دنبال‌کننده دارد.

بنابراین گزارش، روز چهارشنبه هفته گذشته و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ در اجتماع هواداران خود، نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه، نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند، به خاطر هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، مجبور به خروج از سالن یا پناه گرفتن در پشت صندلی‌ها شدند.نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

در تیراندازی‌های رخ داده در جریان این شورش، دست کم 5 نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم 68 نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. یکی از کسانی که در جریان حمله به ساختمان کنگره کشته شد یک افسر پلیس محافظ ساختمان کنگره بوده است و یکی دیگر نیز یک نظامی سابق در نیروی دریایی آمریکا بود.جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم این حادثه را محکوم کرد و آن را تروریست داخلی نامید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.