کسینجر 97 ساله هشدار داد در صورتی که پل های ارتباطی با چین برقرار نشود جهان به سمت فاجعه ای مشابه جنگ جهانی اول کشیده می شود.

 

به گزارش جماران به نقل شبکه بلومبرگ، «هنری کسینجر» وزیر خارجه آمریکا در دهه هفتاد قرن گذشته هشدار داد که واشنگتن و پکن« به شکل روزافزونی به سمت رویارویی پیش می روند و دیپلماسی برخورد و رویارویی در پیش گرفته اند».

وزیر خارجه اسبق و کارشناس امنیت ملی 97 ساله آمریکایی در گفت گو با سردبیر شبکه بلومبرگ به « جو بایدن» رئیس جمهور آینده آمریکا که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنده شده است، نسبت به کشیده شدن به سمت این رویکرد هشدار داد و گفت که بایدن باید به شکل فوری با چین پل های ارتباطی که در دوران حکومت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا آسیب دیده است و به منظور جلوگیری از بحرانی که به رویارویی نظامی فاجعه بار منجر می شود،برقرار کند.

کسینجر در افتتاحیه همایش بلومبرگ درباره «اقتصاد جدید» تأکید کرد که در صورتی که اساسی برای همکاری «میان چین و ایالات متحده آمریکا مهیا نشود جهان به سمت فاجعه ای مانند جنگ جهانی اول کشیده می شود».

وی تصریح کرد که فناوری های نظامی که امروزه در دسترس است باعث می شود که در مقایسه با فاجعه های نظامی سابق، «سیطره» بر فاجعه نظامی این چنینی بسیار دشوار شود.

کسینجر گفت که ایالات متحده آمریکا و چین تا کنون با کشورهایی که تقریبا به اندازه هر کدام از آنها قدرت داشته باشند رویارویی نکرده اند، بنابراین این رویارویی برای هر کدام از آنها تجربه بی سابقه ای خواهد بود. 

وی تأکید کرد که باید از تبدیل رویارویی به درگیری اجتناب کرد و امید می رود که تلاش ها به همکاری میان دو طرف منتهی شود.

کسینجر همچنین ابراز امیدواری کرد که به محض به قدرت رسیدن رئیس جمهور جدید، تهدید شیوع بیماری که برای همه مشترک است به فرصتی برای بازسازی پل های ارتباطی میان پکن و واشنگتن تبدیل شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.