معترضان در سراسر آمریکا دیشب تا صبح در خیابانها بودند تا خواستار اجرای عدالت شد.

 

به گزارش جماران، واشنگتن پست در گزارشی نوشت آمریکا دیشب در «هرج و مرج و آشوب کامل» بود.

معترضان در سراسر آمریکا به خیابان ها آمدند غم و اندوه خود را نشان دهند و خواستار اجرای عدالت برای «جورج فلوید» مرد سیاه پوستی شوند که توسط پلیس کشته شد.

تظاهرات هایی که مسالمت آمیز آغاز شده بود، هر چه به صبح نزدیک تر می شد، پرآشوب تر و خطرناک تر می شد. این اعتراضات منجر به خسارات گسترده ای به املاک، بر جا گذاشتن مجروحان بی شمار و حداقل یک مورد مرگ شد: پلیس در دیترویت مدعی شد که شلیک گلوله از یک وسیله نقلیه به تجمع معترضان باعث شد که یک مرد 19 ساله کشته شود.

پلیس شهر دیترویت در ایالت میشیگان اعلام کرده است که به دنبال تیراندازی به تظاهراتکنندگان یک نفر کشته شده است. سخنگوی پلیس دیترویت تاکید کرده است که هیچ کدام از افسران پلیس در این تیراندازی نقش نداشته اند.

در نیویورک افسران پلیس قادر به کنترل اوضاع نبودند و با معترضان درگیر شدند و در میانه فریادها، شماری را به زمین زدند و با خشونت با آنها رفتار کردند.

در واشنگتن دی کاخ سفید تحت محاصره معترضان قرار گرفت و تعطیل شد. 

در اینجا برخی از تحولات مهم اعتراضات شب گذشته ذکر شده است:

خیابان های چند شهر بزرگ آمریکا جمعه شب صحنه اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان بود. بنا به گزارش ها تظاهرات کنندگان در شهرهای «نیویورک، دالاس، آتلانتا، هیوستون، لاس وگاس، دیموین، ممفیس و پورتلند» به خیابان ها آمدند.

 

3

 

پس از اعتراضات در شهر آتلانتا، شهردار این شهر از معترضان خواست به خانه های خود باز گردند.

فرماندار جورجیا بعداً به درخواست شهردار، وضعیت اضطراری برای این منطقه صادر کرد.

پلیس پورتلند پس از آنکه معترضان خشمگین شیشه های فروشگاه ها را خرد کردند و به مرکز دادگستری شهرستان مولتنوماه حمله کردند، اعلام آشوب کرد. 

شهردار این شهر هم اعلام وضعیت اضطراری کرد.

تظاهرکنندگان در لس آنجلس یک بزرگراه بزرگ را بستند، خودروهای پلیس را تخریب کردند و آتش زدند. 

 

1

 

در هوستون، پس از آن که اعتراضات تا اوایل صبح ادامه یافت، مقامات گفتند که چهار افسر دچار جراحات جزئی شدند، هشت دستگاه خودروی پلیس آسیب دیدند و نزدیک به 200 نفر نیز دستگیر شده اند.

وزارت دفاع آمریکا نیروهای پلیس نظامی این کشور را در وضعیت آماده باش قرار داده است تا در صورت لزوم برای برقراری نظم و آرامش به مینیاپولیس اعزام شوند.

نیروهای گارد ملی برای کمک به برقراری نظم و آرامش در مینیاپولیس به این شهر در ایالت مینه سوتا اعزام شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.