سه کتاب توسط مسئولان ارشد سابق در دولت های آمریکا نوشته اند که تأثیری منفی بر ترامپ دارند و می توانند باعث شکستش در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا شوند.

 

به گزارش جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: صحنه آمریکا شاهد سه نبرد اصلی است که حوادث آنها درباره سه کتابی می چرخد که مسئولان ارشد سابق در دولت آمریکا نوشته اند و نبرد چهارمی نیز وجود دارد که اهمیت آن کمتر نیست و چه بسا ماده و موضوع کتاب چهارم در آینده نزدیک شود.

کتاب اول: به قلم «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا است و انتظار می رود که هفته آینده توسط انتشارات«سایمون اند شوستر» منتشر شود مگر آن که دادگاه عالی آمریکا به دلیل نقض قانون سری بودن جلوی انتشارش را بگیرد.

کتاب شامل اسراری درباره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می شود و او را به بی کفایتی در به عهده گرفت پست ریاست جمهوری به دلیل حماقتش و تهورش متهم می کند؛ تهوری مانند درخواستش برای اعدام خبرنگاران، باور به این که فنلاند بخشی از خاک روسیه است، تأیید اوضاع به وجود آمده برای مسلمانان اویغور چین در اردوگاه های اجباری و نیز درخواستش از رئیس جمهور چین برای کمکش به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری.

کتاب دوم:به قلم خانم «کوندولیزا رایس» وزیر خارجه دولت«جورج بوش پسر» است که نامش«افتخاری بیش از این وجود ندارد...خاطرات سال های حضورم در واشنگتن» است که انتشارات «کراون» قرار است منتشر کند.

خطرناک ترین مطلبی که در آن وجود دارد این است که دولت بوش تصمیم گرفت «یاسر عرفات» رهبر درگذشته فلسطین به دلیل شعله ور کردن فتیله انتفاضه مسلحانه دوم و مخالفتش با توافقنامه «کمپ دیوید» برکنار کند و او را با «محمود عباس» رئیس کنونی از طریق به وجود آوردن پست جدیدی برای او و آن نخست وزیری جایگزین کند و «سلام فیاض» نیز به عنوان وزیر دارایی تعیین شود به طوری که اولی همه اختیارات سیاسی را و دومی همه اختیارات مالی را در اختیار بگیرند و دروازه ای برای جمع کردن پول کشورهای عربی و خارجی کمک کننده باشد؛ امری که منجر به تبدیل شدن عرفات به یک ویترین یا «مختار» بدون هر گونه اختیاری شود.

رایس فاش کرد که این او بود که عباس را انتخاب کرد زیرا کلمه «مقاومت» را به کار نمی برد و آن را تروریسم می دانست و نیز پذیرفت که نیروهای امنیتی فلسطین بر اساس شروط آمریکایی ها و اسرائیلی ها تحت نظارت ژنرال «دایتون» سازماندهی شوند.

کتاب سوم: به قلم «ماری ترامپ» برادر زاده ترامپ رئیس جمهور آمریکاست و در آن رسوایی های جنسی و روابطش با خانواده و منبع واقعی دارایی هایش و دلایل جدایی اش از همسرانش و مشاجره او با آنها را فاش می کند.

انتشارات «سایمون اند شوستر» ناشر این کتاب اعلام کرده است که اواخر ماه آینده این کتاب تحت عنوان«بسیار زیاد و هرگز کافی نیست...چگونه خانواده ام خطرناک ترین مرد در جهان را ساخت».

این کتاب فرار مالیاتی ترامپ را فاش می کند و نیز فاش می کند که چگونه ترامپ پدرش را در پی ابتلایش به آلزایمر مورد تمسخر قرار می داد و به او توهین می کرد.

اما قهرمان نبرد رسوایی چهارم « مالک اوباما» برادر ناتنی «باراک اوباما»ست که بمبی را منفجر کرد که دل ترامپ را در سایه اوضاع دشواری که پشت سر می گذراند خنک کرد. مالک اوباما مدعی شد که اسنادی در اختیار دارد که ثابت می کند اوباما در «ممباسا» در کنیا به دنیا آمده است و نه در ایالات متحده آمریکا که اگر این ادعایش درست از آب در بیاید معنایش این است که وی به لحاظ قانونی و حقوقی صلاحیت ورود به انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی در آن را نداشته است. چندین انتشاراتی آمریکایی در حال تعقیب مالک اوباما هستند تا این خاطراتش را بنویسد.

نکته جالب توجه این است که همه این کتاب ها سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر آینده منتشر می شوند و احتمالا بازتاب های منفی بر ترامپ خواهند گذاشته به ویژه آن که نظرسنجی های اخیر تأکید می کند که «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها و رقیبش از او جلو زده است.

نمی دانیم که آیا تلاش های ترامپ و تیم حقوقی اش موفق می شوند از انتشار کتاب بولتون جلوگیری کنند یا اینکه می توانند بخشی از آن که شامل اسراری درباره اختلافاتش با ترامپ درباره پرونده های مهمی مانند ایران، کره شمالی و افغانستان می شود را حدف کنند یا نه ولی آن چه تا کنون از اسرار این کتاب به روزنامه و شبکه های تلویزیونی درز کرده حکایت از آن دارد که می تواند ضربه مهلکی به ترامپ بزند.

مساله قطعی این است که اسرار زیادی از کتاب کوندولیزا رایس به همراه نظریه هرج و مرج خلاق در خاورمیانه و جنگ عراق به طور خاص و شیوه مسمومیت عرفات و طرف هایی که پشت ترورش بودند و کسانی که داخل تشکیلات خودگردان با تحریک «آریل شارون» همکاری کردند، حذف شده است. به رغم آن که رایس  بدون اشاره به جزئیات تأکید کرد که دولتش طرح اسرائیل برای قتل عرفات را رد کرد اما او تک تک کسانی که دست داشتند را می شناسد و تعجب نمی کنیم اگر درباره این مساله در آینده نزدیک کتابی اسرائیلی یا آمریکایی منتشر شود.

کتاب رایس برای ما دلیل مخالفت محمود عباس با مبارزه مسلحانه و اینکه این مبارزه را تروریسم به حساب می آورد، اصراش بر هماهنگی امنیتی با اسرائیل طی ده سال گذشته و ارتکاب بزرگترین جنایت تاریخ جنبش های آزادیبخش توسط تشکیلات خودگردان و آن حمایت از اشغالگر و نیروهایش و شهرک نشینانش و فعالیت ضد خواسته های ملت فلسطین در آزادی از اشغالگر و رسیدن عباس و تشکیلات خودگردان به این پایان توهین آمیز یعنی قرارداد قرن و الحاق بیشتر کرانه باختری و اغوار اردن را تشریح می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.