هشدار یک سناتور جمهوریخواه به راه افتادن «حمام خون در مجلس سنا» باعث خشم ترامپ شد.

 

 به گزارش جماران به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به سناتور برجسته جمهوریخواه کنگره این کشور که هشدار داده بود رسیدگی ترامپ به شیوع ویروس کرونا و رهبران مستبد منجر به راه افتادن«حمام خون جمهوریخواهان در سنا» در انتخابات سوم نوامبر آینده می شود، به شدت حمله کرد.

ترامپ در توئیتی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت سناتور «بن ساس» در میان 53 عضو جمهوریخواه مجلس سنا کمترین تأثیر را دارد.

رئیس جمهور آمریکا افزود:«بن ساس باری بر دوش حزب جمهوری خواه شکل می دهد و برای ایالت نبراسکای بزرگ نیز یک مشکل به شمار می رود. به جز این وی مرد بسیار عالی است.»

بن ساس سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با انتقاد شدید از عملکرد ترامپ و رانده شدن رای‌دهندگان از حزب جمهوری‌خواه در نتیجه اقدامات وی، درباره از دست رفتن کرسی‌های این حزب در سنا و غالب شدن حزب دموکرات هشدار داد.

 بن ساس  سناتور جمهوری‌خواه هشدار داد عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با همه‌گیری کرونا و بیگانگی رای‌دهندگان با وی می‌تواند منجر به «حمام خون جمهوری‌خواهان» در سنای آمریکا در ماه نوامبر (ماه انتخابات) شود.

 روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»در این زمینه گزارش داد که وی گفت: اکنون احتمال به راه افتادن حمام خون (حزب) جمهوری‌خواه در سنا وجود دارد و به همین خاطر هرگز سوار قطار ترامپ نشدم. برای همین موافقت نکردم که در کمیته انتخاب مجدد او باشم و به همین دلیل برای او تبلیغ نمی‌کنم.

او در ادامه شکست ترامپ در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) را محتمل دانست و گفت خطر سونامی آبی (رنگ انتخاباتی حزب دموکرات) آن‌ها را تهدید می‌کند.

این سناتور که تکلیف کرسی خودش هم در سوم نوامبر تعیین خواهد شد، از سیاست خارجی ترامپ هم انتقاد کرد و گفت او متحدان را رانده و حقوق بشر را نادیده گرفته است.

در صوتی که از صحبت‌های ساس در یک ویدئو کنفرانس به دست وبگاه خبری آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» رسیده، او ترامپ را عامل اصلی تمایل جوانان به نامزدهای دموکرات در انتخابات‌های آینده آمریکا دانسته است.

ساس بارها از ترامپ انتقاد کرد و قبل از انتخابات سال 2016 اعلام کرد که وی ترامپ را تأیید نمی کند با وجود این به بیشتر سیاست های ترامپ در کنگره رای مثبت داد.

وبگاه هیل نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته که بسیاری از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه با پذیرش احتمال پیروزی حزب دموکرات در انتخابات آتی، به دنبال فاصله گرفتن از ترامپ برای حفظ اکثریت خود در سنای آمریکا هستند.

این در حالی است که روز گذشته «هیلاری کلینتون»وزیر خارجه اسبق آمریکا در پی برتری «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها بر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نبرد ارزیابی تلویزیونی آن هم با فاصله یک میلیون تماشاگر در مبارزه روز پنجشنبه ترامپ را مورد تمسخر قرار داد.

تعداد تماشاگران بایدن در شبکه «ای بی سی»وابسته به «والت دیزنی»14.1میلیون نفر بود این در حالی بود که ترامپ فقط توانست 13.5 میلیون تماشاگر را در شبکه «ان بی سی» وابسته به شرکت«کومکاست» جذب کند.

کلینتون در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت:«آمریکایی ها از شوهای واقعی ترامپ به ستوه آمدند بگذارید آن را تا ابد لغو کنیم؛آیا این چنین نیست؟»

شبکه تلویزیونی «سی ان ان» نیز در تویئتر خود نوشت: «این نتیجه عملی است که هیچ کس در این زمینه آن را پیش بینی نکرده بود».

در همن حال، شبکه ان بی سی به دلیل آن که زمان ترامپ را در همان زمانی مشخص کرده بود که شبکه «ای بی سی» برای بایدن در عمل مشخص کرده بود مورد انتقاد قرار گرفت زیرا رای دهندگان مجبور بودند  یکی از کاندیداها را که به شکل زنده می بینند، انتخاب کنند.

پس از پیروزی بایدن در نبرد ارزیابی ها «تی جی داکلو»مسئول رسانه ای ستاد انتخاباتی بایدن در توئیتر نوشت:« به نظر می رسد شب گذشته تعداد زیادی از مردم به مشاهده رهبر(منظورش بایدن است) اهمیت دادند که دارای برنامه ای روشن برای کنترل شیوع کرونا و بازگشت آمریکایی ها سر کار دارد، آن هم بیشتر از این دروغگوی(منظورش ترامپ است) جنجالی، هوچی گر هرج و مرج طلب که با ضعفش ما را به این هرج و مرج گسترده رسانده است».

این در حالی است که پیش از این رتبه‌بندی «نیلسن» که یک نظام اندازه‌گیری و سنجش تعدادِ مخاطبان و تماشاگران است، نشان داده تعداد تماشاگران حضور تلویزیونی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در برنامه شبکه «ای‌بی‌سی» از تعداد بینندگان حضور تلویزیونی رئیس‌جمهور آمریکا که در برنامه شبکه «ان‌بی‌سی» حضور یافت، بیشتر بوده است.

آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داده ۱۳.۹ میلیون تماشاگر صحبت‌های بایدن را که در برنامه ای‌بی‌سی حضور یافت و از این شبکه پخش شد، تماشا کردند؛ در حالی که ۱۰.۶ میلیون نفر تماشاچی برنامه ان‌بی‌سی با حضور ترامپ بودند.

حتی وقتی تعداد تماشاگران «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» و «سی‌ان‌بی‌سی» شبکه‌های متعلق به ان‌بی‌سی که برنامه ترامپ را پخش کردند هم به تعداد تماشاگران اضافه شد باز هم تعداد کل تماشاگران برنامه ترامپ به ۱۳ میلیون نفر رسید که کمتر از بایدن بود.

این در حالی است که ترامپ همیشه به توانایی خود در کسب آمار تلویزیونی به عنوان نشانه محبوبیتش در بین مردم آمریکا افتخار کرده است. به طور مثال بعد از اولین مناظره خود با بایدن او مدعی شد در جلب مخاطب توانسته رقیب دموکراتش را شکست دهد.

قبل از دوئل تلویزیونی بامداد جمعه به وقت ایران که بعد از لغو دومین مناظره انتخاباتی دو نامزد درپی ابتلای ترامپ به کرونا و عدم پذیرش برگزاری مناظره به صورت مجازی از سوی او انجام شد، «جیسون میلر» مشاور ارشد ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌بینی کرده بود که حضور تلویزیونی ترامپ بینندگان بیشتری نسبت به بایدن خواهد داشت.در این آمار تعداد کسانی که به صورت آنلاین برنامه دو نامزد را تماشا کردند، محاسبه نشده است.

از سوی دیگر، در یک نظر سنجی که شبکه «ان بی سی نیوز» و روزنامه «وال استریت ژورنال» روز جمعه انجام دادند بایدن 11 درصد از ترامپ جلوتر است و این رقم همان رقمی است که هیلاری کلینتون سه هفته قبل از برگزاری انتخابات سال 2016 از ترامپ جلو بود اما در نهایت با فاصله اندکی از وی شکست خورد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.