رئیس ‌جمهور آمریکا بار دیگر اظهارات نادرست خود را درباره اثربخشی داروی کرونا تکرار کرد.

 

به گزارش جماران، «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهور آمریکا بار دیگر اظهارات نادرست خود را درباره اثربخشی داروی «هیدروکسی کلروکین» در درمان و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تکرار کرد.

رئیس جمهور آمریکا این سخنان را یک روز پس از آن گفت که شبکه اجتماعی توییتر حساب کاربری پسر ارشد او را به علت انتشار یک ویدیو حاوی اطلاعات غیرواقعی درباره این دارو برای یک روز محدود کرد.

در ویدئویی که اکنون شبکه‌ های اجتماعی و رسانه‌ ها انتشار آن را ممنوع کرده‌ اند، پزشکانی دیده می ‌شوند که می‌ گویند هیدروکسی کلروکین درمان کووید19 است و این که برای کنترل شیوع ویروس کرونا «شما به ماسک زدن نیاز ندارید». این ویدئو روی حساب توییتری ترامپ که 84 میلیون فالور دارد منتشر شده و در شبکه اجتماعی فیس بوک هم بیش از 17 میلیون بار دیده شده. اما شبکه‌ های اجتماعی بزرگ آمریکا چون فیس بوک و توییتر اکنون جلوی انتشار این ویدیو را به علت رواج اطلاعات نادرست، گرفته‌ اند.

این در حالی است که اداره غذا و داروی آمریکا ماه گذشته مجوز استفاده اضطراری از هیدروکسی کلروکین را برای معالجه کووید19 پس از چندین مطالعه درباره اثربخشی آن ابطال کرد.

سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده است که شاهدی بر اثربخش بودن هیدروکسی کلروکین در درمان کووید19 وجود ندارد.

ترامپ مدعی شد که این دارو «تنها به علت دفاع او از آن» رد شده است. 

این در حالی ست که دانشگاه جانز هاپکینز در آمریکا اعلام کرد: آمار روزانه مرگ و میر بر اثر کرونا در این کشور به نزدیک 1600 نفر رسیده که بالاترین آمار در دو و نیم ماه اخیر است.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در 22 ایالت آمریکا افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از 4 میلیون و 300 هزار تن در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و موارد مرگ و میر ناشی از کووید19 هم در حال نزدیک شدن به رقم 150 هزار تن است.

این در حالی است که ترامپ گفت: ما شاهد بهبود‌هایی در کلان شهر‌هایی که کانون شیوع محسوب می ‌شود، هستیم.

نظرسنجی‌ ها نشان می ‌دهد مردم از نحوه مدیریت ترامپ بر ویروس کرونا رضایت ندارند و از این نظر تمایل به او در بین مردم کاهش پیدا کرده است.

نیمی از رای دهندگان به ترامپ از رای دادن به او پشیمان هستند.

به گزارش سی ان ان، 90 روز تا انتخابات باقی است و نظرسنجی ‌ها نشان می ‌دهد مردم از نحوه مدیریت ترامپ بر ویروس کرونا رضایت ندارند و از این نظر تمایل به او در بین مردم کاهش پیدا کرده است. امروز نیمی از رای دهندگان به ترامپ به دلیل آن رای (در 2016) متاسف هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.