پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مشاور پیشین ترامپ مدعی شد:

شواهدی از چگونگی شیوع کرونا

دانشمندان چینی شواهدی از چگونگی آغاز همه گیری کووید19 را ارائه دادند.

 

به گزارش جماران، دیلی میرور گزارش داد دانشمندان آزمایشگاه ووهان چین از این کشور خارج شده و اطلاعات خود را در اختیار کشورهای غربی قرار می ‌دهند.

بر اساس اعلام «استیو بنن» مشاور پیشین رئیس جمهور آمریکا در زمینه امنیت ملی، دانشمندان آزمایشگاه ووهان تسلیم غرب شدند و اطلاعاتی را در مورد منشا ویروس کووید 19 را به اشتراک گذاشتند که به لطف آنها آژانس های اطلاعاتی اقدام به طرح اتهاماتی علیه چین می کنند.

وی گفت: «آنها هنوز با رسانه ‌ها گفت و گو نکرده اند، اما کارکنان آزمایشگاه ووهان و سایر موسساتی که به غرب آمده اند، اکنون شواهدی را علیه حزب کمونیست چین را ارائه می کنند. فکر می کنم مردم از شنیدن آنها شوکه خواهند شد.»

به عقیده وی، سازمان های اطلاعاتی غربی شواهدی قانع کننده در مقضر دانستن پکن دارند. بنن مدعی شد که این شواهد نیز توسط دانشمندان چینی ارائه شده‌ اند که از اواسط فوریه کشور را ترک کرده اند.

در 29 آوریل، ترامپ به آژانس های اطلاعاتی آمریکا دستور داد تا درباره توطئه احتمالی سازمان بهداشت جهانی  و چین تحقیق کنند. گمانه زنی هایی وجود دارد که سازمان بهداشت جهانی از وجود آزمایشگاه ها در ووهان چین اطلاع داشته است.

پیش از این، کانال تلویزیونی فاکس با استناد به چندین منبع، گزارش کرده بود که اولین بیمار آلوده به نوع  کووید19، کارمند آزمایشگاه انستیتو ویروس شناسی ووهان بوده است.

«ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ گفت: «نسخه توسعه ویروس سارس-کووید2 در آزمایشگاه در ووهان هیچ مبنای علمی ندارد.

آمریکا از چین خواست که اطلاعات کامل درباره اولین ابتلا به این ویروس را افشا کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.