پس از دو هفته دونالد ترامپ همچنان بر رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اصرار می ‌ورزد و تاکید می ‌کند در این انتخابات تقلب شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از شبکه الجزیره، در حالی که تیم وکلای دونالد ترامپ نسبت به آینده مشاجره حقوقی بر سر نتایج انتخابات روز 3 نوامبر آمریکا خوش ‌بین نیست، دونالد ترامپ بار دیگر با تاکید بر تقلب انتخاباتی از ادامه این مشاجره بر سر نتایج این انتخابات خبر داده و گفته است که وکلای او با طرح «شکایات بزرگ» برای آنچه «دفاع از قانون اساسی آمریکا» نامیده است، اقدام خواهند کرد.

ترامپ اصرار دارد که اگر پیروز نشود پس باید در انتخابات تقلب شده باشد، زیرا از نظر وی شکست امکان پذیر نیست.

این در حالی است که حتی صدای شماری از نمایندگان و سناتورهای جمهوری خواه آمریکا نیز نسبت به رویکرد نامتعارف کاخ سفید در قبال انتخابات بلند شده است.

دونالد ترامپ، با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد: «شکایات بزرگ ما به ‌زودی مطرح خواهند شد. شکایاتی که حکایت از نقض قانون اساسی آمریکا در ارتباط با انتخابات سال 2020 داشته و پرده از اقداماتی برمی‌ گیرند که به گونه ‌ای شرم ‌آور نتایج را تغییر داده ‌اند.»

در حالی که دونالد ترامپ همچنان بر رد نتایج انتخابات تاکید دارد «ران کلین» مدیر کارکنان کاخ سفید که جو بایدن وی را منصوب کرده است از جمهوری خواهان خواست پیروزی بایدن در انتخابات را بپذیرند تا همه برای مشکلاتی که کشور با آنها روبروست، راه حل‌ هایی بیندیشند.

ران کلین گفت: توئیت ‌های ترامپ تعیین نمی ‌کند که بایدن رئیس جمهور است یا نه، بلکه مردم آمریکا چنین تصمیمی گرفته اند.

دادگاه ‌های ایالتی و فدرال آمریکا تا کنون ادعاهای حقوقی وکلای ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات را رد کرده‌ اند. حتی از «مطمئن ‌ترین» انتخابات در سراسر تاریخ آمریکا سخن رفته است. 

چالش ‌های حقوقی وی در ایالت‌ های سرنوشت ساز در سراسر آمریکا عمدتا با شکست مواجه شده است. در تازه ترین مورد، تیم انتخاباتی ترامپ از یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های اقدام حقوقی خود که در آن خواهان توقف تایید نتایج آرا در ایالت «پنسیلوانیا» شده بود، عقب ‌نشینی کرده است.

پنسیلوانیا یکی از ایالت‌ های سرنوشت‌ساز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که برآورد پیروزی جو بایدن در آن و کسب 20 رای الکترال این ایالت باعث شد آرای الکترال بایدن به عدد 270 برسد و رسانه ‌ها او را برنده انتخابات اعلام کنند.

اعتراض به نتیجه آرای این ایالت به ویژه رای ‌های پستی و نظارت بر شمارش آنها یکی از مهم ‌ترین بخش‌ های دعوای حقوقی تیم ترامپ و ادعاهای خود او مبنی بر تقلب در انتخابات بود.

اما در نسخه تازه شکایت تیم حقوقی ترامپ به دادگاه فدرال، این ادعا که مقام‌ های انتخاباتی به صورت غیرقانونی مانع از نظارت بر شمارش صدها هزار رای پستی در شهرهای «فیلادلفیا و پیتسبورگ» شده‌ اند، حذف شده است.

دادخواست تازه تنها به تعداد محدودی از آرای پستی در بخش ‌هایی از ایالت پنسیلوانیا مربوط می ‌شود.

ترامپ همه امید خود را به مداخله دیوان‌ عالی آمریکا بسته است. او در توئیتی نوشته است: «آنهایی که مسئول دفاع از قانون اساسی هستند، نمی ‌بایست اجازه دهند که آرای پستی انتخابات سال 2020 در نتیجه منظور شوند.»

اکثر 9 کرسی دیوان ‌عالی آمریکا در اختیار نیروهای محافظه ‌کار آمریکا است. سه نفر از این قاضیان در دوره زمامداری ترامپ و به پیشنهاد او به عضویت دیوان عالی درآمده ‌اند.

آخرین نمونه آن، دو هفته پیش از برگزاری انتخابات بود. ترامپ موفق شده بود «ایمی کانی برت» کاندیدای پیشنهادی خود برای عضویت در دیوان عالی را با اکثریت رای جمهوری خواهان در مجلس سنا راهی این نهاد کند.

ترامپ معتقد است می‌تواند از قوه قضائیه به عنوان سلاح استفاده کند. اما احتمالا قوه قضائیه اجازه استفاده از خود را نمی ‌دهد.

روز شنبه هم هواداران ترامپ در واشنگتن راهپیمایی کردند تا از ادعاهای او درباره وقوع تقلب در انتخابات حمایت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.