صدر اعظم آلمان خواستار آن شد که اروپا بر اساس واقعیت های جدید جهان حساب خود را از آمریکا جدا کند.

 

به گزارش جماران به نقل از گاردین،«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان تأکید کرد که اروپا درباره جایگاه خود در واقعیت جدید جهان که آمریکا تلاش نمی کند نقش رهبر جهان را بزای کند، باید به خوبی فکر کند.

مرکل در گفت و گو با برخی از رسانه های اروپایی که شب گذشته انجام شد گفت:با این مساله بزرگ شدیم که ایالات متحده آمریکا می خواهد قدرت جهانی شود بزرگ شدیم.

مرکل افزود: اگر ایالات متحده آمریکا اکنون می خواهد این نقش را به اراده خودش متوقف کند ما باید درباره این موضوع به شکلی عمیق فکر کنیم.

صدراعظم آلمان درباره موضوع کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در آلمان که «دونالد ترامپ» دستور آن را داده است گفت که حضور نظامی آمریکا در اروپای مرکزی بر اساس منافع واشنگتن صورت می گیرد.

صدر اعظم آلمان در ادامه گفت: نیروهای آمریکایی در آلمان فقط از آلمان و بخش اروپایی ناتو حمایت نمی کنند بلکه از خود منافع آمریکا هم حمایت می کنند.

وی تصریح کرد: ما در آلمان می دانیم که باید برای مسائل دفاعی بیشتر هزینه کنیم و در سال های اخیر پول زیادی در این زمینه اختصاص دادیم و این مسیر را برای تقویت توان نظامی مان ادامه می دهیم.

دولت آلمان به دلیل هزینه های کم در بخش دفاعی در چارچوب تعهداتش در ناتو با انتقادهای روزافزون ایالات متحده آمریکا رو به رو بوده است و این اتهام ها به شکل خاص در دوران ریاست جمهوری ترامپ به شدت افزایش یافت تا جایی که رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که قصد دارد 9هزار و 500 نظامی آمریکایی را از آلمان خارج کند.

مرکل همچنین در جریان این گفتگو با اشاره بر ضرورت بهبود روابط با روسیه گفت: «دلایل خوبی برای ادامه گفتگوهای سازنده با روسیه وجود دارد. تاثیر استراتژیک روسیه بر کشورهایی مانند سوریه و لیبی همچنین کشورهای همسایه ما در اروپا بسیار چشمگیر بوده است.»

خانم مرکل پیش از این در ماه سپتامبر نیز به تندی از ایالات متحده آمریکا انتقاد کرده و گفته بود که اروپا باید به فکر امنیت خود باشد زیرا آمریکا «به طور خود به خودی» از آنها حمایت نخواهد کرد، همانطور که در طول جنگ سرد چنین کاری را نکرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.