ساعتی پیش شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز هفت میلیون نفر عبور کرد و به این ترتیب یک هزارم جمعیت دنیا اکنون به کرونا مبتلا هستند.

 

به گزارش جماران، شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ساعتی پیش از مرز 7 میلیون نفر عبور کرد و به رقم 7,004,814 رسید.

بر اساس اطلاعات سایت «ورلدومیترز»، از میان این افراد تاکنون 3,426,149 بیمار مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته ‌اند و 402,665 نفر هم جان خود را از دست داده اند.

 

آمار جهانی کرونا

 

در حال حاضر کشور آمریکا با 1,988,591 مبتلا، بزرگ ‌ترین مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان است.

کشورهای برزیل، روسیه اسپانیا، انگلیس، هند و ایتالیا به ترتیب در رتبه‌ های بعدی بیشترین میزان ابتلای کرونا در جهان قرار دارند.

از میان کشورهای مختلف جهان، قطر با نزدیک به 24 هزار مبتلا از هر یک میلیون نفر جمعیت، بیشترین میزان ابتلا نسبت به جمعیت کشور را دارد.

 

سناتور آمریکایی: چین در راه تولید واکسن کرونا توسط غرب مانع‌ تراشی می‌کند

«ریک اسکات» سناتور جمهوری‌ خواه آمریکا مدعی شده، ایالات متحده شواهدی در دست دارد که نشان می ‌دهد چین تلاش دارد از تولید واکسن بیماری کووید19 توسط کشورهای غربی جلوگیری کند. 

اسکات گفت: ما داریم این واکسن را عملی می ‌کنیم. متاسفانه شواهدی در دست داریم که چین کمونیست در تلاش است مانع ما شود یا این روند را آهسته کند.

او تاکید کرد، چین نمی ‌خواهد آمریکا اولین کشوری باشد که واکسن کرونا را تولید می ‌کند. 

او گفت که از طریق جامعه اطلاعاتی به این برداشت رسیده است، اما در برابر منابع اطلاعات خود توضیح بیشتری نداد. 

آمریکا از نظر شمار افراد جان باخته در اثر کرونا نیز با 112,099 مورد فوت، بیشترین قربانیان این بیماری در جهان را به خود اختصاص داده است.

در این میان قاره‌ های آمریکای شمالی و مرکزی با دو میلیون و 250 هزار مبتلا و 134 هزار فوتی به همراه قاره اروپا با دو میلیون و 708 هزار مبتلا و 178 هزار فوتی، حدود دو سوم آمار جهانی را به خود اختصاص داده ‌اند.

افزایش شمار تلفات کرونا در برزیل و مکزیک

طی شبانه روز گذشته در برزیل 904 نفر و در مکزیک 341 تن دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

بدین ترتیب شمار قربانیان برزیل به 36 هزار و 44 نفر افزایش یافت.

همچنین با شناسایی 2 هزار و 997 مورد جدید، شمار مبتلایان به 676 هزار و 494 تن رسید.

برزیل به لحاظ شمار مبتلایان به کرونا بعد از آمریکا در جایگاه دوم جهان قرار دارد، همچنین در بین کشورهای آمریکای لاتین بیشترین میزان تلفات و ابتلا در این کشور ثبت شده است.

 مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک از مرگ 341 تن دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد. بر اساس بیانیه مذکور شمار قربانیان در این کشور به 13511 تن رسیده است.

شمار مبتلایان در این کشور با شناسایی 3693 تن دیگر به 113619 تن افزایش یافت.

آخرین آمار ابتلا به کرونا در چین و کره جنوبی

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد که در طول 24 ساعت گذشته 6 فرد مبتلا به ویروس کووید19 از جمله پنج تن با منشا خارجی در این کشور شناسایی شده است.

به گزارش این کمیسیون، طی یک روز اخیر، مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در چین مشاهده نشده است. تاکنون 4634 نفر در این کشور بر اثر این بیماری جان باخته ‌اند. همچنین آمار جدید مبتلایان به کرونا در چین پس از به روزرسانی 83036 مورد اعلام شد.

از سوی دیگر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی نیز از ثبت 57 مورد جدید کرونا در این کشور طی یک روز گذشته خبر داده است.

بر اساس داده‌ های این مرکز طی یک روز اخیر، مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در کره جنوبی مشاهده نشده است.

تاکنون 11776 مورد ابتلا به کرونا در کره جنوبی مشاهده شده و 273 تن از شهروندان این کشور نیز جان باخته ‌اند.

ثبت بیشترین میزان ابتلای روزانه به کرونا در ارمنستان

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 766 مبتلای قطعی به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده و شمار کل مبتلایان به 13130 تن افزایش یافته است.

این بیشترین میزان ابتلای روزانه به این بیماری در ارمنستان است. همچنین تعداد قربانیان کرونا نیز با فوت 10 تن دیگر به 200 نفر رسیده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت ارمنستان، تاکنون 69171 تست کرونا در این کشور انجام شده است. از سوی دیگر 4014 بیمار کرونایی بهبود یافته ‌اند و درمان 8444 بیمار دیگر نیز ادامه دارد.

افزایش آمار کشورهای عربی

بر اساس اعلام وزارت بهداشت برخی کشورهای عربی، شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس جدید کرونا (کووید 19) در این کشورها همچنان رو به افزایش است.

- عراق

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت عراق با مرگ 33 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا شمار قربانیان به 318 نفر افزایش یافت. همچنین شمار مبتلایان به 11 هزار و 98 نفر رسیده است.

- سودان

وزارت بهداشت سودان اعلام کرد: با مرگ 12 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا شمار قربانیان به 359 نفر افزایش یافت. همچنین شمار مبتلایان به 6081 نفر و شمار بهبودیافتگان نیز به 2014 نفر رسید.

- بحرین

وزارت بهداشت بحرین اعلام کرد: یک نفر دیگر از بیماران کرونایی فوت کرده و شمار قربانیان به 25 نفر افزایش یافت. همچنین شمار مبتلایان به 14 هزار 383 نفر رسیده و 9056 بیمار هم بهبود یافته ‌اند.

اذعان نتانیاهو به شیوع بالای کرونا در اراضی اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به موج دوم شیوع کرونا ابراز نگرانی کرد.

وی در این باره گفت: امروز حدود هفت میلیون مبتلا به کرونا در جهان وجود دارد، اوضاع در منطقه ما بهتر نشده است، ما شاهد افزایش قابل توجه شمار مبتلایان در مصر و عربستان هستیم.

نتانیاهو همچنین اذعان کرد: ما در اسرائیل نیز شاهد میزان بالای ابتلا هستیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل خواستار نشست «دولت کرونا» طی صبح فردا (دوشنبه) شدم. ما همچنین نشستی را با وزیران دارایی و اقتصاد برای بررسی این مشکل برگزار خواهیم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.