یک مرکز نظرسنجی انتخابات گزارش داد که شانس پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 73 درصد نسبت به شانس 27 درصدی ترامپ است.

 

به گزارش جماران، وب سایت 538 که بر تجزیه و تحلیل نظرسنجی های آمریکا در موضوعات سیاسی و متمرکز است، در آخرین گزارش خود از شانس بالای پیروزی بایدن کاندیدای دموکرات ها در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

نام 538 این وب سایت از تعدادی آرای الکترال آمریکا گرفته شده است.

در نتایج این نظرسنجی ملی، 73 درصد پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کرده و 27 درصد نیز حمایت خود را از ترامپ اعلام کردند.

براساس نظرسنجی وب سایت 538، حمایت ها از بایدن در مقابل ترامپ افزایش یافته است و بیشترین حمایت ها از وی به علت روشنی سیاست های کلی از طرف ایالت های «فلوریدا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و آریزونا» صورت می گیرد.

براساس گزارش وب سایت 538، نظرسنجی های چند ماه گذشته روند نسبتا ثابتی را به خود گرفته و بیانگر پیروزی بایدن در انتخابات 2020 آمریکا هستند.

«نات سیلور» سردبیر وب سایت 538 با تایید نظرسنجی های اخیر گفت: اما با این وجود باید قبول کرد که در 80 روز پایانی قبل از آغاز انتخابات نوامبر (آبان) آمریکا چیزهای زیادی می توانند تغییر کنند.

در عین حال در تازه ترین نظرسنجی ها که به طور مشترک توسط ان پی آر/پی بی اس نیوز/ ماریست پل منتشر شده است، جو بایدن با 53 درصد در برابر ترامپ با 42 درصد همچنان پیشتاز است.

این تغییر از آنجا آغاز شد که71 درصد از مردم آمریکا ویروس کرونا را به عنوان اصلی ترین تهدید تلقی می کنند. در حالی که تعداد جان باختگان در طول چند ماه گذشته به بیش از 167,000 تن رسیده و بیش از 5 میلیون تن به این ویروس مبتلا شده اند.

طبق این نظرسنجی گفته شده که ترامپ به عنوان یک منبع غیر قابل اعتماد در خصوص همه گیری ویروس کرونا تبدیل شده است و تنها 31 درصد از مردم گفته اند که به حرف هایی که ترامپ در این زمینه می زند، اعتماد دارند.

روز چهارشنبه بایدن، «کامالا هریس» را به عنوان معاون خود معرفی کرد.

کامالا هریس سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا بوده و وی دومین سناتور آفریقایی الاصل مجلس سنا به شمار می آید.

ساعاتی پیش بایدن و هریس با حضور مقابل دوربین ‌ها و خبرنگاران رسانه ‌های خبری، اسناد و مدارک پذیرش کاندیداتوری حزب دموکرات را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا امضا کردند.

سناتور «برنی سندرز» نیز در اظهاراتی در حساب توئیتری خود نوشته است: «روز دیگر در زندگی ترامپ! او نژادپرستانه به کامالا هریس حمله کرد. او با کاهش بودجه بخش خدمات پستی و جلوگیری از رای گیری از طریق پست دموکراسی را تضعیف می ‌کند. او می‌ خواهد نشست کنوانسیون جمهوری خواهان را روی چمن‌ های کاخ سفید برگزار کند. ترامپ باید شکست بخورد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.