کاخ سفید را بابت شیادی و تجویز قلابی باید ضد عفونی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بوستون گلوب در سرمقاله خود نوشت: اکثر آمریکایی ‌ها در رابطه با کسب اطلاعات دقیق در مورد ویروس کرونا به رئیس جمهور این کشور اعتماد ندارند و این خبر خوبی برای سلامتی و بقا آنها است. اما عموم مردم هنوز به دانشمندان دولت اعتماد دارند و به نفع همه است که وضعیت این گونه باقی بماند.

این ویروس که در سراسر جهان پخش شده است با یک شیوع ثانویه ناشی از اطلاعات گمراه کننده همراه بوده است که بخش عمده آن از کاخ سفید سرچشمه گرفته است.

در حالی که بدون شک این موضوعی خطرناک است، اما ترامپ از ماه ژانویه تاکنون هرگونه شدت شیوع کرونا را رد کرده است و پیشنهاد استفاده از روش ‌های درمانی آزمایش نشده را داده است و این موضوع چشم انداز مصرف غیرمتعارف مواد ضد عفونی کننده را بالا می ‌برد.

دونالد ترامپ می ‌گوید: «نمی‌ داند و نمی‌ تواند تصور کند» چرا تلفن ‌ها به دفاتر دولت ‌های ایالتی درباره «تزریق موادضدعفونی‌کننده» افزایش یافته است.

فرمانداران ایالت ‌های میشیگان و مریلند ضمن هشدار درباره هرگونه تزریق یا نوشیدن مواد ضدعفونی‌کننده برای درمان کووید19 می‌ گویند صدها تلفن در این باره دریافت کرده ‌اند.

البته بعد از بالاگرفتن انتقادها از توصیه هفته گذشته ترامپ درباره تزریق موادضدعفونی‌کننده، او تلاش کرد این اظهارات را پس بگیرد و گفت این سخنان را با جدیت نگفته است.

موادضدعفونی‌کننده در صورت بلعیدن و ورود به بدن بسیار خطرناکند و از مایعات بسیار سمی محسوب می‌شوند.

روز دوشنبه ترامپ که در کنفرانس خبری روزانه کاخ‌سفید شرکت کرده بود در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا او مطلع است که فرماندار مریلند گفته صدها تلفن درباره این اظهارات رئیس‌جمهور دریافت کرده، گفت: «نه! نمی ‌توانم تصور کنم چرا؟»

ترامپ در پاسخ بعدی به این سوال که آیا «مسئولیت این افزایش تلفن‌ ها را به عهده می ‌گیرد»، گفت: نه.

هفته گذشته، «لری هوگن» فرماندار ایالت مریلند که یک جمهوری‌ خواه است در جریان کنفرانس خبری روزانه خود ضمن هشدار جدی درباره پرهیز از تزریق مواد ضدعفونی‌کننده گفت که در چند روز گذشته دفاتر دولت ایالتی صدها تلفن در این رابطه دریافت کرده‌ اند.

ترامپ این اظهارات را روز پنجشنبه و در جریان کنفرانس خبری روزانه خود درباره کرونا ایراد کرد و گفت: «من دارم می ‌بینم که موادضدعفونی کننده چه طور این ویروس را نابود می ‌کند، ظرف تنها یک دقیقه. و آیا راهی هست که ما بتوانیم در این باره کاری بکنیم، با تزریق آن و یا شستشوی داخلی توسط آن؟»

با وجود این، او فردای این اظهارات، یعنی روز جمعه گذشته به یک خبرنگار که از او در همین رابطه پرسید، گفت: «من آن سوال را با طعنه طرح کردم که ببینم واکنش خبرنگارانی مثل تو چه خواهد بود؟»

اما تعداد زیادی از رسانه ‌های آمریکا در چند روز گذشته بارها با پخش دوباره این اظهارات تلاش کرده ‌اند که لحن ترامپ به هنگام ایراد این سخنان را برای مخاطبان ترسیم کنند.

از اواسط مارس ترامپ تلاش کرده برای این بیماری مرگبار دارو تجویز کند؛ به رغم اینکه در این زمینه اصلا تخصصی ندارد وسازمان غذا و دارو بارها در این مورد به او هشدار داده است.

کارشناسان پزشکی تیم دونالد ترامپ، از جمله دکتر «رابرت ردفیلد» رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، نیز مرتبا درتضاد با او نظر می ‌‌دهند. ترامپ از دکتر ردفیلد خواسته بود که گزارش نشریه واشنگتن پست را که به نقل از دکتر ردفیلد نوشته بود مبارزه با دومین موج بیماری کرونا (در پاییز و زمستان) دشوارتر خواهد بود، تکذیب کند، اما دکتر ردفیلد در عوض به گزارشگران گفت که از او به درستی نقل شده است.

دکتر «آنتونی فاوچی» رئیس انستیتوی ملی حساسیت ‌ها و بیماری ‌های عفونی، نیز کنفرانس ‌های خبری کاخ سفید را «سخت خسته کننده» توصیف کرده و گفته است که توصیه مکرر رئیس جمهور دایر بر تجویز داروی مالاریای «هیدروکلروکین» به بیماران مبتلا به کووید19، به اندازه کافی آزمایش نشده و ممکن است برای بیماران خطرناک باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.