امام خمینی (س) بسیار زودهنگام و زمانی که همه آمریکا را نادیده گرفته بودند، دریافت که دشمن اصلی اسلام و مسلمانان آمریکاست.

به گزارش جماران،  آیت الله سید یاسین الموسوی امام جمعه بغداد در سخنانی تأکید کرد که امام خمینی(س) زمانی که همه دشمن مسلمانان و منطقه را کمونیسیم می دانستند و آمریکا را نادیده می گرفتند ایشان آمریکا را دشمن اول می دانست.

آیت الله الموسوی تأکید کرد: دیدگاه امام در آن زمان که مرا شگفت زده کرد این بود که امام بر این باور بود که دشمن اول امت اسلام ، عرب ها و منطقه آمریکاست و اما روس ها در درجه دوم قرار دارند، نه اینکه روس ها دنبال منافع خود نیستند یا عداوتی با مسلمانان ندارند، نه، بلکه در درجه دوم بعد از آمریکا قرار دارند. در درجه نخست آمریکایی ها هستند که قدرت، امکانات، توانایی ها ، نظام مخوف و رعب آور و نظامی دارند که باعث خرابی و ویرانی جهان عرب و اسلام می شود.

آیت الله الموسوی  آمریکا و ترامپ را بلای جان عراق توصیف کرد و گفت: بلایی که در آن گرفتار شدیم و این بلا بلای آمریکایی از یک سو و بلای ترامپ از سوی دیگر است.قبلا فقط درباره آمریکا سخن می گفتیم و ضرورت رهایی عراق از آمریکا و بازیافتن استقلال و نقش در منطقه ای اش سخن می گفتیم، اما امروز درباره این شخصیت عجیب و غریب سخن می گوییم. خود آمریکایی ها بر سر ترامپ اختلاف نظر دارند.وقتی می بینیم که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ که از بازهای دولت آمریکا و از تندروها بود و ضد منطقه(خاورمیانه) بود و دنبال راه اندازی جنگ ها در منطقه به بهانه های مختلف از جمله حفظ منافع آمریکا بود امروز کتابی درباره رسوایی های ترامپ می نویسد و تشریح می کند که این شخصیت لیاقت حکومت بر آمریکا ندارد.

امام جمعه بغداد خاطرنشان کرد:ما مبتلا به شری به نام آمریکا شدیم و ترامپ و رفتارهای عجیبی که دارد یکی از شرهای آمریکاست.

آیت الله الموسوی در ادامه تصریح کرد: مساله بسیار مهم و استراتژیک این است که آیا آمریکا برای عراق،برای مسلمانان و برای مردم منطقه خیری دارد یا نه؟خوب که دقت می کنید می بینید که آمریکایی ها تا کنون هیچ خیری برای منطقه نداشتند. برای ما جنگ ها، بیماری ها واگیردار،زندان ها و رژیم های ظالم و کشتار و ..را آوردند. از همه بدتر اسرائیل را برای ما آوردند.

امام جمعه بغداد در ادامه به بی احترامی آمریکا  و شخص ترامپ به عراق و عراقی اشاره کرد و گفت: ترامپ و سخنانش و جنگ هایش و شیوه های مجرمانه اش در قتل و تجاوز به کرامت ما و حاکمیت ما  و وحدت ما عراقی ها و بی احترامی به حاکمیت و استقلال کشور  به طور مثال به پایگاه عین الاسد سفر می کند بدون اطلاع دولت عراق، به شدت با مشاور امنیت ملی سابق اش درگیر شده است و بولتون دارد او را رسوا می کند.

وی تأکید کرد: در روزهای آینده می بنیم کسانی که به آمریکا دل خوش کردند دست شان خالی خواهد ماند. این همان آمریکاست و همه جهان این را می داند.ترامپ آمریکای واقعی را برای جهان آشکار کرد. ترامپ همه چیز آمریکایی ها را رو کرد از موضعش گیری هایش درباره اروپایی ها، انگلیس،چین،روسیه، ایران، عراق و عربستان سعودی جنگ یمن و الی آخر همه این ها نشان می دهد که رژیم حاکم بر آمریکا رژیمی است که حماقت، سلطه گرایی ،پول و قدرت بر آن حاکم است. کسانی که به آمریکا دل خوش کرده اند دچار عقب ماندگی سیاسی شده اند زیرا آمریکا چیزی به کسی نمی دهد.

آیت الله الموسوی د رادامه به قتل «جورج فلوید» سیاه پوست اشاره کرد و گفت: سبک آمریکا سبک احمقانه است و این چیز جدیدی نیست. قتل جورج فلوید واقعیت سیستم امنیتی، قضایی، حقوقی و انسانی آمریکا را فاش کرد. شعار آنها حمایت از حقوق بشر است اما در برخی رستوران هایشان ورود سگ ها و سیاه پوستان ممنوع است. یعنی سیاه پوست ها و سگ ها یکی هستند؟!فقط آمریکا نیست بلکه در غرب از جمله فرانسه، انگلیس و دیگر کشورهای غربی هم وضع همین هستند.

امام جمعه بغداد تأکید کرد: واقعیت آمریکا ظلم و قتل و سلطه گرایی و احترام نگذاشتن به دیگری، نبود گفت و گوی واقعی، از بالا به پایین  گفت و گو کردن و هر چه خودش می گوید و دیکته می کند است و ترامپ با همین سبک با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی گفت و گو کرد.

آیت الله سید یاسین الموسوی در ادامه گفت:  در دهه شصت و هفتاد  فرهنگ مبارزه با کمونیسیم فرهنگ غالب بود و کمونیسیم را دشمن اول اسلام  و مسلمین می دانستیم و آمریکا را نادیده می گرفتیم و برخی نیز تصور می کردند که به دلیل داشتن دشمن مشترک می شود از آمریکا استفاده کنند .من به یاد می آورم اواخر دهه هفتاد با شخصی در عراق که وابسته به فکر انقلاب اسلامی بود وارد بحث شدم و من در آن زمان بر این اصرار می کردم که دشمن اصلی اسلام و مسلمانان و عراق کمونیسیم و فکر کمونیستی است اما این شخص گفت که این مساله تفاوت میان ما و شماست و منظورش ما و آنها یعنی کسانی که طرفداران امام خمینی(س) صاحبان فکر انقلاب اسلامی بود. 

امام جمعه بغداد در ادامه با اشاره به اینکه امام به شکل زودهنگام دریافت که دشمن اصلی امت اسلام و امت عرب و شرق آمریکاست، گفت:دیدگاه امام در آن زمان که مرا شگفت زده کرد این بود که امام بر این باور بود که دشمن اول برای امت اسلام و عرب و شرق آمریکاست و اما روس ها در درجه دوم قرار دارند. البته نه اینکه روس ها دنبال منافع خود نیستند یا عداوتی ندارند، نه، بلکه در درجه دوم بعد از آمریکا قرار دارند. در درجه نخست آمریکایی ها هستند.در درجه نخست آمریکایی ها هستند که قدرت، امکانات، توانایی ها ، نظام مخوف و رعب آور و نظامی دارند که باعث خرابی و ویرانی جهان عرب و اسلام می شود.درست است که شوروی قطب دوم در جهان بود اما از هم پاشید و امام این را می دانست که اتحاد جماهیر شوروی از هم خواهد پاشید. بالاخره  هم تمام بلوک شرق از هم پاشید.امام به شوروی هشدار داد و گفت که شما از هم می پاشید و دلایل فروپاشی را هم به آنها گفت اما گورباچف آن را دخالت در امور داخلی شوروی تصور کرد.و دیدیم که شوروی از هم پاشید.

آیت الله الموسوی تأکید کرد: امام خمینی تأکید می کرد که دشمن اصلی و نه دشمن معمولی، آمریکاست.ما به دنبال دشمنی با کسی نیستیم بلکه به دنبال ایجاد نقشه عادلانه در روابط مان باغرب و آمریکا هستیم یعنی ما همیشه نباید کسانی باشیم که زیر سلطه هستند، ثروت های شان به سرقت می رود،زیر فشار هستند، محکوم هستند و کسانی که ثروت های خود را مجانی بدهند و تبدیل به یک بازاری برای مصرف کالاهای مصرف شده آنها و نه حتی کالاهای درجه یک شان نباید باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد:اکنون عراق را ببینید مگر آمریکایی ها بر ما حکومت نمی کنند بروید ببینید چه نوع کالاهایی در بازارهای مان داریم.کالاهای بنجل را با قیمت های تخیلی برای مان می آورند.  

آیت الله الموسوی تأکید کرد: مشکل اساسی این است که بدانیم چه کسی ما را خفه می کند و خون ما را می مکد و از پیشرفت ما در همه زمینه ها از جمله فناوری و عمرانی جلوگیری می کند.هیچ کس در عراق نمی تواند کاری کند حتی اگر آن شخصی که به قدرت برسد، ضد آمریکا باشد. مشکل در این است که باید قبل از استقلال سیاسی باید استقلال اقتصادی داشته باشیم.لازمه استقلال سیاسی استقلال اقتصادی است و هیچ فرقی نمی کند چه کسی حکومت کند.باید استقلال را به فرزندان مان یاد بدهیم، استقلال فرهگی، اقتصادی،سیاسی و نظامی و...

آیت الله سید یاسین الموسوی در پایان گفت: مشکل اول و آخر عراق آمریکاست و خواسته ما برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق هم یک مساله کاملا عادی است زیرا ما باید به استقلال کامل برسیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • ناشناس

    بسمه تعالی
    خدارحمت کندامام عزیز راکه هرچه عزت داریم ازبرکت وجوداوست.

    پاسخ