53درصد از مردم اسکاتلند در صورت برگزاری همه پرسی رای به استقلال از انگلیس می دهند.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، بر اساس یک نظرسنجی اکثریت اسکاتلندی ها استقلال از انگلیس را تأیید می کنند. 

بر اساس این نظرسنجی که توسط موسسه«یوگو»برای روزنامه «تایمز»انجام شد و امروز چهارشنبه منتشر شد 53 درصد از اسکاتلندی ها گفتند که اگر همه پرسی برگزار شود رای به استقلال اسکاتلند می دهند. در نظر سنجی جدید تأیید کنندگان استقلال دو درصد بیش از نظرسنجی که ماه ژانویه انجام شد بودند و بالاترین میزان تأیید به شمار می رود که توسط موسسه «یوگو»ثبت کرده است.

این جدیدترین نظرسنجی است که اشاره به افزایش تأیید استقلال اسکاتلند دارد و دعوت ها به برگزاری همه پرسی درباره مساله استقلال از انگلیس را تقویت می کند آن هم پس از آن که 55 درصد از مردم اسکاتلندی در مقابل 45 درصد در همه پرسی سال 2014 استقلال را رد کردند.

حزب ملی گرای اسکاتلند که اداره اسکاتلند را بر عهده دارد اصرار می کند که حق دارد همه پرسی دیگری را برگزار کند لیکن «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس می گوید همه پرسی سال 2014 سرنوشت ساز بود و باید به آن احترام گذاشت.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که حزب ملی گرای اسکاتلند در انتخابات عمومی آینده به پیروزی قاطع و بی سابقه ای دست خواهد یافت؛ امری که منجر به رویارویی با دولت انگلیس درباره قانون اساسی می شود.

به نظر می رسد که افزایش تأیید همه پرسی برای استقلال به تضاد در دیدگاه ها درباره رهبری در اسکاتلند و انگلیس به شکل کلی مرتبط است. نزدیک به 72 درصد از کسانی که در نظر سنجی شرکت کردند از عملکرد « نیکولا استرجن»نخست وزیر و رهبر حزب ملی گرا راضی بودند و آن را بسیار خوب یا تا حدودی خوب توصیف کردند اما فقط 20 درصد عملکرد جانسون را خوب دانستند.

این نظرسنجی نشان داد که 52 درصد از رای دهندگان بر این باورند که اسکاتلند در مسیر درست قدم بر می دارد و این رضایت 20 درصد بیش از رضایتی است که سال قبل در همین زمان ثبت شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.