درگیری شدید میان گروه های رقیب در ادلب با سلاح های سبک و متوسط و حتی سنگین مختلف در جریان است.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، گروه های تروریستی رقیب در استان ««ادلب» در شمال غرب سوریه به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

یکی از فرماندهان نظامی گروه های مسلح سوری گفت که اتاق عملیات تروریست ها موسوم به «فاثبتوا» در استان ادلب در شمال غرب سوریه زندان مرکزی ادلب را پس از درگیری شدید با گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» یا همان گروه «جبهه النصره» به تصرف خود در آورد.

این فرمانده نظامی تصریح کرد که درگیری های شدیدی میان گروه های وابسته به اتاق عملیات فاثبتوا و جبهه النصره در منطقه «کورنیش» و «عرب سعید» در جریان است.

در این درگیری از سلاح های سبک و متوسط و نیز از سلاح های سنگین استفاده شده است.

این فرمانده نظامی به خبرگزاری آلمان گفت که دلیل درگیری میان جبهه النصره و گروه «حراس الدین» که عضو اتاق عملیات فاثبتوا است، دستگیری «جمال زینیه» ملقب به «ابومالک التلی» یکی از سرکردگان نظامی سابق جبهه النصره بود.در پی این دستگیری دو طرف عناصر خود را به حالت آماده باش درآورده و اقدام به ایجاد ایست های بازرسی کردند.

گروه جبهه النصره روز گذشته ابو مالک التلی مسئول نظامی اتاق عملیات فاثبتوا و سرکرده گروه موسوم به «جنگجویان الانصار» را ربود و چند روز پیش نیز «ابو صلاح الاوزبکی» یکی از سرکردگان گروه «انصار الاسلام» را نیز ربوده بود.

در حال حاضر بر بخشی از ادلب که هنوز خارج از کنترل دولت سوریه است گروه های مسلح تروریستی زیادی از جمله جبهه النصره سیطره دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.