برخلاف تصور همه صدر اعظم آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا زیاد نیست. همچنین همه آلمانی ها به داده های مربوط به دارایی سیاستمداران آلمان دسترسی دارند.

 

به گزارش جماران به نقل از کومسومولسکایا پراودا، بسیاری گمان می کنند که پست های بالا با درآمدهای مالی هنگفت مرتبط هستند و رهبران سیاسی میلیونر هستند ولی این تصور درباره «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان انطباق ندارد.

بر اساس قوانین آلمان درآمد سیاستمداران در طبقه بندی اسرار کشور قرار ندارد و داده های مربوط به درآمدهای آنها در دسترس همگان قرار دارد.

بر این اساس درآمد آنگلا مرکل نزدیک به 25هزار و 800 یورو یا اندکی کمتر از 300هزار یورو در سال است. در آمد صدر اعظم آلمان شامل حقوق ماهیانه ای به اندازه 18هزار یورو به عنوان صدراعظم آلمان،4هزار و 554 یور در ماه به عنوان عضو پارلمان آلمان و نیز 3هزار و 220 یورو به عنوان هزینه های پست صدراعظمی آلمان می شود.

بدین ترتیب مجموع در آمد مرکل از زمانی که در سال 2005 صدر اعظم آلمان به عنوان جانشین «گرهارد شرودر» شد نزدیک به 45  میلیون یورو است. همچنین در حال حاضر ثروت مرکل 65 ساله نزدیک به 3میلیون یورو است.

مرکل قبل از آن که به بالاترین پست در آلمان برسد وزیر محیط زیست و وزیر زن و جوانان بود. آنگلا مرکل زندگی سیاسی خود را در سال 1989 یعنی سالی که دیوار برلین از هم پاشید، آغاز شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.