«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که وی حمله سایبری به «آژانس پژوهش های اینترنتی» روسیه را در سال 2018 تأیید کرده است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،«مارک تیسن» خبرنگار خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: طی مصاحبه ای که با ترامپ این هفته انجام دادم وی برای اولین بار اذعان کرد که خودش شخصا حمله سایبری مخفیانه علیه آژانس پژوهش های اینترنتی روسیه را تأیید کرده است.

ترامپ در پاسخی به پرسشی در این زمینه گفت«درست است».

به گفته این خبرنگار ترامپ تصریح کرد که این تصمیم بخشی از سیاست های گسترده وی برای رویارویی با روسیه در سطح جهان است.

ترامپ در ادامه گفت:« هیچ کس به اندازه من در برخورد با روسیه قاطع نبود».

دونالد ترامپ در ادامه گفت که در سال 2016 «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت آمریکا از دستکاریانتخابات توسط روسیه خبر داشت اما به امید پیروزی «هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکراتها این دستکاری را فاش نکرد.

رسانه های آمریکایی در ماه فوریه سال 2019 به نقل از برخی منابع آگاه فاش کردند که ترامپ شخصا حمله سایبری به شرکت روسی در جریان انتخابات میان دوره ای کنگره در سال 2018 را تأیید کرد. در آن زمان فرماندهی سایبری ارتش آمریکا اینترنت آژانس پژوهش های اینترنتی روسیه که مقر آن در شهر «سنت پترزبورگ»است را فیلتر کرد و این کار در چارچوب حمله ای صورت گرفت که هدفش خنثی کردن تلاش های احتمالی روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا است.

مسکو بارها هر گونه دخالت در فرایند انتخابات آمریکا را رد کرده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.