کره شمالی اعلام کرد خطوط ارتباطی مستقیم خود با کره جنوبی را قطع کرده و این نخستین گام به سوی قطع همه ارتباطات با سئول است. این تصمیم در جلسه ‌ای گرفته شده که در آن خواهر بانفوذ رهبر کره شمالی حضور داشته ‌است.

 

به گزارش جماران به نقل از نیویورک تایمز، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز سه شنبه اعلام کرد، این کشور به ارتباطات نظامی و دیپلماتیک خود با کره جنوبی پایان خواهد داد.

کره شمالی از چند روز پیش انتقادات خود از کره جنوبی را آغاز کرده است و تهدید کرده است در صورتی که کره جنوبی از ارسال اعلامیه ‌ها، برگه ‌های تبلیغاتی، بروشور و اسناد دیگر ضد حکومتی از سوی نیرو‌های فراری از کره شمالی به این کشور جلوگیری نکند، دفتر ارتباطی بین دو کره را تعطیل و دیگر طرح‌ های مشترک را نیز متوقف خواهد کرد.

تماس‌ ها از جمله شامل ارتباطات و خط اضطراری با کاخ ریاست ‌جمهوری کره جنوبی، خط تماس در دفتر رابط بین دو کره و ارتباطات بین ارتش‌ های دو کشور می‌ شود.

دفتر ارتباط دو کشور در ماه ژانویه به دلیل خطر شیوع بیماری کووید19 تعطیل شد اما ارتباط با تلفن ادامه داشت.

دو کشور هر روز دو تماس تلفنی با هم دارند. یکی ساعت 9 صبح و بعدی در 17. کره جنوبی تایید کرده که تماس صبح سه‌ شنبه آنها بی ‌جواب مانده است.

بنا به گزارش خبرگزاری کره شمالی، تماس ‌های دفتر ریاست جمهوری و نظامی دو کشور هم قطع می ‌شود.

مقامات عالی رتبه کره شمالی از جمله «کیم یو جونگ» معاون کمیته مرکزی حزب کارگر کره و خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی معتقدند کار با کره جنوبی باید به طور کامل تغییر شکل دهد و به کار علیه دشمن تبدیل شود.

آنها اعلام کرده اند: «هیچ نیازی به گفت ‌و گوی رو در رو با کره جنوبی نیست... آنها به خود جرات داده ‌اند که شان و منزلت رهبر گرانقدر ما را جریحه‌ دار کنند».

کره شمالی گفته که تماس‌ های نظامی دو کشور هم قطع می ‌شود.

کره شمالی می‌ گوید اعلامیه‌ هایی که معمولا از طریق بالن‌ های دستی و کوچک به کره شمالی ارسال می ‌شود «اقدامی ستیزه‌ جویانه» است و خواستار توقف فوری آنها شده بود.

ارسال اعلامیه‌ ها معمولا توسط فعالان مخالف کره شمالی و مخالفانی که از آن کشور گریخته ‌اند صورت می‌ گیرد.

روابط دو کره به ‌رغم برگزاری چندین نشست بین «کیم جونگ اون» رهبر کره‌ شمالی و «مون جائه این» رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی از سال 2018 میلادی تاکنون شاهد پیشرفت چندانی نبوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.