یک تیم تحقیقاتی در بیمارستان شهر «لیون» فرانسه روشی را یافته است که پزشکان را یاری می‌کند تا از روی آزمایش بازدم فرد تشخیص دهند آیا وی مبتلا به بیماری کووید-۱۹ هست یا نه.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، این کشف می‌تواند راه را برای تست ویروس کرونا بدون نیاز به نمونه برداری از بزاق و ترشحات ته حلق و بینی هموار سازد.

«کریستین جورج» رئیس مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه در بیمارستان کروآ‌-روس لیون در این باره گفت: «ما تقریبا مطمئن هستیم که در مسیر درست قرار داریم. ما دو ماه پیش چیز بسیار کمی درباره این بیماری می‌دانستیم اما اکنون شروع به دریافت اطلاعاتی کرده‌ایم که هر روز را برایمان روشن‌تر از روز گذشته می‌کند.»

در این روش فرد مشکوک به بیماری کووید۱۹ در یک لوله متصل به یک دستگاه خاکستری شکل و در ابعاد یک یخچال، نفس می‌کشد و دستگاه با آنالیز اجزای شیمیایی تشکیل دهنده بازدم فرد، در عرض چند ثانیه تشخیص می‌دهد که آیا او به ویروس کرونا مبتلا هست یا نه؟

پزشکان دست‌اندر کار می‌گویند که روش جدید بر خلاف تست‌های رایج فعلی موسوم به پی سی آر (PCR) تهاجمی نیست و جواب آزمایش نیز به سرعت در آن مشخص می‌شود.

با این حال محققان می‌گویند هنوز در برابر همگانی شدن این روش موانع زیادی وجود دارد. اول از همه قیمت تمام شده فعلی این دستگاه که در مرحله دوم تست قرار دارد، بسیار گران است. مشکل دیگر این است که بعید است این تحلیلگر بازدم انسانی تا انتهای امسال بتواند به طور کامل آماده عرضه شود.

کریستین جورج می‌گوید باید احتیاط کرد، اما این روش تست جدید می‌تواند آغازگر عصری نو در دنیای تشخیص پزشکی باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.