مکان: مرزهای هند و چین/ منبع: رویترز

 

به گزارش جماران، «نارندا مودی» نخست وزیر هند امروز جمعه از منطقه «لاداخ» در شمال هیمالیا و پس از گذشت چند هفته از تنش با چین در پی درگیری مرزی میان دو قدرت بزرگ آسیایی بازدید کرد.

برخی از مسئولان گفتند که مودی با هواپیما به منطقه ای سفر کرد که چند هفته پیش شاهد درگیری میان نیروهای هند و چین بر سر مرزهای مورد مناقشه و تنش میان دو کشور بود.

هند

در تصاویری که خبرگزاری «ای.ان آی» منتشر کرد مودی در حال دیدار با نیروهای هندی در پایگاهی در منطقه «نیمو» در لاداخ است و «پیپین روات» رئیس ستاد مشترک و «مانوج موکوند ناراوان» فرمانده ارتش هند وی را همراهی می کنند.

2

هند و پاکستان در دشت «گالوان» در 15 ژوئن با هم درگیر شدند و در این درگیری 20 نظامی هندی کشته شدند و حداقل 76 نظامی هندی دیگر نیز زخمی شدند.

اما چین تعداد تلفات نیروهای خود را فاش نکرده است. نخست وزیر هند برای واکنش به آن چه هند نفوذ نیروهای هندی به خاک هند می داند به شدت تحت فشار است.

3

در پی این حادثه دو همسایه دارنده سلاح های هسته ای نیروهای زیادی را به مرزهای مورد مناقشه گسیل کردند و مذاکرات نظامی و دیپلماتیک برای پایین آوردن فتیله درگیری ادامه دارد.

 مکان: مرزهای هند و چین 

منبع: رویترز

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.