ترامپ در یکی از سخنرانی های خود به مهاجرت از آمریکا در صورت شکست در انتخابات اشاره کرده است.

 

به گزارش جماران روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گزارشی نوشت:  ترامپ احتمالا بعد از شکست اش در انتخابات ریاست جمهوری کشورش را ترک می کند و به کشور دیگری می رود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در یکی از سخنرانی های خود از امکان ترک کشور در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری کنونی در برابر«جو بایدن» رقیب  قوی دموکرات خود سخن گفته بود.

ترامپ در یکی از سخنرانی های خود در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت«جورجیا» گفت که « می توانید تصور کنید که من شکست بخورم؟ احساس خوبی نخواهم داشت. چه بسا مجبور شوم کشور را ترک کنم...نمی دانم».

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات درباره انتخابات آمریکا جو بایدن در چندین ایالت از ترامپ پیشی گرفته است به ویژه در ایالت جورجیا که در آن ورق برگشت و بایدن از ترامپ پیشی گرفت؛ ایالتی که می تواند سرنوشت انتحابات را رقم بزند.

ایندیپندیت در ادامه چندین کشور را نام می برد که ممکن است ترامپ در صورت شکست به آن جا نقل مکان کند:

اسکاتلند

اگر ترامپ بخواهد که به سرعت و با راحتی تمام نقل مکان کند به اسکاتلند می رود زیرا در آن جا دو تفرجگاه گلف دارد. یکی«ترامپ اینترناشنال گلف لنکس آبردین» و دیگری «ترامپ ترنبری» هستند و طی چهار سال گذشته نزدیک به 250 هزار پوند  از دولت آمریکا دریافت کرده اند.

وزارت دفاع آمریکا بیشترین هزینه را برای این دو تفرجگاه کرده است. وزارت دفاع آمریکا نزدیک به 184 هزار دلار(142 هزار پوند) برای رزرو بخش هایی از ترنبری برای نظامیانی که از طریق فرودگاه «گلاسکو بریستوک» به مکان های دیگر می روند هزینه کرده است. این فرودگاه به تفرجگاه ترامپ نزدیک است.

کانادا

به رغم آن که روابط ترامپ با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا تیره است اما کانادا گزینه بدی برای ترامپ خواهد بود زیرا کانادا در سراسر جهان به جذب مهاجر و پذیرش آنها معروف است اما ترامپ باید مدارکی ارائه کند که به مدت حداقل چهار سال از اقامت دائمی در این کشور مالیات بدهد و این چیزی نیست که ترامپ از آن خوشش بیاید.

روسیه

روسیه  می تواند برای ترامپ جای خوبی باشد زیرا وی روابط دوستانه ای با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دارد.

بر اساس گزارش های سازمان های اطلاعاتی آمریکا روسیه تلاش کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع ترامپ دخالت کند. این گزارش ها و ادعاها را روسیه به شدت تکذیب و رد کرده است.

به همین دلایل ممکن است ترامپ در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را به عنوان مکانی برای اقامتش انتخاب کند.

چین

به رغم اظهارات و اقدامات خصمانه ترامپ علیه چین اما می تواند برای زندگی به این کشور نقل مکان کند با وجود آن وی که چین را «بزرگترین دشمن» آمریکا توصیف کرد اما «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور را در مناسبت های مختلف فردی باهوش توصیف کرد.

همچنین رئیس جمهور آمریکا در عمل یک حساب بانکی برای تسهیل اقامتش در این کشور دارد و همانطور که روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اخیرا نوشته است بیش از مالیات بر در آمد در آمریکا که در سال های اخیر داده است به چین مالیت پرداخته است.

کره شمالی

روابط میان ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در طول چهار سال گذشته تیره بود. روابطی که با اهانت ها و تهدیدها شروع شد و به دیدار تاریخی در سال 2017 منتهی شد تا جایی که ترامپ در سال 2018 اعلام کرد که «عاشق هم شدیم».

به رغم اختلاف های عمیق میان این دو اما رهبر کره شمالی سال جاری در روز تولدش آروزهای خوب و تبریک از ترامپ دریافت کرد. این اقدام ترامپ تلاشی برای احیای رابطه اش با رهبر کره شمالی بود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت «دادن یک جا به ترامپ بعد از انتخابات یکی از راه هایی است که کیم به لطف ترامپ پاسخ دهد».

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی دونالد ترامپ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • ناشناس

    جایی نخواهد رفت مگر موقتا

    پاسخ