آتش سوزی بزرگی که در جنگل های ایالت کالفرنیا در غرب آمریکا از چهارشنبه هفته پیش آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش جماران، آتش‌نشانان  آمریکایی به‌طور شبانه‌روزی در جنوب ایالت «کالیفرنیا» در غرب ایالات متحده آمریکا در تلاش هستند تا چندین آتش‌سوزی بزرگ را مهار کنند.

یک مورد آتش‌سوزی در منطقه «لیک هیوز» در ایالت کالیفرنیا رخ داد که باعث شد تا حدود ۷۵۰۰ هکتار از منطقه زیر شعله‌های آتش قرار گیرد. این بزرگترین آتش‌سوزی در ایالت کالیفرنیا در روزهای اخیر گزارش شده است.

موارد آتش‌سوزی در حالی در این ایالت رخ می‌دهد که همزمان موج گرما سراسر کالیفرنیا را در برگرفته است.

این در حالی است که منابع خبری چند روز پیش اعلام کردند که آتش سوزی جنگل ها در ایالت «کالیفرنیا» که روز چهارشنبه هفته پیش از منطقه حفاظت شده«آنجلس» آغاز شد به 11.6هزار هکتار کشیده شد و به دلیل بالا رفتن دمای هوا این مساحت بیشتر می شود.

شبکه «سی بی سی» روز جمعه گزارش داد که اطلاعات اولیه از خدمات آتش نشانی حکایت از آن دارد که سه خانه حداقل ویران شدند و بیش از 5.4 هزار خانه در معرض تهدید هستند و گزارشی از تلفات انسانی یا قربانی منتشر نشده است.

پیش از این در خبرها آمده بود که آتش سوزی طبیعی در دره های کوه «سنت گابرییل» در نزدیکی «لس آنجلس» به وقوع پیوسته و مساحتی بالغ بر 4هزار هکتار را فرا گرفت.

به گفته شبکه تلویزیونی «کی تی ال ای» برای خاموش کردن این آتش سوزی نزدیک 500 آتش نشان، 6 هواپیمای آتش نشان ، 9 بالگرد و 50  ماشین آتش نشانی شرکت دارند.

«دیوید ریچاردسون» معاون سازمان آتش نشانی منطقه لس آنجلس گفت که وی بر این باور است که خاموش کردن کانون آتش چندین روز طول می کشد.

تا کنون دلیل این آتش سوزی نیز مشخص نشده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.