دولت ترامپ بدون آن که بر اساس قانون، کنگره را در جریان قصدش برای خروج از معاهده حریم هوایی باز بگذارد مقدمات خروج را آغاز کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، شماری از اعضای دموکرات کنگره آمریکا دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به دلیل اینکه اعلام کرده است قصد دارد از معاهده حریم هوایی باز خارج شود به نقض قانون اساسی متهم کردند.

گروهی از اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا در نامه ای به«مایک پمپئو» وزیر دفاع و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا تأکید کردند که دولت بر اساس قانون باید ابلاغیه ای را 120 روز قبل از آغاز فرایند خروج از معاهده به کنگره می فرستاد که این کار را نکرده است.

در این نامه «چاک شومر» رهبر دموکرات ها در مجلس سنا و «مارک وارنر» و «ژاک رید» دو سناتور دیگر از کاخ سفید خواستند که فورا تلاش برای خروج از این معاهده را متوقف کند.

دموکرات ها در این نامه اشاره کردند که انگیزه های سیاسی پشت تصمیم ترامپ برای خروج از معاهده حریم هوایی باز وجود دارد زیرا رئیس جمهور آمریکا این تصمیم را چند ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا اتخاذ کرده است.

در این نامه آمده است: آغاز خروج آمریکا از معاهده حریم هوایی باز بدون رعایت قانون داخلی آمریکا یا طی مراحل قانونی مانور سیاسی روشن در تلاش برای تقویت موضع دولت در آینده است.

وزارت خارجه یا وزارت دفاع آمریکا هنوز درباره این نامه واکنشی از خود نشان ندادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.