ناصر الدویله که اکنون به اتهام توهین به عربستان به مدت یک سال در زندان به سر می برد حالا به اتهام توهین به امارات شش ماه دیگر به زندان محکوم شد.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه السیاسه کویت،دادگاه تجدید نظر «ناصر الدویله»نماینده سابق پارلمان و وکیل مدافع کویتی را به شش ماه حبس و جریمه ای به مبلغ هزار دینار به دلیل«توهین به امارات»محکوم کرد.

در حالی  الدویله توسط دادگاه تجدید نظر به شش ماه حبس و جریمه محکوم می شود که دادگاه اولیه حکم به برائت وی صادر کرده بود.

وزارت خارجه کویت از الدویله که عضو جماعت اخوان المسلیمن است شکایت کرده و خواستار محاکمه وی در دادگاه و نیز خواستار اشد مجازات علیه وی به دلیل«تهدید به قطع روابط دیپلماتیک کویت و امارات»شده بود.

وزارت خارجه کویت در شکوائیه خود علیه این نماینده سابق پارلمان خواستار مجازات وی بر اساس ماده 4 قانون اساسی درباره جرایم امنیت یک کشور خارجی شده بود. به موجب این ماده فردی که علیه یک کشور دوست اقدامی انجام دهد به طوری که کشور را در معرض خطر جنگ یا قطع روابط دیپلماتیک کویت با کشورهای دوست قرار دهد باید حداقل سه سال زندانی شود.

در همین حال، در پی انتشار توئیت های در توهین به امارات توسط الدویله دادستانی کل کویت متهم را به جرایم امنیت کشور متهم کرد.

این در حالی است که الدویله اکنون به اتهام نوشتن توئیت های ضد عربستانی به مدت یک سال محکوم به زندان شده و اکنون در زندان به سر می برد.دادستانی کل کویت شاکی پرونده توهین الدویله به عربستان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.