سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که به ویروس کرونا مبتلا شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «دیمتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم به ویروس کرونا مبتلا شد.

«پسکوف» در سخنانی به خبرگزاری های روسیه گفت که وی اکنون در حال درمان در بیمارستان است.

پیش از این «میخائیل میشوستین»نخست وزیر و دو وزیر دولت روسیه و نیز شماری از مسئولان و نمایندگان پارلمان این کشور به کرونا مبتلا شده بودند.

این در حالی است که روسیه با بیش از 232 هزار مورد ابتلا به کووید-19 پس از آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در جایگاه دوم جهان قرار گرفت.

مرکز کنترل و پیشگیری از عفونت ویروس کرونا در روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کل مبتلایان به این ویروس در این کشور با افزایش 10899 نفری طی 24 ساعت گذشته به 232 هزار و 243 تن رسیده است.

براساس این بیانیه، شمار قربانیان کووید-19 نیز با فوت 107 تن دیگر طی شبانه روز گذشته به 2116 نفر رسیده است. همچنین تاکنون 43 هزار و 512 نفر از بیماران کرونایی در روسیه بهبود یافته‌اند.

مطابق آمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، روسیه با آمار بیش از 232 هزار مورد ابتلا به کووید-19 پس از آمریکا دارای بیشترین تعداد افراد مبتلا به کرونا در جهان است.

در این بیانیه به عدم مشاهده علائم کرونا در 43.1 درصد مبتلایان جدید به این بیماری اشاره و میزان افزایش روزانه موارد ابتلا نیز 4.9 درصد اعلام شد.

بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا نیز با 121 هزار و 301 مورد در مسکو پایتخت این کشور ثبت شده است. تعداد قربانیان کرونا در این شهر نیز با فوت 55 نفر دیگر به 1179 نفر افزایش یافت. همچنین در این شهر 19 هزار و 642 بیمار بهبود یافته‌اند.

 نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه در دو نفر از شهروندان چینی در 31 ژانویه در منطقه ترانس بایکال در جنوب تیمن و سیبری روسیه شناسایی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.