نیروی دریایی آمریکا امروز مرز آبی روسیه در دریای ژاپن را نقض و بعد از آن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این مرز را به رسمیت نمی شناسد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا پس از نقض حریم دریایی روسیه در خلیج«پتر کبیر» در دریای ژاپن در نزدیکی شهر«ولادی وستک» با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این مرزها را به رسمیت نمی شناسد.

این بیانیه در حالی صادر شد که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوشکن آمریکا با نام «جان مک کین» به حد فاصل دو کیلومتر وارد آبهای روسیه شد، که پس از هشدار یک کشتی روسیه به سمت آب های آزاد عقب نشینی کرد.

فرماندهی ناوگان هفتم آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ناوشکن جان مک کین اقدام به تضمین آزادی کشتیرانی در خلیج پتر کبیر کرده است.

در این بیانیه آمده است که « با اجرای این عملیات تضمین کشتیرانی آزاد ایالات متحده آمریکا ثابت کرد که این آب ها آب های منطقه ای روسیه نیست و آمریکا با اظهارات روسیه درباره اینکه خلیج پتر کبیر بر اساس قوانین بین المللی خیلجی تاریخی است موافق نیست».

در این بیانیه همچنین آمده است که نظامی که بر اساس آن خلیج پتر کبیر آن بخشی از آب های منطقه ای روسیه به شمار می رود را مسئولان اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال 1984 اعلام کردند.

 وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد: ناو آمریکایی «جان مک کین» وارد حریم دریایی روسیه در خلیج پتر کبیر (در خاور دور روسیه) شد.

براساس این گزارش، ناو روسی «آدمیرال وینوگرادوف» مانع ورود بیشتر این ناو آمریکایی در آبهای روسیه شده و آن را متوقف کرد.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که ناو آمریکایی جان مک کین بیش از دو کیلومتر وارد آبهای روسیه شد.  

وزارت دفاع روسیه  افزود: ناو آمریکایی پس از دریافت هشدار روسیه، مسیر خود را تغییر داده و وارد آبهای بی طرف شد.

خلیج پتر کبیر در شرق روسیه واقع شده است و بندر ولادی واستوک مهم ترین بندر آن محسوب می شود. 

همچنین منطقه مسئولیت ناوگان هفتم آمریکا شامل منطقه غرب اقیانوس آرام  و شرق اقیانوس هند است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.