تست کرونای وزیر خارجه پاکستان مثبت شد.

 

به گزارش جماران، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان از مثبت بودن نتیجه آزمایش تشخیص بیماری کووید19 خود خبر داد.

وزیر خارجه پاکستان خبر ابتلا به ویروس کرونا را چند روز پس از شرکت در جلسات کاری مختلف با نمایندگان ارشد کشورها از جمله دیدار با «زلمی خلیل ‌زاد» نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان رسانه‌ ای کرده است.

قریشی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر ضمن تایید خبر مثبت شدن تست کرونا نوشت که پس از احساس تب خفیف بلافاصله خود را قرنطینه کرده و از خانه وظایف روزمره خود انجام می ‌دهد.

وی در عین حال تصریح کرد که علائم شدید بیماری کووید را احساس نمی ‌کند و حال عمومی خوبی دارد.

شاه محمود قریشی طی روزهای گذشته با «عمران خان‌» نخست وزیر پاکستان در پارلمان دیدار داشته و روز چهارشنبه نیز وی را در نشست کابینه ملاقات کرده است.

وزیر خارجه پاکستان همچنین سه روز پیش در اسلام‌ آباد با زلمی خلیل‌ زاد نماینده واشنگتن در امور افغانستان دیدار و با وی در خصوص مسائل مرتبط با پیشرفت روند صلح در کشور همسایه گفت و گو کرده است.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این جلسه نشان می‌ داد که قریشی و دیگر شرکت کنندگان همگی ماسک به صورت دارند. وزارت خارجه آمریکا هنوز در خصوص این خبر و احتمال انتقال ویروس به شرکت کنندگان در نشست وزیر خارجه پاکستان با فرستاده ویژه واشنگتن در امور افغانستان اظهار نظری نکرده است.

پاکستان تاکنون از شناسایی و ثبت بیش از 221 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا خبر داده است. بیماری کووید19 همچنین تاکنون جان بیش از 4 هزار نفر از شهروندان این کشور را گرفته است.

این کشور با وجود کاهش تعداد آزمایش های روزانه، هر روز حدود 4 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس را شناسایی و ثبت می ‌کند.

جدا از وزیر خارجه،‌ چند تن دیگر از مقامات عالی ‌رتبه پاکستان از جمله وزیر راه آهن و رئیس مجلس سفلی پارلمان این کشور پیش‌ تر به بیماری کووید19 مبتلا شده بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.